  • 81. Data: 2014-08-28 11:44:31
    Temat: Re: Widać że Pan nie z Radomia ...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Aug 2014, A.L. wrote:

    > Nie wystarczy przelew. Trzeba zalaczyc dokumenty

    Mimo twardego oporu biurokracji, w .pl stopniowo zwalczono problem
    "dokumentów elektronicznych".
    Jeśli są potrzebne, więkoszość można wysłać elektronicznie.
    Jeśli problemem NIE jest podpis potwierdzający zobowiązanie,
    dajmy na to chodzi o zapłatę za już wykonaną usługę lub przedpłatę
    na zamówiony towar (dowodem zapłaty jest przelew), to nie widać
    "niemożliwości".

    pzdr, Gotfryd

  • 82. Data: 2014-08-28 12:22:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości grup
    .

    >Nie "pod ladą".
    >Istnieją sklepy dające właśnie rabat za zapłatę gotówką.

    Ale takie "pod lada" tez istnieja.

    > A najbardziej kuriozalne rozwiązanie ma (miała?) Poczta Polska.
    >Kartą - jak najbardziej. Jako transakcję gotówkową.
    >"Bo to obsługuje osobna jednostka, my tylko kupujemy obsługę
    >płatności" czy jakoś tak :>
    >(rozumiem że jarzysz hak z opłatą za transakcję *gotówkową*
    >przy karcie kredytowej :))

    Ale chyba nie liczysz ze wplacisz za posrednictwem Poczty komus 500zl
    na konto, Poczta pobierze 2 zl oplaty, a sama zaplaci 3% prowizji ?

    J.

  • 83. Data: 2014-08-28 15:11:16
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Tue, 26 Aug 2014 11:29:36 +0200, twistedme napisał(a):

    > No jak wychodzę zatankować, to biorę portfel, kluczyki, po nalaniu idę
    > od razu do kasy i wracam do auta. A to lepiej nalać, wrócić do auta po
    > pieniądze i dopiero do kasy?

    Zanim naleję paliwo to zdążę umyć szyby jeżeli są brudne - w tym czasie
    także możesz zabrać portfel z samchodu, tylko także nie wiem dlaczego nie
    masz go przy sobie ?

  • 84. Data: 2014-08-28 15:37:04
    Od: rAzor <a...@r...strikesbaaack.nsa>

    Dnia 2014-08-25 20:18, Użytkownik - masti napisał::

    > nigdy nie wyszedłem poza pierwsze :)

    Musisz groźnie wyglądać. :-)

  • 85. Data: 2014-08-28 16:40:10
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Thu, 28 Aug 2014 11:44:31 +0200, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> wrote:

    > Mimo twardego oporu biurokracji, w .pl stopniowo zwalczono problem
    >"dokumentów elektronicznych".

    Dziekuje, postoje. Mam doswiadczenia z "dukumentami elekttronicznymi"
    polskiego ZUS. Poczekajmy jakies 50 lat. Moze wtedy zrobia tak ze
    bedzie to-to funkcjonowalo

    A.L.

  • 86. Data: 2014-08-28 18:04:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-08-28 16:40, A.L. wrote:

    > Dziekuje, postoje. Mam doswiadczenia z "dukumentami elekttronicznymi"
    > polskiego ZUS. Poczekajmy jakies 50 lat. Moze wtedy zrobia tak ze
    > bedzie to-to funkcjonowalo

    Z ciekawości - w czym miałeś problem? No i jak nie chcesz, to nie
    korzystaj - tylko mi nie wmawiaj, że brak takiej możliwości to rzekomy
    postęp.

    Shrek.

  • 87. Data: 2014-08-29 02:36:47
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Ale chyba nie doczytales do
    > "I didn't look at the pump until I gave the attendant my credit card and
    > he began pumping. (New Jersey is still a full-service-only state.)"
    >
    > Wiec prosze mi tu nie pisac ze "u nas w USA to wszedzie mozna zaplacic
    > karta od razu przy pompie" :-P

    A gdzie stał ten "attendant" jak nie przy pompie? :-P

  • 88. Data: 2014-08-29 02:49:09
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Iguan_007" <i...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > Mozesz prosze rozwinac co masz dokladnie na mysli?
    > Moze zacytuj fragment do ktorego sie odnosisz.
    > Bo pisales, ze jest nielegalne oferowanie innych cen
    > przy placeniu karta/gotowka. A to jednak funkcjonuje.
    > Czy teraz sklep nie moze np. zaoferowac dyskontu
    > dla klienta ktory zaplaci gotowka?

    Po pierwsze - źle się wyraziłem, nie nielegalne ale niezgodne
    z kontraktem pomiędzy sklepem a firmą obsługującą karty.

    Po drugie - stacje benzynowe są ciutkę inne w kwestii
    prezentacji cen niż reszta sklepów (czy nawet sklepy
    z żywnością *na stamej* stacji) bo z reguły ceny na półkach
    w sklepach nie zawierają należnego podatku, dodawanego
    do kwoty do zapłaty przy kasie a ceny paliwa wyświetlane
    na stacjach już wszystkie podatki zawierają w sobie...
    Wnioskuję, ze być może w niektórych rejonach USA
    lokalne przepisy nie zezwalają na taką klauzulę w kontrakcie
    i stacyjnik ma swobodę wyznaczania innej ceny dla klientów
    płacących kartą a inną dla płacących gotówką.
    Temat na pewno jest wyjątkowo skomplikowany i zawsze
    znajdziesz jakieś lokalne jurystykcje które będą wyjątkami
    od reguły (są w USA miejsca gdzie jest np. zerowy podatek
    od sprzedaży w sklepach i ceny na półkach = cena w kasie).
    To duży kraj z silną władzą stanową i lokalną często
    rezultatem jest kalejdoskop różnych reguł, praw i zasad.

    Po trzecie - czym się dla Ciebie różni w praktyce oferta
    dyskontu przy zapłacie gotówką od dodatkowej opłaty
    wymaganej przy zapłacie kartą? Bo dla mnie jest to samo.

  • 89. Data: 2014-08-29 02:59:49
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "AZ" <a...@g...com> wrote in message

    > I to w USA takie rzeczy?!

    Jak słucham takie rzeczy to mnie śmiech po pachy bierze...
    Pół na pół z wodą? A która to benzyna miesza się z wodą?

    Ołowiowa (z lat 1989 i wcześniej) absolutnie się z wodą
    nie miesza... nawet więc starzy kierowcy nie mogą czegoś
    takiego pamiętać.

    A nowa, bezołowiowa ma z reguły w roli utleniacza alkohol etylowy
    (9-10% całej objętości paliwa, >90% to mieszanka węglowodorów),
    który skutecznie wchłonie małe ilości wody jakie znalazłyby się
    w zbiorniku na stacji przypadkiem. A jakiekolwiek większe ilości
    wody (rzędu 2%) spowodowałyby że cały alkohol z tą wodą
    wytrąciłby się z mieszanki paliwa i zassanie czegoś takiego
    do silnika natychmiast byłoby wykryte przez każdego,
    nawet całkiem zielonego kierowcę. Zarówno dolnej warstwy
    (alkohol rozcieńczony wodą nie jest palny) jak i górnej warstwy
    (węglowodory bez alkoholu w roli utleniacza dałyby duże stuki).

  • 90. Data: 2014-08-29 03:01:20
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > płatności" czy jakoś tak :>
    > (rozumiem że jarzysz hak z opłatą za transakcję *gotówkową*

    Doskonale rozumiem i unikam jak ognia :-)