  • 21. Data: 2017-10-08 21:13:07
    Temat: Re: Używany monitor
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    6973114222.html

    > To tani jakiś. Takie co są do diagnostki medycznej potrafią kosztować
    > więcej. Te do fotografii tez kiedys były droższe.

    Ten monitor spełnia normę DICOM. 24 calowe z najwyższej półki
    (Reference) są tylko dwa razy droższe :-)
    Tak w nawiasie, pomyliłem się, on jest 16:10.

    P.P.

  • 22. Data: 2017-10-08 21:44:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Paweł Pawłowicz napisał:

    > Ten monitor spełnia normę DICOM. 24 calowe z najwyższej półki
    > (Reference) są tylko dwa razy droższe :-)
    > Tak w nawiasie, pomyliłem się, on jest 16:10.

    Nie mówię, że zły, tylko że tani. Kiedyś to wszystko było dużo droższe.
    Ale kiedyś to najbardziej podstawowy monitor 15" kosztował trzy tysiące.

    --
    Jarek

  • 23. Data: 2017-10-08 22:50:48
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Popieram. Ja mam 3 - główny to 42" philips , i po bokach 2 * 24".
    Szczerze ? Gdybym miał jeszcze kolejne 2 * 24" też bym wykorzystał.
    Przed kupieniem tej 42 też się zastanawiałem czy to ma sens dziś raczej
    dokupiłbym drugi.

    Po pierwsze, okno aplikacji na osobnym monitorze jest łatwiej
    "operowalne", bo można je zmaksymalizować, czego przecież nie zrobisz z
    wieloma oknami na jednym monitorze.

    Po drugie - powierzchni ekranowej nigdy za wiele. Zwłaszcza w naszym
    fachu, gdzie trzeba mieć otwarte kilka okien np. w jakimś CAE, do tego
    kolejne okna z różnymi przydasiami, internety, dokumentacje i jeszcze
    youtube z filmem dla rozrywki.

    Minimalizowanie tego co chwila z pewnością jest mniej komfortowe niż
    posiadanie wszystkiego "na oku".

  • 24. Data: 2017-10-09 07:39:08
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sun, 8 Oct 2017 16:59:35 +0200, Jarosław Sokołowski
    <j...@l...waw.pl> wrote:

    >Tyle to ja wiem. W epoce próźniowej to było rozwiązanie, nie było innego.
    >Ale panel LCD da się wyprodukować w dowolnych proporcjach (co nie musi
    >oznaczać, że jeden jamnik wyjdzie taniej niż dwa standardowe).

    Tak, ale np. trzy monitory ułożysz w półkole tak aby była zachowana
    stała odległość od oka, a jak będzie jeden to albo to nie wyjdzie,
    albo będzie gięty i kosztował kosmiczne pieniądze.
    Ktoś się pytał po co kilka monitorów - np. po to: na pierwszym
    rysunek, na drugim komentarze klienta zgodnie z którymi się zmienia,
    na trzecim dokumentacja, na czwartym poczta/komunikator
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 25. Data: 2017-10-09 08:29:33
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 8 października 2017 15:48:04 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały
    napisał:

    > Moim zdaniem sa to miejsca wcisniecia paluchem ekranu. Mam kilka LCD
    > (monitory, tablety) z takimi plamami i wszystkie powstały mechanicznie.
    > Są nie do usunięcia.
    >
    > Nie wiem co się "psuje" w momencie zbyt silnego wciśnięcia, jednak sam
    > widziałem jak to działa - mocne docisnięcie matrycy powoduje
    > przebawienie, po czym wraca on do pierowtych barw, ale zostaje
    > "zamglenie" juz na zawsze.

    Tam jest stos plaskich soczewek z poliweglanu.
    One mają ząbki.
    Jak przycisniesz to te ząbki sie deformują i soczewka nie dziala juz dobrze.

  • 26. Data: 2017-10-09 08:32:08
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 8 października 2017 15:59:35 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:

    > Jaka jest przewaga dwóch nad jednym? Są takie o rozdzielczości 3840x1080.
    > Znajomy sobie taki kupił, pociesznie to wygląda na biurku.

    Moga byc niejednakowe, można łatwo - jednym klikiem - maksymalizować okienko na
    jednym a drugi program na drugim.
    Mozna jeden zgasic jak sie nie potrzebuje.
    Mozna sobie je poprzestawiać jak sie ma duzo zamotania na stole.

    Jeden duzy też ma pewne zalety. Ale dwa mniejsze tez sie czasem przydają...

  • 27. Data: 2017-10-09 09:48:24
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-10-07 o 22:19, Janusz pisze:

    > lepiej się pracuje niż na panoramie.

    Z tym można polemizować, choć z gustami się nie dyskutuje :)

    Mi się spodobało, że np. we Free Commanderze mogę mieć drzewo dysku,
    drzewo ulubionych dwa panele z plikami i (ewentualnie) dwa podglądy i
    wszystko się dobrze mieści.

    Na starym monitorze pod Protelem miałem właściwie kwadratowy obszar
    roboczy, a płytka prawie zawsze ma któryś bok dłuższy - na panoramie
    mogę więcej ogarnąć.
    P.G.

  • 28. Data: 2017-10-09 10:01:48
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-10-08 o 02:07, Kamil pisze:

> [...]
    > 16:9 ma taką samą wysokość jak 19" 4:3. Do czego szeroki ekran
    > monitora komputerowego to nie bardzo wiem. Oprócz oczywiście zajmowania

    Odpisałem Januszowi wymieniając (niepytany) dwie główne zalety z mojego
    punktu widzenia.

    Zapytany podam jeszcze jedną:
    - pod Builderem mogę mieć cały czas pootwierane różne okna z gatunku
    "Debug Windows" i nie zabierają mi przestrzeni z treścią programu,

    Jakbym pracował tylko i wyłącznie z tekstami, albo głównym zastosowaniem
    byłoby przeglądanie kart katalogowych, to obróciłbym ekran do pionu.
    Wtedy cała strona jest widoczna w wystarczającej dla mnie skali.

    Ale w niektórych zastosowaniach - jak np teraz pisząc na grupę to
    faktycznie prawa połowa ekranu tylko zajmuje miejsce.
    P.G.

  • 29. Data: 2017-10-09 10:02:58
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > monitor zaliczył przewrót przez stopkę. Przebarwienie znikało ale nie
    > zniknęło w 100% nigdy, przynajmniej od kilku lat.

    > Obecnie jedyny jaki posiadam z takim "ficzerem" to 15" IBOX, jesli
    > chcesz pozać typ to niestety producent sie nie pochawlił tabliczką
    > znamionową :D. Problem z pozostałościami po "punknieciach" dotyczy
    > głównie śmiecowych monitorów typu Medion i okolice. W kilku takich
    > wymienialem kondensatory i za kazdym razem właściciel pytany o te plamy
    > przypominał sobie akcje z palcem, telefonem, długopisem itd.
    No tak medion :) ale autor ma Nec-a!!, monitor z górnej półki, one jak
    wchodziły na rynek (Mój 2006rok) to kosztowały ponad 2kzł.
    On tam musiałby rozwalić matrycę żeby taki efekt uzyskać działając na
    monitor od zewnątrz, ja myślę że ktoś po nim grzebał przed sprzedażą i
    zabrudził układ optyczny, albo przetarł ekran jakimś rozpuszczalnikiem i
    tworzywo zmieniło się powierzchniowo i inaczej w tym miejscu przepuszcza
    światło.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 30. Data: 2017-10-09 12:26:30
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-10-09 o 09:48, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    >
    > Mi się spodobało, że np. we Free Commanderze mogę mieć drzewo dysku,
    > drzewo ulubionych dwa panele z plikami i (ewentualnie) dwa podglądy i
    Ale za to w pionie mało pikseli, pamiętam jak kiedyś na protelu zawsze
    mi dół obcinało.
    Dlatego dla mnie optimum to 1600*1200 oczywiście przy założonych kosztach.

    --
    Pozdr
    Janusz