  • 11. Data: 2016-10-28 00:04:56
    Temat: Re: Wiatrak od procesora
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-10-27 o 23:01, Kamil pisze:

    > Zawracanie d... o element za 10 zł. Kupić, wymienić i spadać z
    > grupy.
    >
    > Pzdr
    Trochę racji masz, ale i pytaciel ma swoje (racje). Nie jest rzeczą
    niemożliwą kupić, ale kupić *właściwy* (pasujący) to dla nie-fachowca
    może być problem. Oczywiście można wymontować, i pokazać w punkcie
    sprzedaży: proszę taki sam. Ale jaki sklep (witrynowy, a nie wirtualny)
    ma na składzie *wszystkie* możliwe typy wiatraków (czy czegokolwiek)?

  • 12. Data: 2016-10-28 00:05:57
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2016-10-28 o 00:04, JaNus pisze:

> [...]
    > sprzedaży: proszę taki sam. Ale jaki sklep (witrynowy, a nie wirtualny)
    > ma na składzie *wszystkie* możliwe typy wiatraków (czy czegokolwiek)?

    Wiatrak jest chyba przypisany do konkretnej obudowy?

    --
    animka

  • 13. Data: 2016-10-28 01:05:45
    Od: Marsjanin <m...@m...tk>

    Dnia Thu, 27 Oct 2016 20:47:47 +0100, 2late napisał(a):

    > Myslisz ze taki wiatrak da sie rozebrac?
    > http://imgur.com/a/JxT9N

    Pewności nie mam, ale na 90% tak.

    > Jesli tak to jak.

    Tak:
    http://youtu.be/OQ91-ztDoLY

    > To jest jakis bezszczotkoway to tam jest w ogole co smarowac?

    Jak najbardziej. Czy ma szczotki czy nie to kwestia napędu. i jest
    zupełnie nieistotne jeśli chodzi o smarowanie. Obecnie już mało który
    wentylator ma szczotki, zamiast tego ma magnes w części obrotowej.
    Porównaj:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_pr%C4%85du_sta%C
    5%82ego
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Bezszczotkowy_silnik_el
    ektryczny
    Napisem, który mógłby Cię pohamoać przed smarowaniem jest "ball
    bearing" czyli łożysko kulkowe*, które może być i przeważnie jest
    zabudowane na stałe, gdize może wciśnie się kropla rzadkiego oleju,
    ale nie smar. O ile łożysko jest ślizgowe, czyli po prostu kołek
    obraca się w tulei, można i należy to smarować. Smar stały, żeby nie
    wyciekał. I tyle. :)

    > Mam trzy podobne wiatraki w tym kompie roznia sie tylko kablami i
    > wtyczka, sa trzy-zylowe a ten wlasciwy ma 4 i gniazdko na plycie
    > glownej tez.

    To przy czyszczeniu i smarowaniu nie ma żadnego znaczenia.

    --
    Pozdrawiam,
    Marsjanin

  • 14. Data: 2016-10-28 02:05:04
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2016-10-27 21:47, 2late pisze:

> [...]
    >
    > Mam trzy podobne wiatraki w tym kompie roznia sie tylko kablami i
    > wtyczka, sa trzy-zylowe a ten wlasciwy ma 4 i gniazdko na plycie glownej

    Kupiłem sobie wiatrak (gdy wymieniałem terkoczący w zasilaczu, bo żadne
    zabawy w czyszczenie i smarowanie nie pomagały go wyciszyć) z łożyskiem
    magnetycznym -
    <http://forum.pasja-informatyki.pl/37788/wentylatory
    -slizgowe-kulkowe-oraz-magnetyczne>

    Oprócz cichej pracy wiatrak jest utrzymywany w pionie, stabilizowany i
    nie wychyla się, mogąc spowodować zahaczanie skrzydełek wirnika i
    terkotanie.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 15. Data: 2016-10-28 08:04:47
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Zawracanie d... o element za 10 zł. Kupić, wymienić i spadać z grupy.

    Za 10 zł nie kupisz dobrego i cichego wentylatora 120/140mm, poza tym
    czasem w obudowie jest ich więcej niż jeden i wtedy, to może już być
    konkretna suma.

  • 16. Data: 2016-10-28 09:30:00
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 28/10/2016 12:05, Marsjanin wrote:

> [...]
    > wyciekał. I tyle. :)

    > To przy czyszczeniu i smarowaniu nie ma żadnego znaczenia.

    Dzieki.
    Cos mi sie zdaje ze kupie cos nowego i podejrzewam ze po trzech latach
    jednak lepszego.
    Chyba sobie taki model sprawie.
    https://www.google.co.uk/#newwindow=1&q=Corsair+ML14
    0+Pro+ML+Series+140mm+Magnetic+RPM+Fan
    Tylko musze sie jeszcze upewnic, bo nie mam zamiaru tego potem odsylac.
    Podejrzewam ze wszystki rozmiary, otwory, itp... dla 140mm sa jednakowe dla
    wszsytkich modeli?

  • 17. Data: 2016-10-30 17:09:52
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "nadir" napisał:

    > Za 10 zł nie kupisz dobrego i cichego wentylatora 120/140mm ...

    No to za 20 zł. Jesli by pytający zamiast spędzać godziny na pisanie,
    rozbieranie, smarowanie itp, np. skopał sąsiadce ogródek, wziął stówę i ...
    :)

    > czasem w obudowie jest ich więcej niż jeden ,,,

    Omawiany jest wiatrak procesora. Autor nie podał konkretów, bo często
    wiatrak jest zintegrowany z radiatorem, ale i tak nie majątek.

    Pzdr

  • 18. Data: 2016-10-30 22:55:44
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 30/10/2016 04:09, Kamil wrote:

> [...]
    >
    > Omawiany jest wiatrak procesora. Autor nie podał konkretów, bo często
    > wiatrak jest zintegrowany z radiatorem, ale i tak nie majątek.

    Co nie podal?
    Napisalem ze ma byc cichy 140mm zintegrowany z chlodzeniem wodnym a nawet
    linka wkleilem. Za 20 zlotych to sobie mozesz w buty wsadzic. ;)

  • 19. Data: 2016-10-31 00:11:43
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "2late" napisał:

    > Za 20 zlotych to sobie mozesz w buty wsadzic. ;)

    Ile by nie kosztował to tak, czy owak musisz kupić nowy. Żadne smarowania,
    czyszczenie i kąpiele nie pomogą. A, że zintegrowany z chłodzeniem to jest
    pewna trudność, ale średnio rozgarnięty majsterklepka da sobie radę. Swoją
    drogą ta integracja to kolejny sposób na drenaż kieszeni użytkownika.

  • 20. Data: 2016-10-31 00:32:14
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 30/10/2016 11:11, Kamil wrote:

> [...]
    > pewna trudność, ale średnio rozgarnięty majsterklepka da sobie radę. Swoją
    > drogą ta integracja to kolejny sposób na drenaż kieszeni użytkownika.

    Zle sie wyrazilem. Zintegrowany znaczy powinien byc cichy.
    Chodzi mi po glowie ten:
    https://www.shop.bt.com/products/corsair-ml140-pro-m
    l-series-140mm-magnetic-rpm-fan-co-9050045-ww-C7H5.h
    tml?q=corsair
    ale wciaz nie jestem pewny czy na pewno wszystko bedzie dzialac.
    Jak pisalem, nie znam sie na wiatrakachm, tyle co teraz poczytalem.
    Znalazlem strone producenta z sugerowanym wiatrakiem i jest inny model,
    wlasciwie to byl, bo po 3 ech latach od zakupu, juz tego nie mozna dostac.
    Jest cos co moze nie pasowac? Rozmiar 140mm, rozstaw srob pewnie jest
    standardowy? Na co jeszcze zwrocic uwage?
    Komputer ma byc nieslyszalny.