  • 21. Data: 2017-11-21 14:20:01
    Temat: Re: W??czanie silnika dalekopisu
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2017-11-21 o 14:06, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Paweł Pawłowicz"  napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Nie, ja bym go podlaczyl pod zasilacz DC, ustawil powiedzmy 50V,
    > zaswiecil LED i stopniowo zmniejszal napiecie.
    > I bardzo szybko bym znalazl prog wlaczenia :-)

    Próg *wyłączenia* związany z prądem podtrzymania. A to zupełnie co
    innego niż próg włączania związany z działaniem układu zero crossing.

    P.P.

  • 22. Data: 2017-11-21 15:50:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Próg *wyłączenia* związany z prądem podtrzymania. A to zupełnie co
    >innego niż próg włączania związany z działaniem układu zero crossing.

    Ale ja go nie chce wylaczac.
    Podlacze pod wysokie napiecie i zaswiece LED, to on sie nie wlaczy.
    Teraz bede obnizal napiecie az on sie wlaczy, i ustalę prog wlaczenia.
    Jednym pokreceniem galki :-)

    J.

  • 23. Data: 2017-11-23 12:04:35
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    W dniu 21.11.2017 o 15:50, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Paweł Pawłowicz"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    I nie jest ;-)

    > Ale ja go nie chce wylaczac.
    > Podlacze pod wysokie napiecie i zaswiece LED, to on sie nie wlaczy.
    > Teraz bede obnizal napiecie az on sie wlaczy, i ustalę prog wlaczenia.
    > Jednym pokreceniem galki :-)

    Sprawdziłem, inny egzemplarz MOC3043 Motorola. Przy 16.1V włącza się,
    przy 16.2V już nie. Jeśli zrobić tak, jak piszesz, włącza się przy 4.8V.
    I takie zachowanie ma sens, układ nie jest aż tak prymitywny jak sądziliśmy.

    P.P.

  • 24. Data: 2017-11-23 13:41:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    >przy 16.2V już nie. Jeśli zrobić tak, jak piszesz, włącza się przy
    >4.8V. I takie zachowanie ma sens, układ nie jest aż tak prymitywny

    No i efekcie ciekaw jestem jak sobie taki triak radzi z wlaczaniem
    zasilaczy z przetwornicami, gdzie na wejsciu prostowniki i
    kondensatory.

    Zapalamy LED ... zalozmy ze wyzwoli sie w przejsciu przez zero ... ale
    w zasilaczach elektrolity naladowane, to sie powinien zaraz zamknac.
    A drugi raz sie nie wyzwoli, bo napiecie za wysokie.

    Czy jednak wlaczony w szereg z takimi mostkami, to triak i optotriak
    beda "widzialy" na sobie bardzo niskie napiecie, dopoki napiecie w
    sieci nie przekroczy napiecia na elektrolitach.
    Bo ponizej to mostek praktycznie pradu nie przepuszcza.

    Moze byc zabawa z dobraniem gasikow i malych kondensatorkow ... chyba
    jednak wole przekazniki :-)

    J.

  • 25. Data: 2017-11-24 00:32:59
    Temat: Re: Włączanie silnika dalekopisu
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Atlantis <m...@w...pl> wrote:

    > Czy coś w rodzaju standardowego BT138 będzie odpowiednim rozwiązaniem?
    > 2) Jak powinien wyglądać gasik dla takiego silnika? Jaki kondensator
    > (typ i parametry) oraz rezystor powinienem zastosować?

    Jak zglebialem temat, bo robilem uklad rozruchu do sprezarki z lodowki
    (tam sa dwa uzwojenia, z czego jedno - rozruchowe - trzeba wlaczyc na
    chwile przy starcie) to wyszlo mi, ze najlepszy bedzie triak snubberless
    (bezgasikowy / niewymagajacy gasika). Zastosowalem ACST1210, nie dawalem
    zadnego gasika, dziala bez problemu.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]