  • 21. Data: 2019-02-12 23:02:50
    Temat: Re: Wydajny komputer (W10) pod grafikę 2D
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 09.02.2019 o 15:22, Marek S pisze:
    > Witam,
    >
    > Czas na zmianę sprzętu. Obecnie korzystam z procka AMD 8350 4GHz, 16GB
    ten procek wg passmarka ma prawie 9 tyś punktów
    > Chciałbym kupić sprzęt znacznie szybszy. 2-3x będzie ok. ciężko będzie w normalnych
    pieniądzach. ktoś tu ostatnio szukał jakiegoś
    konkretnego procka który kosztuje 1600zł i w pasmarku miał "zaledwie" 16
    tyś punktów. więc jeśli w Twoich zadaniach któryś nie jest ewidentnie
    "zbugowany" to będziesz miał ciężko i drogo osiągnąć cel. ja bym radził
    szukać przyczyn lagów gdzie indziej.
    ToMasz

  • 22. Data: 2019-02-12 23:38:37
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-02-12, Marek S <p...@s...com> wrote:
    > ...i fota
    >
    > https://drive.google.com/file/d/1XD7B1gb0qotqHYkmtRm
    uhb0yD5F7jxyR/view?usp=sharing

    Aaaa, takie "pasywne" to ja tez mam :)

    --
    Marcin

  • 23. Data: 2019-02-12 23:46:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-02-12, Marek S <p...@s...com> wrote:

    > Jak mi zapodasz jakiś soft, to pomierzę.

    Zaistaluj np. AMD overdrive
    https://www.amd.com/en/technologies/amd-overdrive

    ZCP też podaje temperaturę. Tylko jedna uwaga, te cpu podają zwykle nie
    temperaturę, a tzw. margines, czyli ile brakuje do temperatury maksymalnej.

    To jest też popularne ustrojstwo:
    https://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html

    --
    Marcin

  • 24. Data: 2019-02-12 23:52:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-02-12, Marek S <p...@s...com> wrote:
    > Te lagi, to mi nawet na File Exploratorze występowały. PS nie miał tu
    > nic do rzeczy. Z tego powodu wymieniłem kartę o oczko wyższą i problemy
    > zniknęły. Pewnie ją zatrzymam. Coś lepszego zaczyna się od 1000zł... A
    > do grafiki więcej niż 8-bitowej nawet nie wspomnę o cenie. Szkoda kasy.

    Cos masz MZ gdzieś nie tak. Poźniej zerknę jak to u mnie w tej chwili
    chodzi gdy dociąże wszystko odrobinę.

    --
    Marcin

  • 25. Data: 2019-02-12 23:53:01
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 12 Feb 2019 22:43:45 +0100, Marek S napisał(a):

    > Jak mi zapodasz jakiś soft, to pomierzę.

    Nie podpowiem, jestem linuksiarzem :) Można do obciążania procka używać
    BOINC. Są zresztą dedykowane programy. A do mierzenia temperatury to
    HGW. Speedfana pamiętam ale nie dla każdego procka działał.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 26. Data: 2019-02-14 01:10:36
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > To jest też popularne ustrojstwo:
    > https://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html

    Zainstalowałem powyższe. I mam następujące odczyty:

    Stan spoczynkowy jest taki:
    https://drive.google.com/file/d/1rWkC2zU8XTgZWK3-NSW
    VMQoJG5t4iU7B/view?usp=sharing

    Komputer pracuje już od ok 2h więc się rozgrzał.

    Po 2 min 100% obciążenia rdzeni jakimiś operacjami graficznymi w PS mam
    coś takiego:

    https://drive.google.com/file/d/1jB7F6gvoAEcndcIcrq1
    4VjQfeu0P74p3/view?usp=sharing

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 27. Data: 2019-02-14 01:11:17
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > Nie podpowiem, jestem linuksiarzem :) Można do obciążania procka używać
    > BOINC. Są zresztą dedykowane programy. A do mierzenia temperatury to
    > HGW. Speedfana pamiętam ale nie dla każdego procka działał.

    Koledze powyżej podałem wyniki pomiarów :-) Zerknij tam.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 28. Data: 2019-02-14 01:12:34
    Od: Marek S <p...@s...com>

    uhb0yD5F7jxyR/view?usp=sharing

    > Aaaa, takie "pasywne" to ja tez mam :)

    To ja taką pasywność chciałbym zachować. Ważne, że komp. jest bezgłośny.
    Więc teraz do meritum: co wybrać?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 29. Data: 2019-02-14 01:13:46
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > Cos masz MZ gdzieś nie tak. Poźniej zerknę jak to u mnie w tej chwili
    > chodzi gdy dociąże wszystko odrobinę.

    A co mogę mieć nie tak skoro wszystko śmiga jak należy?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 30. Data: 2019-02-14 01:25:50
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-02-12 o 23:02, ToMasz pisze:

> [...]
    > tyś punktów. więc jeśli w Twoich zadaniach któryś nie jest ewidentnie
    > "zbugowany" to będziesz miał ciężko i drogo osiągnąć cel. ja bym radził

    Ale znalazłem już parę lat temu przyczynę lagów: karta graficzna.
    Zresztą nawet nie pomyślałem, że może to być cokolwiek innego.
    Wymieniłem na oczko wyższy egzemplarz i od lat działam na niej bez
    problemów. Nie mam czego szukać.

    Chodzi mi jedynie o to czy jest szansa na przyspieszenie sprzętu bez
    konieczności oddania teściowej do lombardu :-)

    Napisałem o 2-3x przyspieszeniu głównie dlatego, że gdy np. przetwarzam
    setkę zdjęć (nie na raz) i głupia konwersja RAW (z licznymi korektami)
    do 16btowej przestrzeni w PS zajmuje czasem nawet 15sek na zdjęcie a
    potem stosowanie filtrów też przedłuża oczekiwanie, to chciałem sobie
    ulżyć, bo ileż kaw można wypić gapiąc się bezmyślnie w ekran.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek