  • 81. Data: 2019-04-24 21:49:22
    Temat: Re: Wjazd na rondo. Zajmowanie pasa.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:7e168e58-1216-4811-a6d7-53f35a64db16@go
    oglegroups.com...

    >rece opadaja cytujac klasyka :-)
    >jedziesz prawym i wjezdzasz na prawy, zmiana pasa na warunkach
    >ogólnych

    >Bogobo was podpuscil z tym kierunkiem
    >*prawy pojazd też wjeżdża na pas środkowy (ma włączony lewy
    >kierunkowskaz)*
    >i daliscie sie wkrecic

    >https://mobile.natemat.pl/232031,czy-wjezdzajac-na-
    rondo-trzeba-wlaczyc-kierunkowskaz-wazny-wyrok

    Ale te pismaki, a moze i sady, wszystko myla.

    To w koncu trzeba/nie wolno sygnalizowac:
    -zamiaru skretu w odpowiednia strone na s.o.r.o przed wjazdem na nie ?
    Tzn zamierzonego kierunku wyjazdu.
    -faktu skrecania w lewo w czasie jazdy po obwodzie ?
    -zamiaru skretu w odpowiedni zjazd ?

    P.S. Kojarzy mi sie, ze w Szczecinie jest/bylo gdzies s.o.r.o, ktore z
    rondem nie ma nic wspolnego - piec prostych drog dookola placu
    oznaczono jak s.o.r.o.
    Plac dosc duzy.
    Ktos podpowie jakie to miejsce ?

    J.

  • 82. Data: 2019-04-24 21:54:44
    Temat: Re: Wjazd na rondo.
    Od: "Bogobo" <l...@s...pl>

    > No coz, dawniej uczyli wyraznie: skrecajac na skrzyzowaniu mozna zajac
    > dowolny pas ruchu na drodze wyjazdowej.

    I nadal tak jest, chociaż nie jest to jasno i prosto napisane.

    > Ale sobie troche sam przeczysz.
    > Ustapic komu ? Drugi zjezdzajacy tez powinien zjezdzac z prawego pasa i
    > byc za toba :-)

    Zgadza się, ale jeżeli tego nie robi tylko zjeżdża z pasa nie zewnętrznego
    to ma obowiazek przepuścić tego co jest na pasie zewnętrznym.
    Bardzo dużo jest takich debili co zajeżdżają drogę temu na pasie
    zewnętrznym.

    > Ale tam jest mowa o krzyzowaniu kierunkow ruchu. Skoro doszlo do
    > zderzenia, to sie skrzyzowaly :-)

    Mówimy o rondzie i tu Skrzyżowały się w wyniku nieprzepisowej zmiany pasa
    ruchu.
    Pojazdy poruszały się w tym samym kierunku. Nie było krzyżowania się
    kierunków ruchu, była nieprzepisowa zmiana pasa ruchu.

    > Z innych sytuacji - szeroka jezdnia, z wyznaczonymi pasami ruchu lub nie.
    > Wyznaczenie sie w pewnym miejscu konczy, a kawalek dalej sie jezdnia
    > zweza.
    >
    > No i ktory pojazd tu zmienia pas, jesli jada obok siebie ?
    >
    > J.

    Jest obowiązek jazdy możliwie blisko prawej krawędzi jezdni,
    to znaczy, że pas przy prawej krawędzi jezdni nie kończy się,
    chyba że znaki wskazują inaczej.
    Ten co jedzie po pasie kończącym się ma obowiązek ustąpić,
    bo musi zmienić pas, czyli najczęściej ten na lewym pasie
    musi ustąpić.

  • 83. Data: 2019-04-24 21:55:36
    Temat: Re: Wjazd na rondo. Kto ma pierwszeństwo ?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..
    On 2019-04-24 18:39, Cavallino wrote:
    [...]
    >No a zmieńmy nieco sytuacje - niech to będzie zjazd z ronda w drogę z
    >dwoma pasami.

    >Czy jadąc zewnętrznym pasem ronda mogę zjechać na zewnętrzny pas tej
    >drogi? No mogę (zakładając, ze linie i inne znaki nic nie mówią w tej
    >kwestii).

    >A czy będzie to moją winą, jeśli jadący wewnętrznym pasem ronda
    >zechce też zjechać na zewnętrzny pas tej drogi i wtedy dojdzie do
    >kolizji? Raczej to on będzie sprawcą zajścia.

    Jest maly niuans - on powie, ze nie chcial skrecac, tylko jechac
    prosto po rondzie.
    A wtedy ten z zewnetrznego pasa musi mu ustapic pierwszenstwa.

    No chyba, ze ma kamere i nagral migajacy kierunkowskaz ... ale wtedy
    nalezy mu zabrac PJ za przekroczenie predkosci :-)

    J,

  • 84. Data: 2019-04-24 22:16:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bogobo" napisał w wiadomości grup

> [...]

    >to ma obowiazek przepuścić tego co jest na pasie zewnętrznym.
    >Bardzo dużo jest takich debili co zajeżdżają drogę temu na pasie

    IMO nie tak znow duzo.
    Oni szybko koncza z rozbitym bokiem, jak zewnetrzny wcale nie zjedzie.

> [...]
    >Pojazdy poruszały się w tym samym kierunku. Nie było krzyżowania się
    >kierunków ruchu, była nieprzepisowa zmiana pasa ruchu.

    Przyznalbym ci racje, jakby pasy ruchu byly wyraznie zaznaczone, na
    calym wjezdzie.
    Ale nie sa - wiec nie bardzo wiadomo kto zmienia pas, na ktory maja
    wjechac, itd.

    No - IMO to wiadomo - obaj zmieniaja pas.
    I znow trafiamy na teren nieopisany w przepisach :-)

    >Jest obowiązek jazdy możliwie blisko prawej krawędzi jezdni,

    Niby jest, ale nie po to sa w miastach szerokie ulice, zeby korzystac
    tylko z prawego pasa :-)

    >to znaczy, że pas przy prawej krawędzi jezdni nie kończy się,

    To jest imo zbyt szeroka interpretacja.

    >chyba że znaki wskazują inaczej.

    A jak kraweznik wskazuje inaczej ?
    Tzn szedl prosto, potem skosnie do srodka na zwezeniu ?

    Tymczasem srodkowa linia jest caly czas prosta, i jeden z kierowcow
    stale przy niej jedzie, i nic nie wskazuje, ze jego pas zanika :-)

    >Ten co jedzie po pasie kończącym się ma obowiązek ustąpić,
    >bo musi zmienić pas, czyli najczęściej ten na lewym pasie
    >musi ustąpić.

    J.

  • 85. Data: 2019-04-24 22:20:37
    Temat: Re: Wjazd
    Od: "Bogobo" <l...@s...pl>

    Użytkownik "Bogobo" <l...@s...pl> napisał w wiadomości

    > I nadal tak jest, chociaż nie jest to jasno i prosto napisane.

    Przy skręcie w lewo należy przepuścić pojazdy jadące prosto,
    lub skręcające w prawo.

  • 86. Data: 2019-04-24 22:31:31
    Od: "Bogobo" <l...@s...pl>

> [...]
    >
    > Tymczasem srodkowa linia jest caly czas prosta, i jeden z kierowcow stale
    > przy niej jedzie, i nic nie wskazuje, ze jego pas zanika :-)

    Jeżeli tak jest to znaczy,
    że dalej może skończyć się prawy pas, ale powinien
    być odpowiedni znak pionowy.

  • 87. Data: 2019-04-24 23:13:35
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-04-24 o 21:49, J.F. pisze:
    > P.S. Kojarzy mi sie, ze w Szczecinie jest/bylo gdzies s.o.r.o, ktore z
    > rondem nie ma nic wspolnego - piec prostych drog dookola placu oznaczono
> [...]

    Też duże, ale w innym mieście. Można zapomnieć, że się jest na rondzie.

    https://www.google.pl/maps/@51.6633701,16.0845094,3a
    ,75y,180.12h,68.85t/data=!3m6!1e1!3m4!1sb8Za8mpd4h7Q
    XcS2GgNMmA!2e0!7i13312!8i6656

    Robert

  • 88. Data: 2019-04-25 07:31:14
    Temat: Re: Wjazd na rondo. Grunwaldzki, Uniwersytecki.
    Od: p...@g...com

    -Dlaczego na rondzie Grunwaldzkim nikt nie ma wątpliwości ?
    -Dlaczego na rondzie Uniwersyteckim gubią się ?

    nie wiem, ja jestem ze Szczecina :-)

  • 89. Data: 2019-04-25 07:32:05
    Od: p...@g...com

    --Ale te pismaki, a moze i sady, wszystko myla.

    sady sadami a racja musi byc po naszej stronie :-)

  • 90. Data: 2019-04-25 07:39:24
    Od: p...@g...com

    --Ale nie sa - wiec nie bardzo wiadomo kto zmienia pas, na ktory maja
    wjechac, itd.

    litosci, kontynuujesz jazde swoim pasem -> popatrz na te bazgroly Dworaka jasniej juz
    nie mozna

    --No - IMO to wiadomo - obaj zmieniaja pas. I znow trafiamy na teren nieopisany w
    przepisach :-)

    jesli nadal jada swoim pasem to nie zmieniaja

    ps Uniweryteckie ma 10 lat (jak nie lepiej) wiec tylko przybysze z wiosek maja z tym
    problemy ... dlaczego ? trzeba by ich zapytac :-)