  • 1. Data: 2017-06-12 15:08:35
    Temat: WD Blue 3TB 5400RPM - opinie?
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    cześć,
    trochę się ździwiłem jak zobaczylem WD Blue ale 5400RPM. W niezłej cenie
    można kupic 3TB (model WD30EZRZ). Czy ktoś wie jak spisuje się jako
    systemowiec w desktopie? Trochę mnie speszyła mniejsza prędkość obrotowa
    ale w benchmarku wygląda obiecująco

    http://hdd.userbenchmark.com/WD-Blue-3TB-2015/Rating
    /3522

    Chris, czy masz już jakieś dane nt. ich śmiertelności? :)

    --

    memento lorem ipsum

  • 2. Data: 2017-06-12 15:35:38
    Temat: Re: WD Blue 3TB 5400RPM - opinie?
    Od: knrdz <x...@t...cy>

    W dniu 12.06.2017 o 15:08, elmer radi radisson pisze:

> [...]
    > można kupic 3TB (model WD30EZRZ). Czy ktoś wie jak spisuje się jako
    > systemowiec w desktopie? Trochę mnie speszyła mniejsza prędkość obrotowa

    Bo Blue zajmą miejsce obu poprzednich mainstreamowych linii WD, czyli
    Blue i Green, rezygnację z tych ostatnich WD zapowiedział już z półtora
    roku temu. Zatem teraz jako "Blue" będą sprzedawane i dyski 7200, i
    5400/5900 i SSHD.
    Czy ponad 400 zł za 3TB to rzeczywiście taka niezła cena, gdy ciągle
    można kupić tej samej pojemności dyski Toshiby 7200 w cenie ok. 350?
    Wydajnościowo Toshiba wypada oczywiście lepiej:
    http://hdd.userbenchmark.com/Compare/WD-Blue-3TB-201
    5-vs-Toshiba-P300-3TB/3522vs3591
    Chyba, że bardziej niż na wydajności zależy Ci na ciszy, bo te Toshiby
    do cichych zdecydowanie nie należą.

  • 3. Data: 2017-06-12 16:15:05
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2017-06-12 15:35, knrdz wrote:

> [...]
    5-vs-Toshiba-P300-3TB/3522vs3591

    > Chyba, że bardziej niż na wydajności zależy Ci na ciszy, bo te Toshiby

    Tak, wczesniej patrzylem na te Toshiby. Ale zniechecily mnie komentarze
    o halasliwosci i temperaturze. Ten WD wyglada pod tym wzgledem dobrze,
    1TB WD byl super - natomiast byl 7200. Stad zastanawiam sie jak wyglada
    realna wydajnosc tego modelu. No i w sumie z tego co piszesz, tez sie
    zastanawiam na ile pod spodem nie jest to przelabelowany Green.

    Dysk ma byc do zastosowan desktopowych czyli typowa codzienna praca
    ale potrzebne tez troche wydajnosci - wirtualna maszyna w tle
    i jednoczesnie praca na macierzystym systemie.

    --

    memento lorem ipsum

  • 4. Data: 2017-06-12 18:37:34
    Od: knrdz <x...@t...cy>

    W dniu 12.06.2017 o 16:15, elmer radi radisson pisze:

    > Tak, wczesniej patrzylem na te Toshiby. Ale zniechecily mnie komentarze
    > o halasliwosci i temperaturze. Ten WD wyglada pod tym wzgledem dobrze,

    Są też 3-terabajtowe Toshiby E300, 5900RPM, te raczej będą cichsze. Czy
    równie ciche jak green z nową naklejką - nie wiem.

    > 1TB WD byl super - natomiast byl 7200. Stad zastanawiam sie jak wyglada
    > realna wydajnosc tego modelu. No i w sumie z tego co piszesz, tez sie
    > zastanawiam na ile pod spodem nie jest to przelabelowany Green.

    To jest przelabelowany Green, wchłonięcie rodziny Green przez Blue
    polegało na zmianie ostatniej literę symbolu modelu z X na Z, wiec ten
    dysk to WD30EZRX z nową naklejką i firmware. Oczywiście skoro to
    aktualnie produkowana konstrukcja, to jest odpowiednikiem późniejszych
    Greenów z talerzami 1TB, wcześniejsze dyski z takim samym oznaczeniem
    miały 4 talerze 750-gigabajtowe.

  • 5. Data: 2017-06-12 22:30:05
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2017-06-12 18:37, knrdz wrote:

> [...]
    > aktualnie produkowana konstrukcja, to jest odpowiednikiem późniejszych
    > Greenów z talerzami 1TB, wcześniejsze dyski z takim samym oznaczeniem

    No to lipa. Niezbyt przekonujaco brzmi jako pomysl na dysk systemowy,
    w tym przypadku do pracy jakies 16h codziennie, skoro pod spodem
    jest green. Wychodzi na niezle fiasko, skoro pozostawili w ofercie
    1TB Blue 7200, a zeby kupic 3TB 7200k trzeba kupic Blacka ktory
    bedzie za drogi i za halasliwy. Jak dla mnie to spora wyrwa w ofercie.

    --

    memento lorem ipsum

  • 6. Data: 2017-06-12 23:20:42
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 12 Jun 2017 15:35:38 +0200
    doszła do mnie wiadomość <ohm5bb$243$1@node1.news.atman.pl>
    od knrdz <x...@t...cy> :

> [...]
    15-vs-Toshiba-P300-3TB/3522vs3591
    >Chyba, że bardziej niż na wydajności zależy Ci na ciszy, bo te Toshiby

    Starsze Toshiby DT01ACA300 są szbkie i bardzo ciche.
    --
    Całujmy wszyscy dupę Henryka.
    http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,1546

  • 7. Data: 2017-06-12 23:32:47
    Od: knrdz <x...@t...cy>

    W dniu 12.06.2017 o 23:20, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:

    > Starsze Toshiby DT01ACA300 są szbkie i bardzo ciche.

    DT01ACA300 od "nowszych" E300 też różnią się tylko naklejką i firmware.
    Akurat mam właśnie wersję DT01ACA300 i w porównaniu z Seagate
    ST2000DM001 to może nie bardzo głośny, ale zdecydowanie słyszalny dysk,
    ma nie tylko znacznie głośniejsze seeki, ale i mocniej wibruje i po
    prostu słychać w nim dźwięk łożyska/silnika, w porównaniu z tym dyskiem
    wspomniany Seagate umieszczony w tej samej obudowie wydaje się
    bezszelestny (choć trzeba przyznać, że nieco mniej wydajny, bodajże 2ms
    dłuższy czas dostępu). W nim z kolei najgłośniejszym dźwiękiem jest
    parkowanie głowic, przy dysku systemowym ten problem oczywiście nie
    wystąpi, a w razie zastosowania go jako dodatkowy, da się to wyłączyć,
    choć nie tak prosto jak w dyskach WD.

  • 8. Data: 2017-06-14 16:29:34
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2017-06-12 23:32, knrdz wrote:

    > DT01ACA300 od "nowszych" E300 też różnią się tylko naklejką i firmware.

    Jest jeszcze P300 - czy ktos wie na ile sa halasliwe/wibrujace?

    --

    memento lorem ipsum

  • 9. Data: 2017-06-14 16:58:25
    Od: knrdz <x...@t...cy>

    W dniu 14.06.2017 o 16:29, elmer radi radisson pisze:

    > Jest jeszcze P300 - czy ktos wie na ile sa halasliwe/wibrujace?

    Moja literówka - DT010ACA300 to starsza wersja P300 (fizycznie to samo -
    7200RPM, talerze 1TB, 64MB cache, różnica to naklejka na dysku i
    firmware), E300 to dysk z 5940RPM. Wczesne serie tych pierwszych dysków
    obok Toshiby nosiły i logo Hitachi, bo to konstrukcja tej firmy
    (Deskstar 7K1000.D).

  • 10. Data: 2017-06-14 17:00:41
    Od: knrdz <x...@t...cy>

    W dniu 14.06.2017 o 16:58, knrdz pisze:

    > firmware), E300 to dysk z 5940RPM.

    ...dlatego E300 pewnie są nieco cichsze (w porównaniu z Seagate
    ST2000DM001 Tohibę DT01ACA300 słychać nawet jeśli niczego akurat nie
    czyta), ale czy wyciszyli też "seeki" (które w DT01ACA300/P300 ciche nie
    są) tego nie wiem.