  • 21. Data: 2014-07-23 12:39:19
    Temat: Re: Uzyskanie historii serwizowej w ASO
    Od: "NetiaAbonent" <n...@a...invalid>

    Użytkownik "Cynio" <c...@g...com>

    > Ja nie neguję tego że jest to w interesie kupującego, niemniej są to
    >
    > prywatne zlecenia, konkretnej osoby i udostępnianie tych informacji
    >
    > osobom trzecim wydaje się bardzo śliskie.

    Nie ma tu nic śliskiego (w sensie prawnym). Według mnie ASO nie chce tego
    robić bo:
    - przygotowanie danych to konkretny czas i musiałaby oddelegować pracownika
    do tego zadania, a to kosztuje,
    - ze względów wizerunkowych, sprzedający może mieć żal do ASO że takie dane
    bez problemu udostępnił potencjalnemu kupującemu.

    > Natomiast samemu raczej nie powinieneś czegoś takiego dostać.

    Poproszę o podstawę prawną, pamiętaj, że cały czas mówimy o historii
    samochodu (jego napraw, przeglądów itd), nie o historii człowieka.
    --
    Może przepisy o tajemnicy handlowej ? :-)

  • 22. Data: 2014-07-24 01:47:16
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-07-23 09:42, Cynio pisze:

> [...]
    > - ze względów wizerunkowych, sprzedający może mieć żal do ASO że takie dane bez
    problemu udostępnił potencjalnemu kupującemu.

    Jest to jakiś argument - wielu ludzi ominie ASO, nie chcąc kiedyś
    sprzedawać samochodu "z historią".

    > Poproszę o podstawę prawną, pamiętaj, że cały czas mówimy o historii samochodu
    (jego napraw, przeglądów itd), nie o historii człowieka.

    A jaka jest różnica między historią zakupów w ASO, a historią zakupów w
    aptece, czy sklepie spożywczym?
    W żadnym wypadku nie mówi o historii człowieka.
    Są ludzie (czy instytucje) dla których takie informacje są również
    istotne i pożyteczne.

    To są po prostu prywatne rzeczy, które prywatny właściciel robi ze swoją
    własnością.
    Oczywiście nie ma prawa okłamywać co do stanu sprzedawanej rzeczy
    kupującego. Ze swojej strony jak najbardziej może gromadzić, czy uzyskać
    dostęp do dokumentacji z warsztatów i przekazać ją kupującemu, ale nie
    wydaje się prawidłowe że kolejny właściciel (a bywa że nawet niedoszły),
    może uzyskać takie informacje bez jego zgody.

  • 23. Data: 2014-07-24 06:04:30
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Tomasz Pyra pisze tak:

    > Jest to jakiś argument - wielu ludzi ominie ASO, nie chcąc kiedyś
    > sprzedawać samochodu "z historią".

    uczciwiny hehe, 90% Polak-katholik. Krzyżem leży przed figurą a diabła
    ma za skórą :)

    --
    Piter

    golf - 350 tyś km, nic nie póka nic nie stóka
    Niemiec pod kocem trzymał. Płakał jak sprzedawał.