  • 11. Data: 2014-07-21 03:59:21
    Temat: Re: Uzyskanie historii serwizowej w ASO
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message
    news:53cc439a$0$2144$65785112@news.neostrada.pl...
    > Prawdę mówiąc, to jak użyteczne by to nie było, to dlaczego jakakolwiek
    > firma, na życzenie osób trzecich, udostępnia informację o tym jakie usługi
    > i produkty były u nich kupowane?
    >
    > Trochę tak jakby pójść do sexshopu i poprosić o informacje na temat
    > zakupów które tam robił... powiedzmy poprzedni właściciel mojego
    > mieszkania.

    A wytłumacz mi w jaki sposób wartość Twojego mieszkania
    może się zmienić od tego co ktoś kupował w seksshopie?
    Bo to że była robiona naprawa powypadkowa samochodu
    "bezwypadkowego" jest dosyć kluczową informacją...

  • 12. Data: 2014-07-21 04:08:55
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote in message

    > Jak kupuje w sklepie to sklep nie ma mojego nazwiska czy innych
    > istotnych danych. Jak ktoś martwi się o możliwość ujawniania
    > danych o zakupach a jednocześnie płaci kartą zamiast gotówką jest
    > idiotą.

    Równie dobrze możesz nazwać idotą kogoś, kto płacąc gotówką
    w supermarkecie myśli że jest anonimowy przy ilości kamer jakie
    są zainstalowane tam w przeciętnym supermarkecie... :-)

  • 13. Data: 2014-07-21 08:31:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 20 Jul 2014, Pszemol wrote:

> [...]
    > w supermarkecie myśli że jest anonimowy przy ilości kamer jakie
    > są zainstalowane tam w przeciętnym supermarkecie... :-)

    Niezbyt.
    Kwestia skali.
    Jak będzie chodziło o morderstwo, to może ktoś będzie próbował
    dojść "z kamer" co niektórzy z klientów kupowali (niektórzy).
    Ale na pewno nie zada sobie fatygi tylko po to, aby komuś
    podrzucić info, że jego nastoletnia córka jest w ciąży :P

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2014-07-21 09:45:25
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2014-07-20 23:44, b...@g...com pisze:
    > Dzień Dobry,
    > Czy łatwo jest w ASO uzyskać historię serwisową auta mając numer VIN?
    > Jeśli tak, to ile to kosztuje?
    > Chodzi mi o Forda i VW, samochody pochodzące z Niemiec, Francji lub Belgii.
    > Mam na oku kilka sztuk dwóch modeli z okolic roku 2011 i chciałbym coś o nich się
    dowiedzieć.

    Ford - brak ogólnej bazy danych, trzeba dzwonić po serwisach z książki.

    VAG (VW) - w 99% można zapomnieć o historii pojazdu bo nawet jak jesteś
    właścicielem to nie chcą podawać :) szukać na forach dotyczących VW albo
    w sigu, za free chłopaki podadzą przebieg ale za kasę 30-50 zł podają
    całą historię (innej opcji nie znalazłem niestety chyba że ma się farta
    i trafi na człowieka w ASO)

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 15. Data: 2014-07-21 09:47:52
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2014-07-21 00:20, PiteR pisze:

    > W Olsztynie w VW mi powiedzieli, że "tylko za okres kiedy byłem
    > właścicielem".
    >
    > uchachacha :)

    Potwierdzam , kolega miał A3 (salon PL) i ASO nic nie chciało powiedzieć
    a jak mu po 3 czy 4 latach (przebieg 80tyś) padło DSG to powiedzieli że
    i tak długo pojeździł bo zazwyczaj pada na gwarancji a teraz na promocji
    za 8 tyś wymienią :)

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 16. Data: 2014-07-21 12:52:23
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 21 Jul 2014 08:31:25 +0200 osobnik zwany Gotfryd Smolik
    news napisał:

> [...]
    > Ale na pewno nie zada sobie fatygi tylko po to, aby komuś
    > podrzucić info, że jego nastoletnia córka jest w ciąży :P

    całą masa ludzi korzysta z kart "rabatowyc" a to już proste powiązanie
    zakupów z osobą :)

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 17. Data: 2014-07-21 16:03:03
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Mon, 21 Jul 2014 00:59:08 +0200, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> wrote:

    >sprzedający auto mógłby pobrać taką historię

    Ale często to nie jest w interesie sprzedającego.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 18. Data: 2014-07-22 01:35:08
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-07-21 00:54, PiteR pisze:

    > dla zysku np 150zł x zapytania

    Z drugiej strony klient nim zleci naprawę 2x się zastanowi czy warto
    zrobić to w ASO, gdzie potem przyszły kupujący się dowie że "złom się
    sypał" ;)

  • 19. Data: 2014-07-22 01:39:50
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-07-21 03:59, Pszemol pisze:
    > "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message

    > A wytłumacz mi w jaki sposób wartość Twojego mieszkania
    > może się zmienić od tego co ktoś kupował w seksshopie?

    No ale co to za kryterium że coś wpływa na wartość czy nie?
    Ja nie neguję tego że jest to w interesie kupującego, niemniej są to
    prywatne zlecenia, konkretnej osoby i udostępnianie tych informacji
    osobom trzecim wydaje się bardzo śliskie.
    A to czy jest to sexshop czy ASO jest tu zupełnie bez znaczenia.

    > Bo to że była robiona naprawa powypadkowa samochodu
    > "bezwypadkowego" jest dosyć kluczową informacją...

    Oczywiście i dlatego można zażyczyć sobie żeby sprzedający Ci taką
    dokumentację dostarczył i uzależnić od tego zakup samochodu.
    Natomiast samemu raczej nie powinieneś czegoś takiego dostać.

  • 20. Data: 2014-07-23 09:42:00
    Od: Cynio <c...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 lipca 2014 01:39:50 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał:

    > Ja nie neguję tego że jest to w interesie kupującego, niemniej są to
    >
    > prywatne zlecenia, konkretnej osoby i udostępnianie tych informacji
    >
    > osobom trzecim wydaje się bardzo śliskie.

    Nie ma tu nic śliskiego (w sensie prawnym). Według mnie ASO nie chce tego robić bo:
    - przygotowanie danych to konkretny czas i musiałaby oddelegować pracownika do tego
    zadania, a to kosztuje,
    - ze względów wizerunkowych, sprzedający może mieć żal do ASO że takie dane bez
    problemu udostępnił potencjalnemu kupującemu.

    > Natomiast samemu raczej nie powinieneś czegoś takiego dostać.

    Poproszę o podstawę prawną, pamiętaj, że cały czas mówimy o historii samochodu (jego
    napraw, przeglądów itd), nie o historii człowieka.

    --
    Pozdr.
    Cynio