  • 21. Data: 2019-09-19 14:22:14
    Temat: Re: WiFi calling
    Od: p...@g...com

    --Niekoniecznie to duet. Za część sieciową sprzętu (w tym baseband) często
    przynajmniej częściowo odpowiadają inne firmy, m.in. chyba
    najpopularniejsza na tym polu firma Qualcomm.

    to mnie nie interesuje jako klienta, kupuje telefon A i ma dzialac w sieci B a jeśli
    nie to wypad i kupuje coś co działa bez problemu

  • 22. Data: 2019-09-19 14:33:09
    Od: p...@g...com

    G7 Power XT1955-4 obsluguje w niemieckiej sieci o2 wifi calling i volte co oznacza
    ze:
    -lenowo olewa play
    -play olewa lenowo
    -duecik olewa sie wzajemnie

    zeby wykluczyc wine lenovo nalezaloby sprobowac w innej sieci globalnej np orange czy
    t-mobile i zobaczyc czy pojdzie

    ps najprawdopodobniej lenovo (i inni) olewaja MVNO zwlaszcza w bardziej egzotycznych
    krajach

  • 23. Data: 2019-09-19 15:08:14
    Od: mrvtktjv <m...@m...ct8.pl>

    On 19.09.2019 14:22, p...@g...com wrote:
> [...]
    >
    > to mnie nie interesuje jako klienta, kupuje telefon A i ma dzialac w sieci B a
    jeśli nie to wypad i kupuje coś co działa bez problemu
    I z tym się zgodzę. Powinien być opracowany standard pozwalający na
    uniknięcie tego typu "docierania się" technologii skutkującej po stronie
    klienta problemem, o którym w przypadku 2G i 3G nawet nie myślał -
    sytuacji, w której telefon obsługujący LTE nie obsłuży rozmowy w tejże
    sieci LTE.

  • 24. Data: 2019-09-19 15:24:19
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2019-09-19 o 14:22, p...@g...com pisze:
> [...]
    >
    > to mnie nie interesuje jako klienta, kupuje telefon A i ma dzialac w sieci B a
    jeśli nie to wypad i kupuje coś co działa bez problemu

    Producenci telefonów instalują swoje oprogramowanie. Trzeba to zmienić
    instalując programy/aplikacje, ustawienia internetu od operatora z usłuh
    którego sie korzysta.
    Zadzwoń do operatora i poproś o przesłanie ich ustawień (w tym sms-y,
    mms-y, internet, numer Centrum) na taki a taki telefon.

    --
    animka

  • 25. Data: 2019-09-19 16:32:26
    Od: mrvtktjv <m...@m...ct8.pl>

    On 19.09.2019 15:24, Animka wrote:
> [...]
    > Zadzwoń do operatora i poproś o przesłanie ich ustawień (w tym sms-y,
    > mms-y, internet, numer Centrum) na taki a taki telefon.
    Żeby to było takie proste...

  • 26. Data: 2019-09-19 22:42:11
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    W dniu 2019-09-19 o 14:03, Trybun pisze:

    > Na miarę możliwości przeryłem internet i takiego dedykowanego dla Play
    > nie znalazłem. Pod tym adresem też (chyba) go nie ma.

    Kiedys tam znalazlem dla Sony XZ2.

    > No, takie że znajoma otwiera pudełko z tym świeżo kupionym cudem, a tam
    > pierwszy komunikat - "połącz się z iTunes" i zero możliwości
    > jakiegokolwiek ruchu gdy się nie połączysz. iTunes to program Apple`a
    > ale dostępny również pod W$. Możliwe że to już tylko historia i Apple
    > już nie praktykuje takich zagrań, ale przecie jak już bym kupował
    > telefon tej firmy to taki co najmniej trzy generacje wstecz.

    Tu o tyle dobrze, ze iPhone 3 generacje wstecz ma nadal wsparcie i
    jeszcze dlugo powinien miec. Tu niestety zazdroszcze jabkowcom bo w
    Androidzie telefon 3 generacje wstecz to juz najczesciej dla producenta
    smiec nie zaslugujacy na zadne aktualizacje.
    Znam kogos kto kupowal iPhone a nie ma Maca i jest zadowolonym
    uzytkownikiem wiec chyba sie jakos da.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 27. Data: 2019-09-19 22:45:53
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    W dniu 2019-09-19 o 07:54, p...@g...com pisze:

    > ale na polskim plushu (z lte) juz nie, wifi calling niedostepny

    Plus nie oferuje VoLTE anie VoWIFI. Cos tam testuja od dawna, ktos nawet
    podobno to widzial ale oficjalnie nic nie ma.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 28. Data: 2019-09-19 22:51:20
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2019-09-19 o 16:32, mrvtktjv pisze:
    > Żeby to było takie proste...

    Dlaczego to jest trudne?
    Miałam jakis telefon, który miał swoje ustawienia, Dopiero jak mi
    wlaściwy operator przesłal swoje ustawienia to się pozbyłam tego co
    tamci producenci wgrali mi na telefon.

    --
    animka

  • 29. Data: 2019-09-20 10:16:34
    Od: mrvtktjv <m...@m...ct8.pl>

    On 19.09.2019 22:51, Animka wrote:

    > Dlaczego to jest trudne?
    > Miałam jakis telefon, który miał swoje ustawienia, Dopiero jak mi
    > wlaściwy operator przesłal swoje ustawienia to się pozbyłam tego co
    > tamci producenci wgrali mi na telefon.
    To jest proste. Ustawienie APN to nie problem. Niezależnie od urządzenia
    wystarczy wpisać te określone wartości w określone pola i już. Działa.
    Operator może to też zrobić automatycznie i np. Play tak robi - po
    przełożeniu karty SIM do innego urządzenia automatycznie przesyłane są
    m.in. ustawienia APN.

    Za to VoLTE i Wifi Calling wymagają ingerencji w oprogramowanie (jeśli
    ustawienia te nie są "zaszyte" tam od razu) i w tym jest problem. Nie
    słyszałem, aby któryś operator aktywował to na zasadzie "wysłania
    ustawień VoLTE/VoWifi i już". I do tego aspektu odnosiłem się w
    cytowanej wiadomości.

  • 30. Data: 2019-09-20 11:16:47
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 19.09.2019 o 22:42, Marcin pisze:
    > Witam

    > Kiedys tam znalazlem dla Sony XZ2.

    I całą kupę różnych rzeczy można tam znaleźć, jednak program do wifi
    calling dla Play to unikat.

> [...]
    > producenta smiec nie zaslugujacy na zadne aktualizacje.
    > Znam kogos kto kupowal iPhone a nie ma Maca i jest zadowolonym

    Z Andkiem też nie jest tak źle - niektóre firmy deklarują dłuższe
    wsparcie aktualizacyjne, np Nokia. Ogólnie największy problem to ilość
    producentów korzystających z Androida, a każdy z niech stosuje inną
    politykę aktualizacyjną i przede wszystkim w tym słabość sprzętu w
    odniesieniu do Apple i jego systemu.

    No jasne, wystarczy(ł) komp z Windows.