  • 11. Data: 2014-10-24 00:31:15
    Temat: Re: "Uwaga pirat" - złapali na A4 kogoś, kto jechał 137 km/h
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Ja jeżdżę automatem i w przypadku awarii mojego auta raczej i tak bym
    nie zjechał na pas awaryjny. Kolega z rok temu miał taki przypadek jadąc
    jakimś amerykańcem - jechał, coś strzeliło w ASB, wyleciał olej, rozległ
    się chrobot i stanął na lewym pasie z zablokowanym napędem. Pas awaryjny
    mu nie pomógł:)
    A tak na serio - tu powinny zadziałać bramownice - auta przejechały
    przez jedną bramę, nie dojechały do drugiej przez długi czas i
    automatycznie na poprzedzającej powinno pojawić się ograniczenie, bo coś
    tamuje ruch. Niestety na A4 na naszym odcinku nie ma do nich sterowników
    i wyświetlają tylko napis "ZWOLNIJ"
    Piotr

  • 12. Data: 2014-10-24 10:10:33
    Od: depros <d...@g...com>

    W dniu 2014-10-24 00:00, gobo pisze:
> [...]
    > do Wrocławia mam zwykle zapięty tempomat i jadę GPS-owe 140 przy
    > dozwolonych 110km/h.
    > Jeżdżę tak już kilka lat, policję czasem widuję ale jakoś mnie nie
    > zatrzymują. Do czego dążę - te 110 jest tam bez sensu. Profile zakrętów
    > są ok i uważam że taka prędkość w niczym i nikomu nie zagraża. Powód
    > ograniczenia to brak pasa awaryjnego - a po co mi pas awaryjny, skoro
    > nim się nie jeździ:) Co on miałby zmienić i jak miałby wpłynąć na
    > podniesienie prędkości? Poziom bezpieczeństwa na drodze raczej by nie

    W ostatnim czasie jest na a4 w dolnośląskim dzwon za dzwonem;/ Nawet po
    kilka dziennie;/

    http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/3589073,smier
    telny-wypadek-na-autostradzie-a4-droga-byla-zablokow
    ana-w-dwoch-kierunkach-zdjecia,id,t.html

    Przebyta droga w ciągu sekundy

    110 km/h to w 1s 30 m
    140 km/h to w 1s 38 m 8 metrów więcej przebyte w ciągu 1 s

    Jak ustalili fachowcy od bezpieczeństwa na drodze, przeciętna reakcja
    kierowcy na pojawienie się przeszkody przed jego autem i wciśnięcie
    pedału hamulca to 0,8-1 s. Do tego trzeba doliczyć 0,3-0,4 s. na
    zadziałanie układu hamulcowego. W najlepszym razie jest to więc 1,1 s.,
    w najgorszym - 1,4 s.

    Droga hamowania na suchym
    http://www.rezulteo-opony.pl/etykietowanie-opon/drog
    a-hamowania
    110 km/h - 48,57 m teoretycznie najlepsze opony
    140 km/h - 78,68 m
    20 m różnicy plus obsówa wynikająca z reakcji 8 m = 28 m
    przy idealnych warunkach

    Awaria twojego znajomego z blokadą napędu przy skrzyni automatycznej to
    jakaś ekstremalna sytuacja, nie twierdze że się nie mogło stać ale jest
    to na pewno coś poza normalnością. Może złapała go paranoja i zamiast
    przestawić na N i zjeżdżać na bok zastanawiał co się stało i dopiłowywał
    jeszcze?!

  • 13. Data: 2014-10-24 10:16:38
    Od: depros <d...@g...com>

    W dniu 2014-10-24 10:10, depros pisze:

> [...]
    > to na pewno coś poza normalnością. Może złapała go paranoja i zamiast
    > przestawić na N i zjeżdżać na bok zastanawiał co się stało i dopiłowywał

    jesli a4 to mamy brak pasa awaryjnego...

    +3 / -2
    Autor komentarza nie dodał zdjęcia

    długo_pis (gość) o 28.09.14, 22:48:44

    gdyby byl... moze by sie wszyscy zmiescili... na takiej rynnie brak
    mozliwosci wykonania bezpiecznego manewru... cierpliwie czekamy juz nie
    tylko na droge olszyna-legnica ale i na pas awaryjny

  • 14. Data: 2014-10-24 11:59:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik gobo g...@p...onet.pl ...

> [...]
    > są ok i uważam że taka prędkość w niczym i nikomu nie zagraża. Powód
    > ograniczenia to brak pasa awaryjnego - a po co mi pas awaryjny, skoro

    To teraz pomysl, gdzie zatrzyma sie zepsute auto i jak w tym kontekscie
    zmienia brak pasa awaryjnego...

  • 15. Data: 2014-10-24 16:40:35
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

> [...]
    > pedału hamulca to 0,8-1 s. Do tego trzeba doliczyć 0,3-0,4 s. na
    > zadziałanie układu hamulcowego. W najlepszym razie jest to więc 1,1 s.,

    Zadziwiające.
    Ze 30 lat temu fachowcy ustalili, że czas reakcji to jakieś 0.3 sek. Do
    tego 0.2 sek na zadziałanie hamulców.
    Teraz powszechnie mówi się o 1s. Ty piszesz o 1.4s.

    Co będzie za 30 lat? Czas reakcji będzie 1 minuta? Strach będzie chodzić
    szybkim marszem, żeby zdążyć zacząć hamować przed czerwonym na przejściu
    dla pieszych.

    --
    MN

  • 16. Data: 2014-10-24 17:06:56
    Od: <1...@3...170656.invalid> (Tom N)

    Marcin N w

    > Zadziwiające.
    > Ze 30 lat temu fachowcy ustalili, że czas reakcji to jakieś 0.3 sek. Do
    > tego 0.2 sek na zadziałanie hamulców.

    No to 30 lat temu ludzie byli szybsi -- jak /sportowcy/ z DDR albo ZSRR

    A teraz fachowcy ustalili tak:

    <http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.eleme
    nt.baztech-article-BAT2-0004-0021/c/httpwww_ein_org_
    plsitesdefaultfiles2012-04-05p.pdf>

    > Teraz powszechnie mówi się o 1s. Ty piszesz o 1.4s.

    Wziął po uwagę również stan swojego pojazdu

    > Co będzie za 30 lat?

    Stan pojazdu nie pozwoli na rozwinięcie niebezpiecznej prędkości? ;P

    --
    'Tom N'

  • 17. Data: 2014-10-24 18:21:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-10-24 16:40, Marcin N wrote:

    > Zadziwiające.
    > Ze 30 lat temu fachowcy ustalili, że czas reakcji to jakieś 0.3 sek. Do
    > tego 0.2 sek na zadziałanie hamulców.
    > Teraz powszechnie mówi się o 1s. Ty piszesz o 1.4s.

    W sumie ostatnio też zastanawiałem się jakim cudem ludziki grają w
    pingponga z takim czasem reakcji;)

    Shrek.

  • 18. Data: 2014-10-24 18:59:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marcin N m...@o...pl ...

    > Co będzie za 30 lat? Czas reakcji będzie 1 minuta? Strach będzie chodzić
    > szybkim marszem, żeby zdążyć zacząć hamować przed czerwonym na przejściu
    > dla pieszych.

    Za 30 beda jezdziły same...

  • 19. Data: 2014-10-24 19:11:55
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Za 30 beda jezdziły same...

    Bez pasażerów ?

  • 20. Data: 2014-10-24 19:14:07
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-10-24 o 16:40, Marcin N pisze:

> [...]
    > Do tego 0.2 sek na zadziałanie hamulców.
    > Teraz powszechnie mówi się o 1s. Ty piszesz o 1.4s.
    >
    > Co będzie za 30 lat? Czas reakcji będzie 1 minuta?

    Inna metodologia i zapotrzebowanie na wynik.
    Wszystkie te badania prowadzone w symulatorach nie dają też wiarygodnych
    wartości,
    bo badany przychodzi i wie, że "coś" ma się wydarzyć i oczekuje zdarzenia.
    Dodatkowo wie jak ma zareagować, bo wciska guzik czy coś tam innego.
    A na drodze zdarzenie jest niespodziewane i przybywa czas na ocenę co
    zrobić: hamować, skręcać, zamknąć oczy :-)
    Rok temu przechodziłem jakieś tam badania dla kierowców
    i przy tej okazji dokopałem się do materiałów, gdzie wykazano,
    że jak w tych testach reakcji wprowadzono różnicowanie sygnałów
    i odpowiedzi na nie (czyli pokazuje się zielone kółko to wciskamy 1,
    a jak czerwony kwadracik, to wciskamy 2 itd), to czas reakcji wzrósł o
    ok 0,2sek
    więc już masz 0,2 znikąd.