  • 31. Data: 2017-10-04 16:41:32
    Temat: Re: Woda, przelew i podciśnienie - robi się lejek i hałasuje
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości grup
    Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:

    >Zrobiłem, tylko w inny sposób (ale efekt końcowy ten sam), do tego
    >zmieniłem wąż na 12mm. Efekt jest taki, że woda ciurka sobie powoli,
    >ale
    >poziom za bardzo rośnie (bo ciurka wolniej, niż rośnie), bo jest
    >powietrze
    >w wężu i z jakiegoś powodu nie może wydostać się przez vortex
    >breaker. Po
    >podniesieniu węża tak, żeby wydobyć powietrze wylotem, woda zaczyna
    >lecieć
    >szybciej, poziom spada, ale jak już spadnie, to znowu świszczy. Film:
    >http://youtu.be/m2FYIdBiI8o

    Ten halas od 38s to od tego ? Obledny :-)

    Ale moze pomacaj co to tak halasuje - bo mi to na odglos ciurkajacej
    wody nie wyglada :-)
    Za to wyglada na jakas membrane, balonik z powietrzem potrafi taki
    wydac ...

    Jakis kit wygluszajacy/tlumiacy drgania, masa silikonowa - i to wcale
    nie na wlocie.

    >Mam wrażenie, że vortex breaker nie pomoże, gdy poziom będzie bliski
    >poziomowi odpływu, podobnie kapturek ponad (bo on będzie już nad
    >powierzchnią wody)... co więc zrobić? Taki grzybek, który ktoś
    >wkleił,
    >i zasysać równomiernie z boków? Czy coś jeszcze innego?
    >Problem rozwiązałoby coś, co utrzymałoby poziom wody ponad poziomem
    >odpływu - może jakiś zawór, który zużyłby 1mbar (1cm słupa wody) na
    >otworzenie się? Są takie zawory?

    Fabrycznych raczej nie ma, ale jakies plytkowe moze by zadzialaly ...
    tylko one tez beda halasowac :-)

    J.

  • 32. Data: 2017-10-04 16:49:44
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-09-30 o 23:49, Adam Wysocki pisze:
    > jeszcze inny patent?
    Lejek na wlocie wypełniony pianką?

    Robert

  • 33. Data: 2017-10-05 15:34:50
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:

    > A, już kumam co robisz źle. Nie zwiększaj tego wężyka, tylko go
    > zmniejsz. Tak żeby stawiał większy opór. Wtedy poziom wody się zwiększy,
    > a przepływ zostanie ten sam, bo opór podskoczy.

    Ok, spróbuję zostawić na dolocie 12mm, a na wylocie wrócić do 8mm.

    > A jak walczyć z pierwszą, to już wiesz- właśnie rozwiązałeś problem,
    > nawet nie wiedząc że już jest rozwiązany :-)

    Tzn.? Bo nie nadążyłem :)

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 34. Data: 2017-10-05 15:39:10
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ten halas od 38s to od tego ? Obledny :-)

    No właśnie... więc sam rozumiesz, że spać przy tym nie chcę ;) jakby ktoś
    gumowego kurczaka ściskał: https://www.youtube.com/watch?v=cneIOl40RAA

    > Ale moze pomacaj co to tak halasuje - bo mi to na odglos ciurkajacej
    > wody nie wyglada :-) Za to wyglada na jakas membrane, balonik z
    > powietrzem potrafi taki wydac ...

    To na tym vortex breakerze piszczy - zaczęło się, jak poziom wody zrównał
    się z poziomem wypływu, wtedy też zaczęło pojawiać się powietrze w wężu.

    > Fabrycznych raczej nie ma, ale jakies plytkowe moze by zadzialaly ...
    > tylko one tez beda halasowac :-)

    Jak nie będzie powietrza, a tylko zawory w wodzie (cały czas otwarte,
    utrzymywane ciśnieniem wody), to będą hałasować? :)

    Ale w sumie chyba rzeczywiście prościej zwiększyć opory po prostu
    zmniejszając średnicę węża... sprawdzę tak.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 35. Data: 2017-10-05 15:41:34
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    WM <c...@p...onet.pl> wrote:

    > Tu masz rysunek.
    > http://www.cbwmthai.org/FILECONTENT/image/Phase%20Se
    parator/Fig%20Gas%20Seperator%2019.jpg

    Aaa, ok, teraz jasne. No to ja zrobiłem inaczej. Jest szansa, że jak
    zrobię tak, jak na tym rysunku, to się poprawi mimo tego, że odpływ nie
    jest pod poziomem wody, tylko zrównany z nim?

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 36. Data: 2017-10-05 15:43:00
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:

    > W rzeczywistości zawsze jest kombinacja tych dwóch mechanizmów w jakiejś
    > tam proporcji, zależnej m.in. od głębokości.

    Tu głębokość jest zero :(

    > Adam swój filmik zrobił tak żeby nie było na nim nic widać, więc nie ma
    > żadnej gwarancji czy taki albo inny sposób zadziała.

    Czego dokładnie nie widać?

    > Tak czy siak, ten trzeci szkic (dwie brzechwy na krzyż i okrągły
    > dekielek nad nimi) to jest dokładnie końcówka tłoczka ze strzykawki.

    Ten dekielek jest ważny, jeśli i tak będzie nad powierzchnią wody?

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 37. Data: 2017-10-05 15:46:59
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Kolanko bylo jak na filmie ? po obrocie wlot powinien byc znacznie
    > nizej ..

    I był.

    > jak pisalem obok - spodziewam sie wtedy pracy skokowej. Chyba, ze waz ma
    > duzy przeplyw i pracowalo na granicy zanurzenia - zasysajac powietrze.

    Pracowało na granicy zanurzenia, tzn. najpierw poszło do góry, tak żeby
    zalać najwyższy poziom, a potem spadło i tak już się utrzymywało, ciągnąc
    wodę razem z powietrzem i wytwarzając hałas.

    > A to ja slepy jestem i nie zauwazylem :-)

    Spodziewałbym się właśnie, że bez wężyka nie będzie tak się zachowywało :)

    > a pompa nie halasuje ?

    Hałasuje, ale z tym nic się nie zrobi, poza tym ten hałas nie jest głośny,
    daje się przy tym spać. Pompa jest zresztą założona na przyssawki, które
    ją wyciszają (nie pozwalają przenosić drgań na szkło akwarium).

    > Chyba o tyle rozsadnie, ze jakby to wszystko z gory splynelo na dol,
    > to bedzie powodz w pokoju :-)

    Nie będzie, bo z założenia będzie tyle wody w akwarium, żeby można było
    zlać tę z filtra całkowicie do akwarium :)

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 38. Data: 2017-10-05 15:47:29
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > Lejek na wlocie wypełniony pianką?

    Może to jest myśl - kupić gąbkę i wcisnąć do odpływu... przetestuję.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 39. Data: 2017-10-05 22:00:12
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-10-05 o 15:41, Adam Wysocki pisze:

    > Aaa, ok, teraz jasne. No to ja zrobiłem inaczej. Jest szansa, że jak
    > zrobię tak, jak na tym rysunku, to się poprawi mimo tego, że odpływ nie
    > jest pod poziomem wody, tylko zrównany z nim?

    To już lepiej doczepić lejek z krzyżakiem wewnątrz.
    Będzie woda w lejku stopniowo przyśpieszać.
    Krzyżak łatwo zrobić.
    Prowizorycznie można wyciąć na próbę ze sztywnej folii plastikowej.
    https://zapodaj.net/bb05406bd8c93.jpg.html

    WM

  • 40. Data: 2017-10-06 01:20:49
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 5 października 2017 22:34:52 UTC+9 użytkownik Adam Wysocki napisał:

    > Ok, spróbuję zostawić na dolocie 12mm, a na wylocie wrócić do 8mm.

    > Tzn.? Bo nie nadążyłem :)

    No właśnie tego nie widać na Twoich filmikach, ale jeśli ta woda wirowała wokół osi
    odpływu, to teraz już raczej nie wiruje.