  • 21. Data: 2017-10-03 17:53:46
    Temat: Re: Woda, przelew i podciśnienie - robi się lejek i hałasuje
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-10-03 o 14:00, Adam Wysocki pisze:

    > Tzn. żeby otwierać wylot, gdy woda się podniesie znacząco ponad poziom
    > odpływu (na tyle, żeby wir / lejek się nie robił) i zamykać, gdy opadnie?
    > Wolałbym jednak, żeby to było jak najprostsze, ale jest to jakaś myśl :)

    To może być proste, na zasadzie zamykania odpływu korkiem poruszanym
    dźwignią dwuramienną z pływakiem po drugiej stronie osi obrotu.
    Oczywiście poziomy wody trzeba wyregulować długością ramion, może
    kształtem korka zamykającego wlot odpływu.
    (jest to odwrotnie niż w spłuczce więc jej mechanizm może być trudny do
    wykorzystania, chociaż jakby odwrócić całość góra/dół to kto wie?)

  • 22. Data: 2017-10-03 18:43:37
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-10-03 o 13:58, Adam Wysocki pisze:

    > Gabaryt 2D, czyli jedno D wystaje, a drugie D wchodzi do środka?

    Tu masz rysunek.
    http://www.cbwmthai.org/FILECONTENT/image/Phase%20Se
    parator/Fig%20Gas%20Seperator%2019.jpg

    WM

  • 23. Data: 2017-10-04 00:46:25
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 3 października 2017 23:24:36 UTC+9 użytkownik Adam Wysocki napisał:

    > Hmm, zerknij jeszcze raz na ten filmik ode mnie - tam jest niski poziom i
    > właśnie o to chodzi - żeby umiejscowienie wylotu ustalało poziom wody. Ten
    > vortex breaker zadziała w takiej sytuacji?

    Podaj mi wszystkie wymiary tak żebym był w stanie zbudować dokładny model 3D, ja
    zrobię symulację w Ansysie i już za miesiąc będę miał odpowiedź. Fakturę przyślę
    emailem.

    Ewentualnie zrób to sam w realu: kup za 50 groszy strzykawkę, kuchennymi nożycami ją
    poobrzynaj i już za 15 minut będziesz miał odpowiedź.

  • 24. Data: 2017-10-04 01:16:29
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 4 października 2017 01:43:38 UTC+9 użytkownik WM napisał:

    > Tu masz rysunek.
    > http://www.cbwmthai.org/FILECONTENT/image/Phase%20Se
    parator/Fig%20Gas%20Seperator%2019.jpg

    O, to jest klasyczny, podręcznikowy szkic. Bardzo dobry. Tylko trzeba jeszcze
    doczytać kilka stron tekstu przed/za tą ilustracją. Są dwa mechanizmy powstawania
    tego lejka: po pierwsze, ruch obrotowy cieczy powoduje odrzucanie jej na bok siłą
    odśrodkową, a po drugie jak już odpłynie ciecz znad odpływu, to coś musi wpłynąć z
    boku w to miejsce i to zajmuje trochę czasu. W rzeczywistości zawsze jest kombinacja
    tych dwóch mechanizmów w jakiejś tam proporcji, zależnej m.in. od głębokości. Adam
    swój filmik zrobił tak żeby nie było na nim nic widać, więc nie ma żadnej gwarancji
    czy taki albo inny sposób zadziała. Tak czy siak, ten trzeci szkic (dwie brzechwy na
    krzyż i okrągły dekielek nad nimi) to jest dokładnie końcówka tłoczka ze strzykawki.
    Takie rozwiązania działają, powszechnie się je stosuje na przykład w ogromnych
    zbiornikach różnych frakcji węglowodorów w portach albo w przemyśle. Ale tu jest
    skala kieszonkowa, trochę poza moim normalnym doświadczeniem.

  • 25. Data: 2017-10-04 11:47:06
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-10-04 o 01:16, Konrad Anikiel pisze:

> [...]
    zbiornikach różnych frakcji węglowodorów w portach albo w przemyśle. Ale tu jest
    skala kieszonkowa, trochę poza moim normalnym doświadczeniem.

    Ja bym to wyciął nożycami z płyty plastikowej i złożył bez kleju.
    https://zapodaj.net/bb05406bd8c93.jpg.html
    Zrobiłem to w ramach wprawek we FreeCad-zie.

    WM

  • 26. Data: 2017-10-04 12:00:48
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:

    > Ewentualnie zrób to sam w realu: kup za 50 groszy strzykawkę, kuchennymi
    > nożycami ją poobrzynaj i już za 15 minut będziesz miał odpowiedź.

    Zrobiłem, tylko w inny sposób (ale efekt końcowy ten sam), do tego
    zmieniłem wąż na 12mm. Efekt jest taki, że woda ciurka sobie powoli, ale
    poziom za bardzo rośnie (bo ciurka wolniej, niż rośnie), bo jest powietrze
    w wężu i z jakiegoś powodu nie może wydostać się przez vortex breaker. Po
    podniesieniu węża tak, żeby wydobyć powietrze wylotem, woda zaczyna lecieć
    szybciej, poziom spada, ale jak już spadnie, to znowu świszczy. Film:

    http://youtu.be/m2FYIdBiI8o

    Mam wrażenie, że vortex breaker nie pomoże, gdy poziom będzie bliski
    poziomowi odpływu, podobnie kapturek ponad (bo on będzie już nad
    powierzchnią wody)... co więc zrobić? Taki grzybek, który ktoś wkleił,
    i zasysać równomiernie z boków? Czy coś jeszcze innego?

    Problem rozwiązałoby coś, co utrzymałoby poziom wody ponad poziomem
    odpływu - może jakiś zawór, który zużyłby 1mbar (1cm słupa wody) na
    otworzenie się? Są takie zawory?

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 27. Data: 2017-10-04 12:46:42
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 4 października 2017 19:00:50 UTC+9 użytkownik Adam Wysocki napisał:

> [...]
    >
    > Problem rozwiązałoby coś, co utrzymałoby poziom wody ponad poziomem
    > odpływu - może jakiś zawór, który zużyłby 1mbar (1cm słupa wody) na

    A, już kumam co robisz źle. Nie zwiększaj tego wężyka, tylko go zmniejsz. Tak żeby
    stawiał większy opór. Wtedy poziom wody się zwiększy, a przepływ zostanie ten sam, bo
    opór podskoczy. Z tych dwóch przyczyn siorbania, o których pisałem, wyeliminujesz
    drugą. A jak walczyć z pierwszą, to już wiesz- właśnie rozwiązałeś problem, nawet nie
    wiedząc że już jest rozwiązany :-)

  • 28. Data: 2017-10-04 13:15:57
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 4 października 2017 18:47:10 UTC+9 użytkownik WM napisał:

> [...]
    > https://zapodaj.net/bb05406bd8c93.jpg.html
    > Zrobiłem to w ramach wprawek we FreeCad-zie.

    A, Freecad. Bardzo zacny soft. Popieram.

  • 29. Data: 2017-10-04 13:54:29
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-10-04 o 13:15, Konrad Anikiel pisze:

> [...]
    skala kieszonkowa, trochę poza moim normalnym doświadczeniem.

    > A, Freecad. Bardzo zacny soft. Popieram.

    Ktoś twierdził, że lepszy jest SketchUp.
    Spróbowałem, ale mi nie pasował, więc wróciłem do FreeCad-a.
    Odkryłem, że są nakładki, które warto zainstalować by działało np.
    wymiarowanie.
    W pracy miałem SolidWorks-a, więc dla mnie te programy darmowe są tak
    samo wygodne jak prawa ręka w lewej kieszeni.
    Ma to swoje zalety bo zmusza do twórczego myślenie.
    Na emeryturze mam na to sporo wolnego czasu :)

    WM

  • 30. Data: 2017-10-04 15:09:41
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Wtedy przerwie i poczeka az sie woda odpowiednio wysoko naleje.
    > Spodziewam sie ok 1cm wahania poziomu - moze Ci nie bedzie
    > przeszkadzac.

    Sprawdzałem - nie czekało, jak już zaczęło zasysać to podciśnienie było na
    tyle duże, że zasysało wodę dołem, ale na tyle wolno, że poziom rósł.
    Efekt był taki, że cały czas syczało...

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]