  • 11. Data: 2018-05-19 17:48:49
    Temat: Re: Weryfikacja rdzenia
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Nie bardzo - indukcyjność uzwojenia pierwotnego w forwardzie jest
    > zazwyczaj wyższa.

    Oraz kierunek uzwojeń jest odwrócony, rdzeń we flybacku
    gromadzi energię w szczelinie, a w forwardzie ta
    szczelina mu szkodzi, bo nie powinien nic gromadzić
    itp. Ale mechaniczno-konstrukcyjnie to bez znaczenia,
    w obu przypadkach Schmidt proponuje E16 i tego rozmiaru
    transformator/dławik znajdzie się na płytce, w obu przypadkach
    będzie miał dwa uzwojenia tym samym drutem. Więc z widocznych
    gołym okiem różnic to tylko te dwa wspomniane elementy: MOSFET
    i dodatkowy dławik, których flyback nie ma.

    > Starzenie dotyczy rdzeni z proszku żelaznego a nie stopowych. Sendust
    > (MSS, KoolMu), MPP nie mają problemu ze starzeniem.

    No to to jest świetna wiadomość, trudno się doszukać takich danych.

    > Jesli potrzebujesz izolacji 2.5 kV to najprościej druty TIW. Ale
    > częstotliwość pracy wysoka, czyli lica TIW.

    Dokładnie tak planowałem. Tylko niestety wszystkie lice TIW,
    jakie macie, to 7*coś, gdzie największe coś to 0,35mm. 0,5mm^2,
    trochę mało. Niektórzy producenci mają więcej, ale jeden robi
    tylko 7*coś, co ujawnia, gdzie się zaopatrujecie. ;-)

    Przy 200kHz głębokość wnikania to ~140um, więc jeszcze nie jest
    tak źle, obliczenia dla litego przewodu fi 1mm też nie wypadają
    tragicznie. W prototypie nawinę sobie ten transformator zwykłym
    drutem, pomierzę parametry termiczne i się dostosuję do wniosków.

    > Nie będzie problemu ze stratami w rdzeniu.

    Dla pewności: w proszkowym, czy w E16 zalecanym przez Schmidta?
    W ogóle ten MSS to w tym zastosowaniu dobry wybór?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 12. Data: 2018-05-19 19:40:15
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Saturday, May 19, 2018, 5:48:49 PM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > trochę mało. Niektórzy producenci mają więcej, ale jeden robi
    > tylko 7*coś, co ujawnia, gdzie się zaopatrujecie. ;-)

    A coś przeszkadza nawinąć dwoma licami?

> [...]
    > tragicznie. W prototypie nawinę sobie ten transformator zwykłym
    > drutem, pomierzę parametry termiczne i się dostosuję do wniosków.

    Zwykły drut to brak izolacji według wszystkich norm.

    > Dla pewności: w proszkowym, czy w E16 zalecanym przez Schmidta?

    MSS - o ten pytałeś.

    > W ogóle ten MSS to w tym zastosowaniu dobry wybór?

    Bardzo dobry. Jest przeciążalny w odróżnieniu od ferrytu.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 13. Data: 2018-05-19 19:55:23
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > A coś przeszkadza nawinąć dwoma licami?

    Lice TIW są grube, więc gruby warkoczyk się z tego robi, wejdzie na
    rdzeń albo i nie, potrzeba eksperymentu. Ale raczej problemu nie będzie
    nie przy N=2, rdzeń 16 mały nie jest.

    > Zwykły drut to brak izolacji według wszystkich norm.

    I w porządku, do prób termicznych rdzenia nie potrzebuję izolacji.

    > MSS - o ten pytałeś.

    Ale z kontekstu nie byłem pewien, do którego się odnosisz, więc wolałem
    się upewnić.

    > Bardzo dobry. Jest przeciążalny w odróżnieniu od ferrytu.

    No to świetnie, zostanę przy flybacku na MSS fi16. Bardzo dziękuję
    za sprawdzenie obliczeń.

    Pozdrawiam, Piotr