  • 1. Data: 2012-03-10 05:01:26
    Temat: VW Polo 6n2 1.9D - strzelil pasek od alternatora
    Od: <j...@g...pl>

    Hej, dzis w moim VW Polo 6n2 1.9D strzelil pasek od alternatora. Silnik
    (olej?) zagrzal sie do jakichs 105 - 110 stopni - wedlug wskaznika na desce.
    W ukladzie chlodniczym dosyc rozcienczony woda plyn chlodniczy. Na polu bylo
    okolo 10 stopni. Wylaczylem silnik i zostawilem auto. Zajrzalem pod maske,
    nie widzialem jakichs fajerwerkow z wyjatkiem cichego syczenia ze
    zbiorniczka wyrownawczego.

    Mam pytania - jaka szansa w takich okolicznosciach, ze puscila uszczelka pod
    glowica albo zrobily sie inne powazne straty?
    Czy moge pojechac tym samochodem kilka kilometrow do mechanika? Jechalbym na
    raty, zatrzymujac sie, gdy silnik bedzie sie za bardzo grzal.

    Jak rozumiem, ten pasek napedza alternator, pompe wody i wspomaganie
    kierownicy.

    Dziekuje i pozdrawiam,

    --
    Jan-xx

  • 2. Data: 2012-03-10 15:11:40
    Temat: Re: VW Polo 6n2 1.9D - strzelil pasek od alternatora
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    <j...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > raty, zatrzymujac sie, gdy silnik bedzie sie za bardzo grzal.
    >
    > Jak rozumiem, ten pasek napedza alternator, pompe wody i wspomaganie

    Mi w silniku reno wywaliło po 3 fajerwerku, z czym pierwszy to był absurd
    (targanie auta 160km/h po autostradzie bez 2 pasków - bo trzeba było
    dojechać).

    w Volvo 2.0 po 2 fajerwerkach nic - tu się da jechać bez pompy wody, ale koło
    70km/h. Poprzez fajerwerki rozumie od groma pary pod maską
    i wywalona wodą wszędzie (termostat poszedł)

    polo nie znam - raz prowadziłem diesla :)

  • 3. Data: 2012-03-10 17:49:27
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** pisze tak:

    > jaka szansa w takich okolicznosciach, ze puscila uszczelka pod
    > glowica albo zrobily sie inne powazne straty?

    pewnie nic się nie stało oprócz uszczelki co może ujawni się po czasie

    > Czy moge pojechac tym samochodem kilka kilometrow do mechanika?
    > Jechalbym na raty, zatrzymujac sie, gdy silnik bedzie sie za
    > bardzo grzal.

    ja bym zaryzykował i pojechał.

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 4. Data: 2012-03-10 18:56:44
    Od: <j...@g...pl>

    > pewnie nic się nie stało oprócz uszczelki co może ujawni się po czasie

    Czyli jednak uszczelka pod glowica mogla pojsc? Rzecz sie dzieje w Szkocji.
    Wymiana by kosztowala pewnie tyle, co pol tego samochodu, wiec moze nie ma
    tu juz co naprawiac?

    > ja bym zaryzykował i pojechał

    Czyli mialbym poprostu robic przerwy na ochloczenie silnika, gdy wskaznik
    temperatury dojdzie do poziomu tego, co zwykle, czyli 90 stopni?

    --
    Jan-xx

  • 5. Data: 2012-03-10 19:05:18
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 03/10/2012 06:56 PM, j...@g...pl wrote:

    > Czyli jednak uszczelka pod glowica mogla pojsc? Rzecz sie dzieje w
    > Szkocji. Wymiana by kosztowala pewnie tyle, co pol tego samochodu, wiec
    > moze nie ma tu juz co naprawiac?

    Ja bym narazie uszczelki nie ruszał. Przejechałem kiedyś Audi 1.9 TDI
    chyba ze 20 kilometrów praktycznie bez wody i nic uszczelce się nie
    stało. Załóż nowy pasek i obserwuj olej/wode czy nie ma jednego w drugim
    i czy węże nie puchną.

    > Czyli mialbym poprostu robic przerwy na ochloczenie silnika, gdy
    > wskaznik temperatury dojdzie do poziomu tego, co zwykle, czyli 90 stopni?

    Spokojnie możesz jechać do ~100 stopni.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 6. Data: 2012-03-10 19:05:59
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    <j...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Czyli mialbym poprostu robic przerwy na ochloczenie silnika, gdy wskaznik
    > temperatury dojdzie do poziomu tego, co zwykle, czyli 90 stopni?

    Jak odkręcisz korek to będzie wrzało przy ~100stopniach (jak mało
    płynu jest), a to mocy nie ma takiej żeby wrzenie nie schłodziło
    i cała woda w kilka km nie wyparuje - poza tym w kilka km to się
    nie nagrzeje.

    Ale jak nie przekroczysz 2k rpm, to moim starym się dało tak
    jechać bez przegrzewania.

    jak auto warte mniej więcej 0 to ja bym jechał i nawet na
    wskazówkę nie patrzył, korka nie ruszał ;)

  • 7. Data: 2012-03-10 19:59:06
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** pisze tak:

    > Czyli jednak uszczelka pod glowica mogla pojsc?

    Mogła ale nie musiała. Oczywiście nie wyrywaj od razu głowicy.
    Pojeździj trochę i obserwuj czy nie rozdyma węży gumowych i czy nie
    zapowietrza się nagrzewnica.

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 8. Data: 2012-03-11 11:50:39
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    Dnia 10.03.2012 <j...@g...pl> <j...@g...pl> napisał/a:

    > Czyli jednak uszczelka pod glowica mogla pojsc? Rzecz sie dzieje w Szkocji.
    > Wymiana by kosztowala pewnie tyle, co pol tego samochodu, wiec moze nie ma
    > tu juz co naprawiac?

    Mogła pójść, ale raczej nie poszła.

    > Czyli mialbym poprostu robic przerwy na ochloczenie silnika, gdy wskaznik
    > temperatury dojdzie do poziomu tego, co zwykle, czyli 90 stopni?

    Nie, dopiero jak przekroczy. Niskie obroty i dojedziesz.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 9. Data: 2012-03-12 09:05:43
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2012-03-10 05:01, j...@g...pl pisze:
> [...]
    > Jechalbym na raty, zatrzymujac sie, gdy silnik bedzie sie za bardzo grzal.
    >
    > Jak rozumiem, ten pasek napedza alternator, pompe wody i wspomaganie

    Ja bym spokojnie jechał, ale nie przesadzał z obrotami. Ot taka
    emerycko/kapelusznicza jazda. Wymienić później pasek i obserwować jakiś
    czas. Często w tych silnikach montowana jest metalowa UPG więc ja bym
    się nie bał o jej wywalenie. W moim starym Golfie MK2 1,6D przejechałem
    jakieś 100km bez paska, a do tego był niezły upał. Jak wskazówka mocno
    wędrowała w górę, to włączałem ogrzewanie na full i wentylator na full,
    więc troszkę zbijało temperaturę, wentylator chłodnicy też prawie cały
    czas walił na maksa. Po założeniu paska i uzupełnieniu płynu w chłodnicy
    żadnych niepokojących objawów nie zaobserwowałem.