  • 101. Data: 2014-08-30 01:27:40
    Temat: Re: Widać że Pan nie z Radomia ...
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Pszemol pisze tak:

    > Nie bardzo rozumiem... jakiś problem Cię męczy?
    > Chcesz nam o tym więcej napisać?

    Problem? Żaden. Oglądam bardzo dużo filmików z Hameryki o naprawach
    samochodów, tuningu i podziwiam ich narzędzia oraz czesci zamienne, że
    wszystko jest w sklepach (a nie w 200 tys mieście brak gwintownika)

    np półoś kompletna
    w Hameryce 110 dolarów w Polsce 900zł

    Jesteś świadom że ludzie wrzucaja filmiki ze sklepów? np ceny w Japonii
    albo w Norwegii i jakie tam ciekawe jedzonka mają.

    Pomyślałem że zamiast zaśmiecać grupy perdołami typu "tester zasilacza"
    mogłbys się przydac na coś. Tak pro publico bono.

    Tylko raz byłem w samoobsługowym ale to było w UK. W Polsce jeszcze nie
    czas na takie. Zbyt dużo złodziei tu mieszka.

    > W samochodzie?

    Możesz też podać. Ja mam w domu 30/2 Mbps a w samochodzie 4/1 Mbps

    Niektórzy youtuberzy sa bardzo płodni i to w Full HD więc zaciekawiło
    mnie jaki tam macie internet.

    --
    Piter

    golf - 350 tyś km, nic nie póka nic nie stóka
    Niemiec pod kocem trzymał. Płakał jak sprzedawał.

  • 102. Data: 2014-08-30 11:11:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 30 Aug 2014 01:27:40 +0200, PiteR napisał(a):
> [...]
    > samochodów, tuningu i podziwiam ich narzędzia oraz czesci zamienne, że
    > wszystko jest w sklepach (a nie w 200 tys mieście brak gwintownika)

    Po pierwsze - u nas jest 23% VAT. Taka tam skladka na panstwo, dzieki
    ktorej mamy np 3 miesiace czekania do darmowego lekarza, bezplatne
    studia czy emerytury. Choc to pierwsze ponoc trafilo i do USA.

    U nich podatek wynosi do kilku procent, i dowiesz sie o nim przy
    kasie. Nie bedzie 110$, tylko 115,50

    Druga sprawa ... a ta poloska to do czego ?
    Czesci samochodowe to temat - rzeka, i to jak Moskwa szeroka.
    Poloska z dwoma przegubami to akurat skomplikowany wyrob, zlozony z
    paru precyzyjnie obrobionych czesci. Byle kto tego nie zrobi, trzeba
    miec dobrze wyposazona firme i fachowcow. Maszyny beda kosztowaly
    grube miliony. No ale potem jak juz produkcja seryjna ruszy, to
    amortyzacja nie jest znow taka droga.
    Z drugiej strony jakos tak sie przyjelo ze ceny detaliczne czesci sa
    bardzo wysokie. Jakby tak podsumowac caly samochod w/g cen sklepowych,
    to wyszloby cos 4x wiecej. Po cenach aso moze i 10x wiecej.
    I mysle ze w USA to podobnie wyglada :-)

    Wiec glowne pytanie czy to czesc do aktualnie produkowanego modelu,
    dojrzalego, historycznego, oryginal, uznany zamiennik, chinszczyzna,
    lezak magazynowy ...

    > Tylko raz byłem w samoobsługowym ale to było w UK. W Polsce jeszcze nie
    > czas na takie. Zbyt dużo złodziei tu mieszka.

    W sensie ze nawet samemu sie kasowalo ?
    Zajdz do Tesco - chyba sie za bardzo poklocili z kasjerkami i ustawili
    tez kasy samoobslugowe.
    I nie wiem - kradna ludzie mniej przy nich czy wiecej.

    > Możesz też podać. Ja mam w domu 30/2 Mbps a w samochodzie 4/1 Mbps
    >
    > Niektórzy youtuberzy sa bardzo płodni i to w Full HD więc zaciekawiło
    > mnie jaki tam macie internet.

    Ja mam np 100/100, ale to swego rodzaju wyjatek i przypadek.
    Ale myslisz ze po 1M nie da sie wyslac krotkiego filmu do YT ?

    J.

  • 103. Data: 2014-08-30 11:37:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 29 Aug 2014 17:44:47 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Jestem pewny że wlanie wiadra wody do 10 tysięcy litrów
    > nie wzbogaci stacyjnika w żaden sposób aby był sens to robić...

    W USA ? Bo wiesz, jak on te 10 tys sprzedaje codziennie,
    a wiadro kosztuje 50zl, to mamy druga pensje w Polsce ...
    I to nie musi byc stacyjnik, to moze byc np kierowca cysterny.
    Ktory wie, ze taki prywaciarz nie wysle probki do analizy, bo za
    drogo.

    Z ciekawostek to slyszalem kiedys ze benzyna w transporcie znikala.
    plomby nienaruszone, a dociera nieco mniej. Sledza kierowce, prosto z
    hurtowni jedzie pod stacje i nalewa do pusta, a troche ubylo.
    Benzyna swoja rozszerzalnosc cieplna ma, przeplywomierze tez nie sa
    dokladne.
    I dopiero trzeba bylo sledzic w drodze powrotnej, zeby zobaczyc ze w
    cysternie zawieszone pare wiader ...

    > A co do mieszania się z benzyną ołowiową - woda nie miesza się.

    Ale tak na poziomie 0.1% tez nie ?

    > Nic podobnego. Tak jak oliwa z wodą się nie miesza tak i ołowiowa.

    Powstrzasaj przez pol godziny :-)

    > Co innego nowa bezołowiowa z 10% alkoholu...

    Ale teraz jest tylko nowa :-)

    > Jasne. Jak ktoś lubi ryzykować czyszczenie zbiornika
    > po przesadzeniu z wodą to proszę bardzo...

    A po co czyscic, jesli wystarczy zarowke sygnalizujaca wykrecic ? :-)

    > Parę drobnych kropelek nie... ale...
    > Emulsja z czego? W momencie gdy na stacji w zbiorniku
    > podziemnym paliwo się rozwarstwi na alkohol i benzynę
    > to zależy gdzie jest tam ssak do pompy albo będzie brał
    > "czystą" benzynę, bez utleniacza, albo sam alkohol z wodą.
    > Jak sobie zatankujesz takiego syfu to nie ma mowy o
    > drobnych kropelkach - nie wiem ile Ty tankujesz, ale ja pełny bak.

    No, ja tam troche paliwa w baku zazwyczaj mam. A potem wyjezdzam na
    polskie drogi i po chwili w zbiorniku jest emulsja :-)

    Poza tym teraz dieslem jezdze i podejrzewam ze nawet pare % wody w
    postaci emulsji byloby niezauwazalne, przynajmniej na rozgrzanym
    silniku. Jak sie troche ON wtrysnie to ten silnik pojedzie :-)

    Co prawda diesle maja jakies filtry i odstojniki wody, a beznyny nie
    ... ale to chyba na wypadek zimowych mrozow :-)

    > Bo dodawali utleniacze na bazie związków z ołowiem właśnie...

    Nie nie, nie utleniacze. Czteroetylek przeciwstukowy.

    > Teraz te związki zastępuje alkohol i zmienia nieco wpływ wody na paliwo.

    Dodatkow mozliwych jest sporo, alkohol to chyba ostanio, w ramach mody
    na biopaliwa.

    > Trzeba by zrobić eksperyment i sprawdzić jak stuka :-)

    Ja mialem auto z gaznikiem i przerywaczem do regulacji, to mniej
    wiecej wiem. Inni moga nie zwrocic uwagi, albo silnik moze byc dobrze
    wyciszony. A swoja droga ... czy aby na pewno wtrysk wody wywola
    stuki, czy wrecz odwrotnie ...

    Raz zatankowalem jakies cudo a nie paliwo, to byly dopiero odglosy.
    Jakby ktos wysypywal szpilki na stol - wiele krociutkich stukow, jakby
    szum ... wtedy sie ratowalem denaturatem :-)

    J.

  • 104. Data: 2014-08-30 11:43:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 29 Aug 2014 23:34:29 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    >Ale nie o to chodziło.
    >Nie idzie o wpłatę, lecz o *za*płatę za usługę lub towar.
    >Chcesz kupić koperty, gazetę, szampon czy cóś (no co, poczta ;))
    >albo opłacić fanaberię wysłania poleconego priorytetowego.
    >I nie 500zł, bo ta fanaberia tyle nie kosztuje ;)
    > http://samcik.blox.pl/2013/05/Poczta-chce-byc-nowocz
    esna-ale-dlaczego-nadal-nie.html
    > "Otóż klient, który chciałby za nadanie paczki albo listu zapłacić bezgotówkowo"

    Owszem, za uslugi wlasne poczta moglaby przyjmowac karta normalnie.
    Ale widzisz - polowa Polakow nadal reguluje oplaty na poczcie, wiec
    trzeba sie liczyc z moim scenariuszem.

    A tu swoja droga rozwiazanie jest proste - podpisanie przez (Bank)
    Poczte umow z innymi bankami, aby byly traktowani jak bankomaty
    wlasne.
    Kupisz kopert za 5 zl, to nie zbankrutujesz, jak ci wlasny bank
    naliczy 3% za platnosc gotowkowa :-)

    J.

  • 105. Data: 2014-08-30 18:39:23
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > wlasne.
    > Kupisz kopert za 5 zl, to nie zbankrutujesz, jak ci wlasny bank

    Ale te 3% to tam jest w umowie razem z opłatą minimalną,
    np. 3% lub 2zł (cokolwiek większe).
    I w przypadku transakcji 5zł zapłacisz 2zł za wygodę użycia karty.
    Podoba Ci się?

    Właśnie tego typu umowy mają właściciele sklepów, dlatego
    tak niemile widziane są u nich transakcje karciane na małe kwoty.

  • 106. Data: 2014-08-30 18:42:17
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > I to nie musi byc stacyjnik, to moze byc np kierowca cysterny.
    > Ktory wie, ze taki prywaciarz nie wysle probki do analizy, bo za

    Raczej wątpię aby typowa stacja miała tyle aż klientów dziennie.

> [...]
    > dokladne.
    > I dopiero trzeba bylo sledzic w drodze powrotnej, zeby zobaczyc ze w

    Fajowe! :-)

> [...]
    > Jakby ktos wysypywal szpilki na stol - wiele krociutkich stukow, jakby
    > szum ... wtedy sie ratowalem denaturatem :-)

    :-) siebie czy auto ratowałeś tym denaturatem ? :-)))))

  • 107. Data: 2014-08-30 19:04:13
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "PiteR" <e...@f...pl> wrote in message

    > Problem? Żaden. Oglądam bardzo dużo filmików z Hameryki o naprawach
    > samochodów, tuningu i podziwiam ich narzędzia oraz czesci zamienne
    >
    > np półoś kompletna
    > w Hameryce 110 dolarów w Polsce 900zł

    Prawdopodobnie porównujesz cenę ośki "kompatybilnej" a nie oryginalnej
    z ceną w Polsce półośki oryginalnej.
    Najprawdopodobniej jeszcze nie nowej tylko "odnawianej" (reconditioned).
    Polega to na tym, że jakaś fabryka skupuje półośki zużyte, rozbiera je,
    czyści ze smaru, piaskuje, oderdzewia potem wymienia panewki w przegubach
    i inne zużyte ruchome części, pociąga sprayem czarną farbą, nakłada nowy
    smar, zakłada nowe gumowe osłony i wyglądającą jak nową pakuje do pudełka.

    Nic oczywiście nie ma w tym złego i taka półośka prawidłowo odnowiona
    będzie pracować w aucie jak nowa, ale nie ma sensu porównywać do ceny
    nowej bo jednak materiałów mniej, robocizny mniej, specjalistycznych
    maszyn mniej (tokarki, obrabiarki CNC niepotrzebne itp, itd).

    Niedawno miałem "przyjemność" wymieniać obie ośki w mojej Hondzie
    Accord 2004. Oryginalna półośka Hondy w sieciach sprzedaży części Hondy
    to koszt rzędu $380-400 za sztukę. Kompatybilna półośka w Autozone $110.
    I teraz kupując tą z Autozone płacisz dodatkowe $80 kaucji którą dostajesz
    spowrotem jak przyniesiesz swoją starą półośkę w pudełku do sklepu.
    Czujesz teraz o co tu chodzi?

    > Jesteś świadom że ludzie wrzucaja filmiki ze sklepów? np ceny w Japonii
    > albo w Norwegii i jakie tam ciekawe jedzonka mają.

    No jestem świadom że ludzie różne filmiki na youtube wysyłają...
    Ale akurat cenami w Norwegii czy Japonii to zainteresowałbym się
    dopiero jak bym się tam wybierał na wycieczkę albo na jakiś kontrakt.

    > Tylko raz byłem w samoobsługowym ale to było w UK.
    > W Polsce jeszcze nie czas na takie. Zbyt dużo złodziei tu mieszka.

    Części samochodowe w dużych sklepach samoobsługowych jak właśnie
    Autozone też są za ladą i pracownik wysłuchawszy do jakiego auta, do
    jakiej wersji auta i rocznika potrzebujesz jakiś detal sprawdza w komputerze
    w bazie danych co to za część, gdzie w magazynie leży na jakiej półce
    i przynosi Ci ją do ręki w pudełku lub worku, jak fabryka zapakowała.
    Na sali samoobsługowej będziesz miał zwykle narzędzia, oleje, pierdółki
    takie jak zapachy czy akcesoria, wycieraczki lub żarówki, ale nie półośki.

    > Możesz też podać. Ja mam w domu 30/2 Mbps a w samochodzie 4/1 Mbps
    >
    > Niektórzy youtuberzy sa bardzo płodni i to w Full HD więc zaciekawiło
    > mnie jaki tam macie internet.

    Ja mam internet w domu nie zmieniany od jakichś 6-7 lat...
    O ile dobrze pamiętam jest download 2.5Mbps a upload 650kbps.
    Z roku na rok odkładam zmianę tego internetu bo nie mam zbyt
    dużej motywacji a leniwy jestem :-)

    Jeśli nie interesuje Cię jaki *ja* mam internet a interesuje Cię jaki można
    mieć internet to tu masz przykład pierwszy z brzegu:

    XFINITY Internet Extreme 105

    Download SPEEDS UP TO 105 Mbps

    $89.99/month
    (for the first 12 months)

    Extras:
    - $25 VisaR Prepaid Card
    - Access to millions of WiFi hotspots nationwide
    - Backed by the 30-Day Money-Back Comcast Customer GuaranteeT

    A drobnym maczkiem masz:

    Offer ends 9/21/14. Restrictions apply. Not available in all areas. Limited
    to new residential customers. Requires subscription to Extreme 105 Internet
    service. Equipment, installation, taxes and fees extra, such charges and
    fees subject to change during and after the promotion. After applicable
    promotional periods, or if any service is cancelled or downgraded, regular
    rates apply. Comcast's current monthly service charge for Extreme 105
    Internet service is $114.95 (pricing subject to change). Internet service
    limited to a single outlet. May not be combined with other offers. WiFi
    claim based on April and October 2013 studies by Allion Test Labs. Actual
    speeds vary and are not guaranteed. Not all features, including Constant
    GuardR Protection Suite, are available with Macintosh systems. 30-Day
    Money-Back Guarantee applies to one month's recurring service charge and
    standard installation up to $500. Prepaid card mailed to Comcast account
    holder within 18 weeks of activation of all required services and expires in
    90 days. Prepaid cards issued by Citibank, N.A., pursuant to a license from
    Visa U.S.A. Inc. and managed by Citi Prepaid Services. Cards will not have
    cash access and can be used everywhere Visa Prepaid cards are accepted. Call
    for restrictions and complete details. C2014 Comcast. All rights reserved.
    NortonT is a trademark of Symantec Corporation

  • 108. Data: 2014-08-30 19:08:05
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > W sensie ze nawet samemu sie kasowalo ?
    > Zajdz do Tesco - chyba sie za bardzo poklocili z kasjerkami i ustawili
    > tez kasy samoobslugowe.
    > I nie wiem - kradna ludzie mniej przy nich czy wiecej.

    Samoobsługowe sklepy w przypadku tysięcy części samochodowych
    typu specyficzne uszczelki, głowice, wachacze czy sworznie jakieś
    do setek różnych modeli i roczników samochodów chesz mieć na
    półkach dostępne dla publiczności? To jaki to byłby duży sklep?
    Takie części w nawet dużych sklepach ustawione są na bardzo gęstych
    półkach magazynów pod sam sufit dostępne dla pracowników
    spinających się po drabinach. Gdybyś chciał je ułożyć na półce ładnie
    dla klienta, z aktualną ceną dostępne na wysokości wzroku to jak
    duży miałby być taki sklep? Niepraktyczne.

  • 109. Data: 2014-08-30 19:17:13
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** J.F. pisze tak:

    > W sensie ze nawet samemu sie kasowalo ?

    nie w sensie że koszyk w łapke i wpieriod pomiędzy regały.

    > Ja mam np 100/100, ale to swego rodzaju wyjatek i przypadek.

    łał. To w domu czy w pracy?

    > Ale myslisz ze po 1M nie da sie wyslac krotkiego filmu do YT ?

    Da się ale trwa to pół nocy :)

    Format : MPEG-4
    Format profile : QuickTime
    Codec ID : qt
    File size : 944 MiB

    Video

    Format : AVC
    Format/Info : Advanced Video Codec
    Codec ID : avc1
    Codec ID/Info : Advanced Video Coding
    Duration : 7mn 34s
    Bit rate mode : Variable
    Width : 1 920 pixels
    Height : 1 080 pixels
    Display aspect ratio : 16:9
    Frame rate mode : Variable
    Frame rate : 29.970 fps
    Minimum frame rate : 29.412 fps
    Maximum frame rate : 30.303 fps
    Stream size : 867 MiB (92%)
    Language : English

    Audio

    ID : 2
    Format : PCM
    Format settings, Endianness : Little
    Format settings, Sign : Signed
    Codec ID : sowt
    Duration : 7mn 34s
    Bit rate mode : Constant
    Channel(s) : 2 channels
    Sampling rate : 44.1 KHz
    Resolution : 16 bits
    Stream size : 76.5 MiB (8%)
    Language : English

  • 110. Data: 2014-08-30 22:27:24
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Pszemol pisze tak:

    > Jeśli nie interesuje Cię jaki *ja* mam internet a interesuje Cię
    > jaki można mieć internet to tu masz przykład pierwszy z brzegu:

    thank you :)