  • 131. Data: 2014-08-31 22:08:16
    Temat: Re: Widać że Pan nie z Radomia ...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 31 Aug 2014 08:10:45 -0500, Pszemol napisał(a):
    > Widziałeś gdzieś takie umowy czy spekulujesz?

    No fakt - z karty kredytowej oplaty te same, niezaleznie od bankomatu.
    Ciekawe.
    Chyba ze ktos zna lepsza karte, gdzie nie ma tej minimalnej kwoty
    prowizji.

    > Ale tu nie chodzi o koszty jakie terminal zużywa na połączenie...
    > Tu chodzi o prowizję jaką sieć autoryzacji kart (np. VisaNet)
    > pobiera od sprzedawcy za to, że jego klient może kupić produkt
    > za plastikowy kartonik zamiast za gotówkę... Czytaj "haracz" :-)

    A jestes pewien, ze to zawsze jest "3% nie mniej niz 1zl" ?
    A nie po prostu % od obrotu ?

    Te limity nie zawsze podane, wiec mysle ze to jednak inaczej wyglada.

    J.

  • 132. Data: 2014-08-31 22:11:57
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello P.B.,

    Sunday, August 31, 2014, 8:44:38 PM, you wrote:

    > Jak zwykle piszesz o czymś, o czym nie masz pojęcia. Tak, to może jest w
    > Ameryce, ale u nas w Polska banki właśnie obniżyły prowizje do 1% i ostro

    0.5%

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 133. Data: 2014-08-31 22:32:52
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 31 Aug 2014 22:11:57 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > 0.5%
    >
    > [...]

    Racja. Nie 3 ale 6 razy taniej niż w Ameryka :)

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 134. Data: 2014-08-31 23:25:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello P.B.,

    Sunday, August 31, 2014, 10:32:52 PM, you wrote:

    > Racja. Nie 3 ale 6 razy taniej niż w Ameryka :)

    To nie do końca tak. Prowizja od wypłat gotówki z kart KREDYTOWYCH w
    bankomatach jest nadal bardzo wysoka. Np. mBank pobiera 4% i nie mniej
    niż 5PLN...

    W Polsce radykalnie spadły opłaty interchange dla transakcji
    bezgotówkowych.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 135. Data: 2014-09-01 00:58:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > 0.5%

    A jest jakas czesc stala/minimalna, czy nie bedzie,
    i do tej pory nie bylo ?

    J.

  • 136. Data: 2014-09-01 08:00:22
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2014-08-29 02:59, *Pszemol* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:
    > A nowa, bezołowiowa ma z reguły w roli utleniacza alkohol etylowy
    > (9-10% całej objętości paliwa, >90% to mieszanka węglowodorów),

    Trochę po czasie, ale musiałem zapytać - utleniacz? Coś z tłumaczeniem
    pomerdałeś?

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 137. Data: 2014-09-01 08:46:45
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Monday, September 1, 2014, 12:58:02 AM, you wrote:

    > A jest jakas czesc stala/minimalna,

    To jest maksymalna opłata interchange (cokolwiek to znaczy). Do
    niedawna była nieregulowana i przekraczała sporo 1%

  • 138. Data: 2014-09-01 10:33:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 31 Aug 2014, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > 0.5%

    Do tego u nas w Polska to nie banki obniżyły, a rząd zawnioskował
    o ustawową cenę maksymalną (ze skutkiem wg 538 i 536 KC).
    No i w cytacie nie widać o czym pisałeś obok, czy to interchange
    czy "pułapka gotówkowa" na karcie kredytowej (o czym była mowa
    przy poczcie).

    Streszczając: Radio Erewań w czystej postaci!
    ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 139. Data: 2014-09-01 10:44:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" napisał w wiadomości
    >Dnia 2014-08-29 02:59, *Pszemol* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby

    >Trochę po czasie, ale musiałem zapytać - utleniacz? Coś z
    >tłumaczeniem pomerdałeś?

    Srednio.
    Spaliny sa czystsze jak benzyna troche tlenu zawiera.
    Nie jest to utleniacz w rakietowym sensie, ale jak przetlumaczyc
    oxygenate ?

    http://en.wikipedia.org/wiki/Gasoline#Oxygenate_blen
    ding

    Wystarczy dodac jakis zwiazek palny zawierajacy nieco tlenu, dawniej
    byly popularne wymienione tam etery, teraz mamy mode (i ulge
    podatkowa) na bioetanol.

    A przy okazji wszystkie one podnosza liczbe oktanowa, wiec sa mile
    widziane w benzynie ...

    J.

  • 140. Data: 2014-09-01 11:26:59
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Mon, 1 Sep 2014 10:33:25 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Do tego u nas w Polska to nie banki obniżyły, a rząd zawnioskował
    > o ustawową cenę maksymalną (ze skutkiem wg 538 i 536 KC).

    Zmuszone przez rząd obniżyły. Te banki :)

> [...]
    > czy "pułapka gotówkowa" na karcie kredytowej (o czym była mowa
    > przy poczcie).
    >
    > Streszczając: Radio Erewań w czystej postaci!

    Pułapki gotówkowej nie brałem w ogóle pod uwagę - chyba nikt nie jest tak
    rozrzutny, żeby tyle kasy bankowi oddawać!

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek