  • 111. Data: 2014-08-30 22:52:28
    Temat: Re: Widać że Pan nie z Radomia ...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    fOn Sat, 30 Aug 2014, J.F. wrote:

    > Owszem, za uslugi wlasne poczta moglaby przyjmowac karta normalnie.

    Ale ten właśnie przypadek stanowił wyróżnik wersji "przeciwkartowości" :)
    Wcale nie miałem na uwadze realizacji płatności na rzecz osób trzecich.

    > Ale widzisz - polowa Polakow nadal reguluje oplaty na poczcie, wiec
    > trzeba sie liczyc z moim scenariuszem.
    [...]
    > Kupisz kopert za 5 zl, to nie zbankrutujesz, jak ci wlasny bank
    > naliczy 3% za platnosc gotowkowa :-)

    Ale jak naliczy 15zł to też nie zbankrutujesz, tylko Ci się nie spodoba ;)
    (regulaminy bywają różne)

    pzdr, Gotfryd

  • 112. Data: 2014-08-31 12:55:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 30 Aug 2014 19:17:13 +0200, PiteR napisał(a):
    > nie w sensie że koszyk w łapke i wpieriod pomiędzy regały.

    Samoobslugowy z czesciami, czy w ogole ?
    Bo samoobslugowych z chlebkiem, mydlem i powidlem pelno

    > łał. To w domu czy w pracy?

    w domu.

    > Da się ale trwa to pół nocy :)

    To on chyba nie taki krotki.
    1Mbit/s to ~6Mbajt/min, 360MB/h

    > Format : MPEG-4
    > Format profile : QuickTime
    > Codec ID : qt
    > File size : 944 MiB
    > Video
    > Format : AVC
    > Format/Info : Advanced Video Codec
    > Codec ID : avc1
    > Codec ID/Info : Advanced Video Coding
    > Duration : 7mn 34s
    > Bit rate mode : Variable
    > Width : 1 920 pixels
    > Height : 1 080 pixels

    No nie wiem, kiepski kodek, czy naprawde nie wiem .. to ile ma 2h film
    - 16GB ? Na BlueRay sie niby zmiesci, na DVD raczej nie

    A telewizje naziemne i satelitarne to jak dzialaja, to jest 16Mbit/s,
    a przeciez tych kanalow HD troche sie w eterze miesci ... caly
    multiplex ma cos 24Mb/s

    J.

  • 113. Data: 2014-08-31 13:05:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 30 Aug 2014 11:42:17 -0500, Pszemol napisał(a):
    > Raczej wątpię aby typowa stacja miała tyle aż klientów dziennie.

    No coz, rozne mamy stacje w Polsce, takie od 4 do 10 dystrybutorow.
    Ale jedna kasa czesto nie wyrabia i trzeba druga uruchamiac, wiec
    zakladajac 2 minuty na transakcje, 30 tankowan na godzine, srednio
    powiedzmy po 30 litrow, co nam daje ok tysiaca litrow na godzine.
    Cysterna codziennie.

    > :-) siebie czy auto ratowałeś tym denaturatem ? :-)))))

    Auto, a w zasadzie benzyne.
    Ja wtedy jezdzilem stale na gazie, tzn na LPG :-)
    Benzyny uzywalem raz na miesiac, to i dlugo trwalo zanim sie
    dowiedzialem co mi sprzedali :-)

    J.

  • 114. Data: 2014-08-31 13:10:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 30 Aug 2014 11:39:23 -0500, Pszemol napisał(a):
> [...]
    esna-ale-dlaczego-nadal-nie.html

    > Ale te 3% to tam jest w umowie razem z opłatą minimalną,
    > np. 3% lub 2zł (cokolwiek większe).
    > I w przypadku transakcji 5zł zapłacisz 2zł za wygodę użycia karty.
    > Podoba Ci się?

    Ale przy stosownej umowie byloby tylko 3%.

    > Właśnie tego typu umowy mają właściciele sklepów, dlatego
    > tak niemile widziane są u nich transakcje karciane na małe kwoty.

    Ja tam nie wiem, ale oni maja raczej inaczej.
    Owszem, moglo sie dawniej okazac ze ktos kupuje gazete za 2zl,
    a terminal dzwoni i zuzywa jeden impuls telefoniczny za 35gr.
    Teraz mamy kilka innych mozliwosci.

    J.

  • 115. Data: 2014-08-31 13:34:37
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Friday, August 29, 2014 10:49:09 AM UTC+10, Pszemol wrote:

    > Po pierwsze - �le si� wyrazi�em, nie nielegalne ale niezgodne
    > z kontraktem pomi�dzy sklepem a firm� obs�uguj�c� karty.

    Ale tak jak sam piszesz ponizej - sprzedawca moze zaoferowac znizke za taka czy inna
    forme platnosci. Wiec to co sugerowales Gotfrydowi (nie ma roznic w cenach przy
    platnosci karta/gotowka bo jest to nielegalne) wcale nie jest takie oczywiste. I jak
    najbardziej funkcjonuje, prosze kolejny artykul:

    http://www.washingtonpost.com/business/capitalbusine
    ss/as-rules-change-more-retailers-offer-discounts-fo
    r-cash-payments/2013/06/29/d4c84d7a-dcfc-11e2-bd83-e
    99e43c336ed_story.html

    > Po trzecie - czym si� dla Ciebie r�ni w praktyce oferta
    > dyskontu przy zap�acie got�wk� od dodatkowej op�aty
    > wymaganej przy zap�acie kart�? Bo dla mnie jest to samo.

    Dla mnie niczym. Ale z tego co czytam to wlasnie z punktu widzenia umow z operatorami
    kart jest roznica. Bo jak chcieli zabronic sprzedawcom dodawania oplat przy placeniu
    karta to sprzedawcy zaczeli oferowac rabat przy platnosci gotowka. A do tego juz nic
    operator kart nie ma. Ale to i tak nieistotne bo ja odnosilem sie do tego co
    napisales: "legalnie nie wolno
    sprzedawcy dawa� innych cen na got�wk� a innych na kart� Visa/MC. ". Czy
    bedzie to oplata czy rabat, ceny jednak wcale nie musza byc takie same, prawda?

    Pozdrawiam,
    Iguan

    --
    Iguan007
    Sezon caly rok:

  • 116. Data: 2014-08-31 14:27:56
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** J.F. pisze tak:

    > Samoobslugowy z czesciami, czy w ogole ?

    no sprzęgła nie leżały na półkach hehe :)

    Filtry oleju, powietrza, paliwa, łożyska, paski klinowe, zębate,
    świece, śruby do felg, felgi, akumulatory, żarówki, wycieraczki,
    złączki wydechu, końcówki chromowane.

    > Bo samoobslugowych z chlebkiem, mydlem i powidlem pelno

    Ale nie było tam wiader, łopat i grabii wokół samochodu na sprzedaż
    jaki motyw widziałem Norwegii :D To były lata 90. Stał nowy Seat Toledo
    a wokół przyrządy ogrodnicze.

    > No nie wiem, kiepski kodek, czy naprawde nie wiem .. to ile ma 2h
    > film - 16GB ? Na BlueRay sie niby zmiesci, na DVD raczej nie

    Takie coś wyskakuje z aparatu. Pewnie kodek ma słaby to szybki a jak
    szybki to zabiera szybko megabajty.

    Mogę te pliki odchudzać przy pomocy Handbrake ale nie chce mi się
    zbytnio czekać. Wolałbym mieć te 30/15 lub 60/30 i wrzucać a yt i tak
    po swojemu zmieli tylko procka pogrzeję na darmo.

    --
    Piter

    golf - 350 tyś km, nic nie póka nic nie stóka
    Niemiec pod kocem trzymał. Płakał jak sprzedawał.

  • 117. Data: 2014-08-31 15:07:40
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Iguan_007" <i...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    > prawda?

    prawda

  • 118. Data: 2014-08-31 15:08:49
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > zakladajac 2 minuty na transakcje, 30 tankowan na godzine, srednio
    > powiedzmy po 30 litrow, co nam daje ok tysiaca litrow na godzine.

    Kasa może nie wyrabiać w kilku godzinach szczytu ale nie znaczy
    że pracuje w takim tempie 24/h.

  • 119. Data: 2014-08-31 15:10:45
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    esna-ale-dlaczego-nadal-nie.html

    > Ale przy stosownej umowie byloby tylko 3%.

    Widziałeś gdzieś takie umowy czy spekulujesz?

    > Ja tam nie wiem, ale oni maja raczej inaczej.
    > Owszem, moglo sie dawniej okazac ze ktos kupuje gazete za 2zl,
    > a terminal dzwoni i zuzywa jeden impuls telefoniczny za 35gr.
    > Teraz mamy kilka innych mozliwosci.

    Ale tu nie chodzi o koszty jakie terminal zużywa na połączenie...
    Tu chodzi o prowizję jaką sieć autoryzacji kart (np. VisaNet)
    pobiera od sprzedawcy za to, że jego klient może kupić produkt
    za plastikowy kartonik zamiast za gotówkę... Czytaj "haracz" :-)

  • 120. Data: 2014-08-31 15:15:52
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "PiteR" <e...@f...pl> wrote in message

    > no sprzęgła nie leżały na półkach hehe :)
    >
    > Filtry oleju, powietrza, paliwa, łożyska, paski klinowe, zębate,
    > świece, śruby do felg, felgi, akumulatory, żarówki, wycieraczki,
    > złączki wydechu, końcówki chromowane.

    Czyli nie części samochodowe tylko ogólnie rozumiane akcesoria
    samochodowe. Sprzęgła i półośki na magazynie tylko za ladą.
    I nie z powodu że kradną tylko nie ma ludzkiej możliwości
    dać ludziom do tego całego galimatiasu łatwego dostępu...

    > Ale nie było tam wiader, łopat i grabii wokół samochodu na sprzedaż
    > jaki motyw widziałem Norwegii :D To były lata 90. Stał nowy Seat Toledo
    > a wokół przyrządy ogrodnicze.

    Pojedziesz na prowincje w USA to i znajdziesz nasz typowy GS,
    wiejski sklep gdzie kupisz wszystko: siodło dla konia, kapelusz,
    paczkę naboi do dubeltówki, jedzenie, picie/alkohol, oponę,
    papier toaletowy - miód, mydło, i powidło.

> [...]
    > zbytnio czekać. Wolałbym mieć te 30/15 lub 60/30 i wrzucać a yt i tak
    > po swojemu zmieli tylko procka pogrzeję na darmo.

    Czasem jakość ważniejsza niż ilość... Myślałeś o tym, PiteR?
    I nie mówię tutaj o jakości technicznej tylko jakości ... ekhem...
    reżyserskiej :-)