  • 71. Data: 2014-10-22 14:01:25
    Temat: Re: Wizjer elektroniczny
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2014-10-22 12:08, XX YY pisze:

    > jesli podswietlisz tlo czerwonym kolorem , ma prawo i najczesciej tak zrobi
    pomierzyc i nastawic inna odleglosc.

    W kwestii formalnej: nie podświetlam, to bardzo słaba latarka. Kładę ją
    kierując w stronę obiektywu. Ale, jak napisałem, prościej podświetlić
    fragment kadru zwykłą latarką albo wyłączyć AF i ustawić manualnie.

    P.P.

  • 72. Data: 2014-10-22 14:08:20
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2014-10-22 12:57, JD pisze:

    > To dlaczego AF nie myli się w ciemności wspomagany czerwonym światłem
    > z dodatkowej lampy, tej na lustrzankach i tych wbudowanych we flesze?

    Mój K5-II mryga zieloną diodą :-)
    Ale AF działa też z lampą mrugającą na czerwono.

    P.P.

  • 73. Data: 2014-10-22 14:39:56
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    >
    > kierując w stronę obiektywu. Ale, jak napisałem, prościej podświetlić
    >
    > fragment kadru zwykłą latarką albo wyłączyć AF i ustawić manualnie.

    oczywiscie w b. slabych warunkach oswietleniowych AF musi ostrzyc mniej dokladnie ,
    nie ma cudow . wiec majac te wiedze , nie ma co sie upierac na prace AF , tylko w
    trosce o jakosc zdjecia lepiej od razu iest przejsc na MF.

  • 74. Data: 2014-10-22 14:41:14
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Mittwoch, 22. Oktober 2014 14:09:06 UTC+2 schrieb Paweł Pawłowicz:

    > Mój K5-II mryga zieloną diodą :-)
    >
    > Ale AF działa też z lampą mrugającą na czerwono.
    >

    > P.P.

    dzialac , dziala , tylko musi inaczej ostrzyc niz dla swiatla bialego 5500 K.

  • 75. Data: 2014-10-22 14:51:29
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-10-22 14:39, XX YY pisze:

> [...]
    nie ma cudow . wiec majac te wiedze , nie ma co sie upierac na prace AF , tylko w
    trosce o jakosc zdjecia lepiej od razu iest przejsc na MF.

    W bardzo słabych warunkach oświetleniowych to af fazowy w lustrzance nie
    ostrzy w ogóle bez wspomagania go zewnętrznymi źródłami światła.
    Taka noc w nowiu to natężenie oświetlenia liczone w pojedynczych noksach
    (mililuksach), dla przykładu w ciągu dnia, przy zachmurzeniu 8 oktantów
    chmurami piętra średniego typu altostratus to mniej więcej 5 tys. luksów
    a już w takich warunkach AF w większości tańszych lustrzanek przy
    przysłonach rzędu f/8-f/11 odmawia współpracy bądź się gubi. Do tego
    należy pamiętać, że do czujników af dociera tylko 1/3 światła
    docierającego do lustra.

    --
    marcin

  • 76. Data: 2014-10-22 15:04:50
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > W bardzo słabych warunkach oświetleniowych to af fazowy w lustrzance nie
    >
    > ostrzy w ogóle bez wspomagania go zewnętrznymi źródłami światła.

    mowa jest innym przypadku u
    ze fotograf udaje zostawuia jakies zrodlo swiatla u celu ( mowa o latarce swicoacej
    na czerwono) i na nie chce ostrzyc za pomoca AF.
    to tylko czysto hipotetyczna sytuacja , w praktyce raczehj rzadka , przy czym i tza
    matoda powoduje bledy pracy AF.

  • 77. Data: 2014-10-22 15:09:29
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > W bardzo słabych warunkach oświetleniowych to af fazowy w lustrzance nie
    >
    > ostrzy w ogóle bez wspomagania go zewnętrznymi źródłami światła.

    mowa jest innym przypadku :
    fotograf zostawia jakies zrodlo swiatla u celu ( mowa o latarce swiecacej na
    czerwono) i na nie chce ostrzyc za pomoca AF.
    to tylko czysto hipotetyczna sytuacja , w praktyce raczehj rzadka , przy czym i ta
    matoda powoduje bledy pracy AF.

  • 78. Data: 2014-10-22 16:29:05
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2014-10-22 14:08, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Mój K5-II mryga zieloną diodą :-)
    > Ale AF działa też z lampą mrugającą na czerwono.

    Mój K5 też :)

    JD

  • 79. Data: 2014-10-22 19:35:50
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2014-10-22 10:55, XX YY wrote:
    > no wlasnie - nastawia sie na MF.
    > af jest w takich warunkach zrodlem bledu , a ze w nocnych zdjeciach pospiechu nie
    ma , bo scena jest statyczna to AF i tak nie jest potrzebny.
    > szybciej , wygodniej i dokladniej na MF niz na AF w takich warunkach.

    No i co zrobisz tym MF, jak jest ciemno? Weźmiesz z domu wielką miarkę
    i zmierzysz odległość?

    Latarka to chyba dość standardowe wyposażenie w torbie foto.
    Warto kupić taką z wąskim kątem świecenia. Mam tę i gorąco polecam:
    http://www.emos.pl/zbozi/1440013102-latarka-3w-led-z
    -zoomem
    Ten model przy najwęższym kącie wyświetla kształt diody.
    Do AF perfekcyjne rozwiązanie.

    Można też wysłać drugą osobę, żeby zaświeciła. No i można
    samodzielnie, jeśli ma się coś do kontrolowania na odległość
    lub bardzo mocne źródło światła.

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski

  • 80. Data: 2014-10-22 19:40:26
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2014-10-22 14:51, mt wrote:
> [...]
    > przysłonach rzędu f/8-f/11 odmawia współpracy bądź się gubi. Do tego
    > należy pamiętać, że do czujników af dociera tylko 1/3 światła

    Przy liczbie przysłony f/8 to w ogóle działa AF w kilku lustrzankach
    na rynku. Przy f/11 już chyba w żadnej.

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski