  • 71. Data: 2014-08-27 14:53:05
    Temat: Re: Widać że Pan nie z Radomia ...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości
    On 2014-0-27 09:23, J.F. wrote:

    >Nie zależy - czeki są zacofaną metodą w stosunku do przelewów i kart
    >płatniczych bądź kredytowych. W USA być może są dalej popularne ze
    >wzgledu na kompatybilność wsteczną, ale to dalej zacofanie w stosunku
    >do przelewów i kart.

    >(...)

    >A co kogo obchodzi co było kiedyś?

    Ale wiesz - karty kredytowe to oni wymyslili jak Ty jeszcze o
    samochodzie nie mogles marzyc.
    A skoro czeki dzialaly dobrze, to po co jakies przelewy :-)

    Zreszta masz przypadek Clarksona - w tamtych krajach nie nalezy
    ujawniac swojego numeru konta bankowego, bo to niebezpieczne. Lepiej
    poprosic o wyslanie czeku :-)

    J.

  • 72. Data: 2014-08-27 17:09:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-08-27 14:53, J.F. wrote:

    > Ale wiesz - karty kredytowe to oni wymyslili jak Ty jeszcze o
    > samochodzie nie mogles marzyc.

    No i co z tego? Drogi Rzymianie wymyślili zanim Niemcy cokolwiek z
    kamienia. Ale to Niemcy mają lepszą sieć autostrad niż Rzymianie.
    Egipcjanie zbudowali piramidy, ale nie zaryzykowałbym stwierdzenia, że
    egipskie budownictwo jest przodujące. Dla odmiany Hiszpanie i Anglicy
    mieli potężne floty zanim w Ameryce wynaleźli jakiekolwiek okręty, ale
    teraz trudno nie uznać, że amerykańskie lotniskowce są najlepsze;)
    Francuzi chyba pierwsi wymyślili czołgi, ale jakoś nie uchodzą za
    najskuteczniejszą armie:P

    > A skoro czeki dzialaly dobrze, to po co jakies przelewy :-)

    No i własnie dlatego muszą wysyłać czeki pocztą podczas gdy ja z
    głupiego smartfona realizuje przelew od ręki. Po prostu byliśmy na tyle
    zacofani, że musieliśmy/moglismy iść od razu w nowsze technologie.

    > Zreszta masz przypadek Clarksona - w tamtych krajach nie nalezy ujawniac
    > swojego numeru konta bankowego, bo to niebezpieczne. Lepiej poprosic o
    > wyslanie czeku :-)

    A co Clarksonowi zrobili czego nie mogli dokonać fałszywym czekiem? No i
    drugie pytanie czy ustawienie polecenia zapłaty na podstawie takich
    danych jak numer konta i dane teleadresowe u nas by przeszło? Bo jeśli
    nie (a przynajmniej w znanych mi bankach to zgodę na polecenie zapłaty
    ustawia właściciel) to tylko kolejny dowód, że ich system jest bardziej
    zacofany.

    Shrek.

  • 73. Data: 2014-08-28 00:29:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 26 Aug 2014 17:59:10 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Tu niestety Twoje chcenie nic nie pomoże, bo legalnie nie wolno
    > sprzedawcy dawać innych cen na gotówkę a innych na kartę Visa/MC.
    > A więc ukrywają opłaty w cenach...

    W Europie cos drgnelo i
    a) prowizje obnizono,
    b) pozwolono na dwie ceny

    A poniewaz gotowka tez kosztuje, moze sie skonczyc najednej cenie ...
    ale dobrowolnie

    > p.s. Zdaję sobie sprawę, że część transakcji gotówkowych idzie pod ladą
    > taniej.

    Mala czesc, w malych sklepach.

    J.

  • 74. Data: 2014-08-28 01:10:25
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Iguan_007" <i...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > Czy to cos sie zmienilo ostatnio?
    >
    > http://www.consumerismcommentary.com/cash-vs-credit-
    card-gas-stations-charging-different-prices/

    Jak zwykle jest bardziej wszystko skomplikowane niż się wydaje...
    Tam masz odpowiedź wyjaśniającą wiele od "godiva de maus".

  • 75. Data: 2014-08-28 03:58:24
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Wed, 27 Aug 2014 03:50:13 -0700 (PDT), Iguan_007
    <i...@g...com> wrote:

    >Czy to cos sie zmienilo ostatnio?
    >
    >http://www.consumerismcommentary.com/cash-vs-credit
    -card-gas-stations-charging-different-prices/

    >http://www.forbes.com/sites/halahtouryalai/2011/10/
    21/cash-or-credit-at-the-gas-pump-the-choice-is-cost
    ing-you/

    "low-cost gas station"

    Jak ktos w takim g...e kupuje benzyne to sie nie powinien dziwic.
    Rozniez jak dostanie pol na pol z woda

    A.L.

  • 76. Data: 2014-08-28 10:35:30
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Thursday, August 28, 2014 9:10:25 AM UTC+10, Pszemol wrote:

    > Jak zwykle jest bardziej wszystko skomplikowane niďż˝ siďż˝ wydaje...

    Mozesz prosze rozwinac co masz dokladnie na mysli? Moze zacytuj fragment do ktorego
    sie odnosisz. Bo pisales, ze jest nielegalne oferowanie innych cen przy placeniu
    karta/gotowka. A to jednak funkcjonuje. Czy teraz sklep nie moze np. zaoferowac
    dyskontu dla klienta ktory zaplaci gotowka?

    Pozdrawiam,
    Iguan

    --
    Iguan007
    Sezon caly rok:

  • 77. Data: 2014-08-28 10:37:34
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Thursday, August 28, 2014 11:58:24 AM UTC+10, A. L. wrote:

    > Jak ktos w takim g...e kupuje benzyne to sie nie powinien dziwic.
    > Rozniez jak dostanie pol na pol z woda

    Aha, czyli nie wolno kupowac w tych tanszych bo dodaja wody. Normalna sprawa. I tak
    nikt tego nie sprawdza?

    Pozdrawiam,
    Iguan

    --
    Iguan007
    Sezon caly rok:

  • 78. Data: 2014-08-28 10:39:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości
    card-gas-stations-charging-different-prices/

    >Jak zwykle jest bardziej wszystko skomplikowane niż się wydaje...
    >Tam masz odpowiedź wyjaśniającą wiele od "godiva de maus".

    Ale chyba nie doczytales do
    "I didn't look at the pump until I gave the attendant my credit card
    and he began pumping. (New Jersey is still a full-service-only
    state.)"

    Wiec prosze mi tu nie pisac ze "u nas w USA to wszedzie mozna zaplacic
    karta od razu przy pompie" :-P

    J.

  • 79. Data: 2014-08-28 10:49:37
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-08-28, Iguan_007 <i...@g...com> wrote:

    > Aha, czyli nie wolno kupowac w tych tanszych bo dodaja wody. Normalna sprawa. I tak
    nikt tego nie sprawdza?

    I to w USA takie rzeczy?!

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 80. Data: 2014-08-28 11:40:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Aug 2014, Pszemol wrote:

    > "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> wrote in message
    >
    > Tu niestety Twoje chcenie nic nie pomoże,

    Rynek jest innego zdania :|
    Wybór nie tak duży, ale zdarza się, że można "gotówką taniej".

    > bo legalnie nie wolno
    > sprzedawcy dawać innych cen na gotówkę a innych na kartę Visa/MC.

    Nie wolno.
    Ale wolno dawać opusty.

    > A więc ukrywają opłaty w cenach...

    :)
    To mi się właśnie nie widzi.

    > p.s. Zdaję sobie sprawę, że część transakcji gotówkowych idzie pod ladą
    > taniej.

    Nie "pod ladą".
    Istnieją sklepy dające właśnie rabat za zapłatę gotówką.
    A najbardziej kuriozalne rozwiązanie ma (miała?) Poczta Polska.
    Kartą - jak najbardziej. Jako transakcję gotówkową.
    "Bo to obsługuje osobna jednostka, my tylko kupujemy obsługę
    płatności" czy jakoś tak :>
    (rozumiem że jarzysz hak z opłatą za transakcję *gotówkową*
    przy karcie kredytowej :))

    pzdr, Gotfryd