  • 51. Data: 2010-05-25 10:48:26
    Temat: Re: Jakość przedłużaczy domowego użytku
    Od: "Aalf Niemam" <a...@N...gazeta.pl>

    Konop <k...@g...pl> napisał(a):

    > Jaja sobie robisz? :D... to akurat oczywiste :) cos fi itp :).
    gdzieś zadzwonili ale nie tu....
    sprawa jest prozaiczna - wszystkiemu jest winna technika i postęp
    technologiczny
    jak masz grzałkę, zarówkę itp to na przedłużaczu spadnie ci napięcie,
    żarówka/grzałka mniej będzie grzac i już /prawo "łoma"/
    a zasilacze impulsowe pracują od 100 do 250v, tym samym jak spada mu
    napięcie to wzrasta pobór prądu, wzrasta pobór to napięcie znowu spada więc
    pobór znowu rośnie itd....do ok 100V

    Zadzwonil nasz klient mowiac ze cos dziwnego mu się dzieje z prądem bo
    działa mu xero, drukarka, fax a zwykla lampka którą sobie kupił na
    biurko /halogenowa z transformatorem/ robi dyskotekę w zależności czy coś
    drukuje xeruje itp
    Zanim rozebraliśmy instalację trafiliśmy na przedłużacz /panie dobry z
    polski a nie chinski/ i okazało się że cału układ był prawie równoważny,
    warunkiem działania /który przypadkowo spełnił / był niejednoczesny start
    urządzeń, po zasymulowaniu zaniku prądu /wszystkie urządzenia włączone/
    czyli "machnięciu bezpiecznikiem" układ sie rozsynchronizował bardzo
    efektownie - przedłużasz rozpuścił się, zadymił na całej długości i po
    efektownym strzale zapalił żywym ogniem. Klient darował nam przypaloną
    podłogę /gdyby to samo mu się stało po godzinach to nie miał by już biura/
    /a - urządzenia ocalały/ ;P

    > Dobra, a co mi daje powyższy link? Fakt, że mogę sobie kupić paczkę z 10
    > przedłużaczami mnie nie urządza ;P...
    link miał być tylko przykładem domniemanego producenta a nie importera
    myślę że w PL zostało jeszcze kilka innych podobnych firm - google powinno
    pomóc

  • 52. Data: 2010-05-25 11:15:57
    Od: "Aalf Niemam" <a...@N...gazeta.pl>

    Konop <k...@g...pl> napisał(a):

    > Tak się zastanawiam - dałoby się opracować jakąś prostą i tanią, a
    > zarazem wymierną (dającą liczbowe porównanie) metodę testowania tego
    > typu przedłużaczy. Powiedzmy - mam w domu 5 przedłużaczy. Każdy innego
    > producenta. Nie chcę ich niszczyć, ale chcę sobie na każdym oznaczyć
    > jakiej jest jakości.
    zależy co masz w domu /abstrakując od izolacji chińskich kabli jak
    podłączasz do niego ładowarkę czy lampkę to wystarczy ci chiński/
    ale z doświadczenia wiem że domu niezależnie gdzie jest przedłużacz zostanie
    on przez kobietę znaleziony i użyty do podłączenia żelazka, piecyka lub
    odkurzacza /czasem jeszcze kilku rzeczy naraz/- stąd osobiście jestem
    zwolennikiem przedłużaczy ok 1,5-2,5 mm2
    jak masz miernik i umiesz /bez zabicia się prądem/ dokonać pomiaru napięcia
    to wetknij przedłużacz w podwójne gniazdo, w przedłużacz żelazko lub piecyk
    i popatrz na napięcie przed i po przedłużaczu, jak jest kilkuvoltowa różnica
    to poszukaj nowego przedłużacza lub tego używaj tylko do lampki ;P
    pamiętaj tylko że robisz pomiar napięcia 230V /a nie prądu ;P/ i nie wkładaj
    paluszków gdzie nie trzeba - albo zawołaj elektryka pomiarowca to zrobi ci
    pomiar /nawet polecam całej instalacji w domu/ wraz z protokółem /pare zł
    kosztuje ale rodzina lub własne zdrowie chyba ważniejsze/ a będziesz miał i
    pomiar rezystancji, petli zwarcia i izolacji.

    > Sprawa prosta - puścić prąd i zmierzyć napięcie :D... Jak to zrobić
    > domowymi sposobami? Transformator, akumulator, zasilacz ze stabilizacją
    > prądu? Chodzi o to, aby uniknąć błędów spowodowanych przez słaby styk z
    > mierzonym przedłużaczem itp :)... taki luźny temat do dyskusji, na
    > niedzielne popołudnie:D...
    "złe styki" na przedłużaczu są też złe i trzenba je wykryć
    najpewniejsza metoda to elektryk pomiarowiec i pomiar całej instalacji -
    wyłapujesz żle połączone puszki, złe styki, możesz złąpać właśnie chińskie
    kable itp
    możesz też sie dogadać żeby zabrał kabel i elementy do zrobienia
    przedłużacza to w razie jakich wyłapanych śmieci będziesz miał zrobiony na
    wymiar i z pomiarem.
    kwestia obdzwonienia lub popytania w okolicach

  • 53. Data: 2010-05-25 11:39:23
    Od: "Aalf Niemam" <a...@N...gazeta.pl>

    Piotr Gałka <p...@C...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "DJ" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > >

    > Jakby dobrze poszukać to się pewnie okaże, że zrobić owszem wolno, ale
    przed
    > rozpoczęciem użytkowania (nawet na własne potrzeby) to parę certyfikatów
    > trzeba mieć aby nie być przestępcą.
    > P.G.
    ee tak źle nie jest - po prostu zgodnie z prawem przedłużacz może zrobić
    tylko elektryk i po zrobieniu /przed oddaniem do eksploatacji/ musi dokonac
    pomiarów zakończonych protokołem
    Zgodnie z tym samym prawem w domu spaloną żarówkę musi także wymienić
    elektryk....

  • 54. Data: 2010-05-25 13:15:51
    Od: Konop <k...@g...pl>

> [...]
    > odkurzacza /czasem jeszcze kilku rzeczy naraz/- stąd osobiście jestem
    > zwolennikiem przedłużaczy ok 1,5-2,5 mm2

    Ja też - czasem podłączam pod przedłużacz czajnik itp. Chce po prostu
    wiedzieć, czy w przypadku konieczności mogę użyć tego przedłużacza do
    grzejnika itp, czy zdecydowanie nie...

> [...]
    > kosztuje ale rodzina lub własne zdrowie chyba ważniejsze/ a będziesz miał i
    > pomiar rezystancji, petli zwarcia i izolacji.

    Spoko, mam SEPa, wprawdzie nie na pomiary, ale jak zmierzyć napięcie to
    wiem i jak się nie zabić - też ;D... Pisałem, że prosta sprawa - puścić
    prąd, zmierzyć napięcie :)... byłem ciekawy, czy są jakieś proste
    patenty... A czasem po prostu nie ufam multimetrom bez RMS ;)... a
    takiego z RMS nie posiadam ;D... dlatego myślałem, czy nie zastosować
    pomiaru gdzieś na DC...

> [...]
    > wymiar i z pomiarem.
    > kwestia obdzwonienia lub popytania w okolicach

    Chodziło mi bardziej o coś takiego - na przykład zwieram przedłużacz na
    końcu, podłaczam do zasilacza z ograniczeniem prądowym, mierzę napięcie.
    Super, mierzę oba robocze kable na raz ;)... Tyle tylko, że mierzę też
    rezystancję tego kabla zwierającego i jego styku z gniazdkiem, która
    może być zupełnie inna w rzeczywistych warunkach ;)...

    Ale OK, dzięki za odpowiedź. W sumie nie ma co filozofować, brać
    grzejnik/żelazko/czajnik podłączać i mierzyć ;D...

    Konop

  • 55. Data: 2010-05-25 14:54:40
    Temat: Uważam że chińskie przedłużacze są dobrej jakości
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    Jeden 30 metrowy robił przez dwa lata za linię napowietrzną. Po stronie gniazdka
    świetlówka, grzejnik 1,2kW i chwilowo czajnik 1kW. Po dwóch latach przetarła się
    o gwóźdź izolacja. Kupiłem taki sam i od roku pracuje prawidłowo. Nic się nie
    grzeje i nie pali. Przedłużacz pomarańczowy, najtańszy jaki był w markecie.

  • 56. Data: 2010-05-25 16:22:01
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2010-05-25 13:39:23 +0200, "Aalf Niemam" <a...@N...gazeta.pl> said:

    > ee tak źle nie jest - po prostu zgodnie z prawem przedłużacz może
    > zrobić tylko elektryk i po zrobieniu /przed oddaniem do eksploatacji/
    > musi dokonac pomiarów zakończonych protokołem

    Szkoda że fabryczne nie są z protokołem ;)))

    > Zgodnie z tym samym prawem w domu spaloną żarówkę musi także wymienić
    > elektryk....

    Dobrze że do włączenia pstryczkiem światła każdego wieczora nie
    potrzeba elektryka. I wpisu do DTRki.

    --
    DJ

  • 57. Data: 2010-05-25 17:49:54
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Konop napisał:
    > Ja też - czasem podłączam pod przedłużacz czajnik itp. Chce po prostu
    > wiedzieć, czy w przypadku konieczności mogę użyć tego przedłużacza do
    > grzejnika itp, czy zdecydowanie nie...

    Na ogół w instrukcjach piszą, żeby nie włączać przez przedłużacz.

    > patenty... A czasem po prostu nie ufam multimetrom bez RMS ;)... a
    > takiego z RMS nie posiadam ;D... dlatego myślałem, czy nie zastosować
    > pomiaru gdzieś na DC...
    Po co Ci RMS do pomiaru zwyklego sinusa? Obciążenie grzejnikiem lub
    żelazkiem (byle nie miały jakiś elektronicznych regulatorów PWM) jest
    idealnym rozwiązaniem. W życiu bym nie uznał, że naprawiłem zasilacz,
    gdybym go nie podłączył do maksymalnego obciążenia w postaci żarówki.
    Mam kolekcję na różne napięcia :-)

> [...]
    > rezystancję tego kabla zwierającego i jego styku z gniazdkiem, która
    > może być zupełnie inna w rzeczywistych warunkach ;)...

    No toś wydumał prosty sposób :-) Zaraz jakiś mądry dorobi do tego układ
    pomiarowy na mikrokontrolerze. Proste rozwiązania są najlepsze i
    niezawodne a co ważniejsze uczą.

    > Ale OK, dzięki za odpowiedź. W sumie nie ma co filozofować, brać
    > grzejnik/żelazko/czajnik podłączać i mierzyć ;D...

    Tylko nie łap za izolację, bo ta zanim spłynie z drucików, to chwilę się
    nagrzewa. A przynajmniej rób to ostrożnie. Masz do wyboru - albo się
    oparzysz, albo ściskając w ręku dotrzesz skórą do drutów.
    Powodzenia

    Tak w ogóle, to jestem ciekawy jakie są statystyki przyczyn pożarów? Ile
    jest spowodowanych takimi cudownymi wynalazkami?
    Maciek

  • 58. Data: 2010-05-25 18:17:37
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Aalf Niemam" <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Zgodnie z tym samym prawem w domu spaloną żarówkę musi także wymienić
    > elektryk....

    Jak już kiedyś pisałem cały czas (z niecierpliwością) czekam, kiedy
    trzepanie dywanów będzie wymagało odpowiednich certyfikatów.
    P.G.

  • 59. Data: 2010-05-25 19:39:11
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2010-05-25 20:17:37 +0200, =?iso-8859-2?Q?Piotr_Ga=B3ka?=

    > Użytkownik "Aalf Niemam" <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Jak już kiedyś pisałem cały czas (z niecierpliwością) czekam, kiedy
    > trzepanie dywanów będzie wymagało odpowiednich certyfikatów.

    ... a wytrzepany kurz stanowić będzie odpad niebezpieczny w myśl ustawy. ;)

    --
    DJ

  • 60. Data: 2010-05-25 23:24:01
    Od: "Aalf Niemam" <a...@N...gazeta.pl>

    Maciek <m...@p...com> napisał(a):
    > Tak w ogóle, to jestem ciekawy jakie są statystyki przyczyn pożarów? Ile
    > jest spowodowanych takimi cudownymi wynalazkami?

    tak ogólnie są ogólne i nazywają się - zwarcie instalacji elektrycznej ;P
    nawet jak u klienta spalil sie budynek to doszli do obszaru 30x30 m gdzie
    rozpoczal sie pozar a ze przed pozarem byl zanik napiecia a do budynku nikt
    nie wchodzil to wpisano zwarcie inst elektrycznej.
    fakt faktem w tym rejonie było kilka urządzeń na przedłużaczach różnych