  • 11. Data: 2016-12-04 15:06:20
    Temat: Re: WD Red -warto?
    Od: Piotr Rezmer <i...@d...org>

    W dniu 2016-12-04 o 14:16, Piotr Rezmer pisze:

    > Słusznie, zapomniałem sprawdzić listę kompatybilności.
    >
    > Dyski RED:
    > -WD20EFRX - 68AX9N0 - jest wspierany przez mój NAS
    > -WD20EFRX - 68EUZN0 - nie jest wspierany

    Okazuje się że mój NAS DS409+ obsługuje pierwszą generację RED, druga
    nie jest wspierana. Pewnie w sklepach jest już tylko druga.

    Po przefiltrowaniu przez listę kompatybilności i odrzuceniu dysków klasy
    enterprise (cena ponad 600zł) pozostają:

    dekstopowa barracuda ST2000DM001
    desktopowa toshiba DT01ACA200
    desktopowa toshiba HDWD120UZSVA

    Podejrzewam że nie WD RED 68AX9N0 i 68EUZN0 różnią się nie tylko
    firmwarem i nie da się downgradeować.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 12. Data: 2016-12-04 15:09:30
    Od: Piotr Rezmer <i...@d...org>

    W dniu 2016-12-04 o 14:16, Piotr Rezmer pisze:

    > Dyski RED:
    > -WD20EFRX - 68AX9N0 - jest wspierany przez mój NAS
    > -WD20EFRX - 68EUZN0 - nie jest wspierany

    No i dodatkowo, po wpisaniu w google 68AX9N0, znalezione informacje nie
    krzepią. Wygląda że dyski padają jak muchy. Szkoda tylko, że ci którym
    nie padły o tym nie piszą. Statystyka jest zakłócona.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 13. Data: 2016-12-04 20:23:21
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-12-04 o 15:09, Piotr Rezmer pisze:

    > No i dodatkowo, po wpisaniu w google 68AX9N0, znalezione informacje nie
    > krzepią. Wygląda że dyski padają jak muchy. Szkoda tylko, że ci którym
    > nie padły o tym nie piszą. Statystyka jest zakłócona.

    hmm.. a o co chodzi z tą kompatybilnością? z czym?

    Ja nie mam Synology tylko na filmy i muzykę taniego Zyxela,
    Ja mam Seagate ST3000VN000 (dedykowany do NAS) i w każdym razie jak
    teraz patrzę to już nalatane jest ponad 8900 godzin,
    power_cycle_count=23, load_cycle_count=1820, temp min/max=30/45 (w
    niskiej szafce pomiędzy ampli, tunerami, routerem itp, bo niesłyszalny
    jest) i zero problemów.

    zdrówko

    --
    Irokez

  • 14. Data: 2016-12-04 21:55:43
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

    >Czy możecie podpowiedzieć jaki dysk wybrać albo może inaczej - czego
    >unikać? W tej chwili z dostępnych 2TB dysków jest:
    >Seagate Barracuda
    Unikać, kupiłem 2 szt. 2TB padły po gwarancji jeden po drugim w odstępie 1
    miesiąca.
    Seagate sie strasznie zepsuł.

    >Toshiba DT01
    Takie włożyłem do domowego serwera - 4 szt (DT01ACA200).
    Ciężko powiedzieć o ich bezawaryjności bo chodzą krócej niż barrakudy.
    Ale lekko nie mają (ciągle życie 8 virtualek) chodzą w RAID5 (hardware)

    >WD Blue
    >WD Purple
    >WD Red

    W firmie działa ich sporo w desktopach, większych problemów nie ma(padł jak
    dotąd jeden - gwarancja).
    Do NAS`a warto sie kierować jak najdłuższa gwarancją np: WD BLACK ma 5 lat -
    ale jest drogi.

    Buniek
    Honda CBF 500 :)

  • 15. Data: 2016-12-04 22:22:39
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 04/12/2016 07:23, Irokez wrote:

> [...]
    > load_cycle_count=1820, temp min/max=30/45 (w niskiej szafce pomiędzy ampli,
    > tunerami, routerem itp, bo niesłyszalny jest) i zero problemów.

    Tez mam Zyxela, teraz juz drugiego, w obydwóch mam WD Red, 2TB i 6 TB. NAS
    domowy ale chodzi 24/7/365. Nigdy zadnych problemow i z checia kupilbym
    kolejnego 6TB ale podrozaly sporo. :-(

  • 16. Data: 2016-12-04 22:38:03
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-12-04 o 21:55, BUNIEK pisze:

    > Do NAS`a warto sie kierować jak najdłuższa gwarancją np: WD BLACK ma 5
    > lat - ale jest drogi.

    A ja myślałem, że typem dostosowanym do konkretnego celu?
    Black to na serwery i wysoko wydajne maszynki, a do domowego NAS'a?

    --
    Irokez

  • 17. Data: 2016-12-04 23:35:40
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

    >A ja myślałem, że typem dostosowanym do konkretnego celu?
    >Black to na serwery i wysoko wydajne maszynki, a do domowego NAS'a?

    Mam na myśli długą gwarancje, jego wydajność nie będzie spożytkowana,
    Do 5 lat pad dysku nie generuje kosztów. Aczkolwiek trzeba je ponieść przy
    zakupie.

    Trzeba tez pamiętać ze jak padnie dysk w NAS który nawet na gwarancji to
    dobrym/koniecznym krokiem jest wycieczka do sklepu aby odbudować macierz.
    Pozostawienie na czas serwisu zdegradowanej macierzy może i tak kosztować
    nas utratę danych.
    Dodatkowy dysk na półkę lub HOT-SPARE do juz dla bardziej majętnych
    użytkowników.

    A co do awaryjności dysków:
    Mają tego trochę :)
    https://www.backblaze.com/blog/hard-drive-reliabilit
    y-q4-2015/

    Buniek

  • 18. Data: 2016-12-04 23:37:30
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

    >A co do awaryjności dysków:
    >Mają tego trochę :)
    >https://www.backblaze.com/blog/hard-drive-reliabili
    ty-q4-2015/

    jest nowszy raport
    https://www.backblaze.com/blog/hard-drive-failure-ra
    tes-q2-2016/

    Buniek

  • 19. Data: 2016-12-05 08:09:05
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2016-12-04 o 21:55, BUNIEK pisze:
    > Do NAS`a warto sie kierować jak najdłuższa gwarancją np: WD BLACK ma 5
    > lat - ale jest drogi.

    Jeśli już to WD RED PRO który też ma 5 lat gwarancji ale też jest drogi.

    --
    www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

  • 20. Data: 2016-12-05 08:47:58
    Od: Piotr Rezmer <i...@d...org>

    W dniu 2016-12-04 o 20:23, Irokez pisze:

    > hmm.. a o co chodzi z tą kompatybilnością? z czym?

    Mam na myśli tę stronę producenta NAS:

    https://www.synology.com/pl-pl/compatibility?search_
    by=products&category=hdds&p=1&product_bays=4&product
    _name=DS409%2B&not_recommend_mode=false

    --
    pozdrawiam
    Piotr