  • 11. Data: 2017-10-08 15:41:43
    Temat: Re: Używany monitor
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-10-08 o 02:07, Kamil pisze:

    > Jak Ci chodzi o rozmiar to może kup stodołę. A jeśli chodzi o monitor to
    > 24"
    > 16:9 ma taką samą wysokość jak 19" 4:3. Do czego szeroki ekran
    > monitora komputerowego to nie bardzo wiem. Oprócz oczywiście zajmowania
    > miejsca na biurku.

    Na ten przykład do CAD/CAM/EDA

    --
    Irokez

  • 12. Data: 2017-10-08 15:48:01
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 10/7/2017 12:10 PM, Jacek Maciejewski wrote:
    > IMO to są ślady osadzania się kurzu na matrycy

    Moim zdaniem sa to miejsca wcisniecia paluchem ekranu. Mam kilka LCD
    (monitory, tablety) z takimi plamami i wszystkie powstały mechanicznie.
    Są nie do usunięcia.

    Nie wiem co się "psuje" w momencie zbyt silnego wciśnięcia, jednak sam
    widziałem jak to działa - mocne docisnięcie matrycy powoduje
    przebawienie, po czym wraca on do pierowtych barw, ale zostaje
    "zamglenie" juz na zawsze.

  • 13. Data: 2017-10-08 15:48:37
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    W dniu 08.10.2017 o 15:41, Irokez pisze:

    > Na ten przykład do CAD/CAM/EDA

    Moim skromnym zdaniem wygodnie jest używać dwóch monitorów. Ale to
    dopiero zajmuje miejsca na biurku...

    P.P.

  • 14. Data: 2017-10-08 15:59:33
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Paweł Pawłowicz napisał:

    > Moim skromnym zdaniem wygodnie jest używać dwóch monitorów. Ale to
    > dopiero zajmuje miejsca na biurku...

    Jaka jest przewaga dwóch nad jednym? Są takie o rozdzielczości 3840x1080.
    Znajomy sobie taki kupił, pociesznie to wygląda na biurku.

    --
    Jarek

  • 15. Data: 2017-10-08 16:45:16
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    > Jaka jest przewaga dwóch nad jednym?

    Na jednym masz płytkę/zdjęcie, na drugim narzędzia.

    P.P.

  • 16. Data: 2017-10-08 16:59:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > Na jednym masz płytkę/zdjęcie, na drugim narzędzia.

    Tyle to ja wiem. W epoce próźniowej to było rozwiązanie, nie było innego.
    Ale panel LCD da się wyprodukować w dowolnych proporcjach (co nie musi
    oznaczać, że jeden jamnik wyjdzie taniej niż dwa standardowe).

    --
    Jarek

  • 17. Data: 2017-10-08 17:15:36
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 8 Oct 2017 15:48:01 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

> [...]
    > widziałem jak to działa - mocne docisnięcie matrycy powoduje
    > przebawienie, po czym wraca on do pierowtych barw, ale zostaje

    Dopuszczałem takie wyjaśnienie. Ale kiedy próbowałem (na monitorze do
    eksperymentów z uszkodzoną nieco matrycą) nawet bardzo silnie naciskać
    na ekran to mimo tego zawsze obraz powracał do normalnej jakości, w
    ciągu sekund. Może tak jest dla matryc TN na jakiej eksperymentowałem.
    Lecz ten z zacienieniami ma matrycę S-PVA i na nim wolę nie
    eksperymentować :) Ciekawe jakie matryce mają te monitory o których
    twierdzisz że mają te "zamglenia". Jak nie wiesz albo ci się nie chce
    szukać to podaj typy monitorów, ja sobie już pogrzebię.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 18. Data: 2017-10-08 17:55:17
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 10/8/2017 5:15 PM, Jacek Maciejewski wrote:
    > Dopuszczałem takie wyjaśnienie. Ale kiedy próbowałem (na monitorze do
    > eksperymentów z uszkodzoną nieco matrycą) nawet bardzo silnie naciskać
    > na ekran to mimo tego zawsze obraz powracał do normalnej jakości

    Trzeba się do tego przyłożyć. Na moich oczach powstal taki "znacznik"
    kiedy znajoma pukneła w ekran pancerna hybrydą na paznokciu "O! Tu!" i
    monitor zaliczył przewrót przez stopkę. Przebarwienie znikało ale nie
    zniknęło w 100% nigdy, przynajmniej od kilku lat.

    > eksperymentować :) Ciekawe jakie matryce mają te monitory o których
    > twierdzisz że mają te "zamglenia". Jak nie wiesz albo ci się nie chce
    > szukać to podaj typy monitorów, ja sobie już pogrzebię.

    Obecnie jedyny jaki posiadam z takim "ficzerem" to 15" IBOX, jesli
    chcesz pozać typ to niestety producent sie nie pochawlił tabliczką
    znamionową :D. Problem z pozostałościami po "punknieciach" dotyczy
    głównie śmiecowych monitorów typu Medion i okolice. W kilku takich
    wymienialem kondensatory i za kazdym razem właściciel pytany o te plamy
    przypominał sobie akcje z palcem, telefonem, długopisem itd.

  • 19. Data: 2017-10-08 18:25:30
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    > Tyle to ja wiem. W epoce próźniowej to było rozwiązanie, nie było innego.
    > Ale panel LCD da się wyprodukować w dowolnych proporcjach (co nie musi
    > oznaczać, że jeden jamnik wyjdzie taniej niż dwa standardowe).

    Obawiam się, że ta różnica może być całkiem spora. W miarę przyzwoity
    monitor (nie wyrób monitoropodobny) do fotografii 24" 16:9 kosztuje 4kPLN:

    http://allegro.pl/monitor-nec-spectraview-242-lodz-i
    6973114222.html

    I to nie jest najwyższa półka. Ile kosztuje taki "jamnik"? I czy w ogóle
    jest dostępny?

    P.P.

  • 20. Data: 2017-10-08 18:48:41
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > Obawiam się, że ta różnica może być całkiem spora. W miarę przyzwoity
    > monitor (nie wyrób monitoropodobny) do fotografii 24" 16:9 kosztuje 4kPLN:

> [...]

    To tani jakiś. Takie co są do diagnostki medycznej potrafią kosztować
    więcej. Te do fotografii tez kiedys były droższe.

    > I to nie jest najwyższa półka. Ile kosztuje taki "jamnik"? I czy w ogóle
    > jest dostępny?

    Gugiel pokazuje koło półtora tysiąca, 34 cale. Znajomy miał monitor 5:4.
    Mówię mu, kup sobie panoramiczny, masz miejsce na biurku, nie będziesz
    musiał wciąż przełączać okien. Taki 24 cale ma jak raz wysokość kartki
    A4, taką jak ten, więc ci się po prostu poszerzy perspektywa. Dość długo
    się opierał, ale w końcu stary mu się zepsuł. Poszedł do pobliskich
    Złotych Tarasów i tam go na tego jamnika namówili. W sumie fajnie to
    wygląda, można sobie naotwierać ze cztery teksty obok siebie (poza
    pisaniem i czytaniem literek monitor w zasadzie nie jest do niczego
    innego potrzebny).

    --
    Jarek