  • 51. Data: 2019-02-26 19:35:31
    Temat: Re: Wydajny komputer (W10) pod grafikę 2D
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-02-25 o 15:28, robot pisze:

    > Pamiętaj tylko, że fotoszop umie wykorzytac tylko jeden rdzeń procesora.

    Być może jakaś dawna wersja. Nawet zwykłe przesuwanie obrazu (z płynną
    animacją) wykorzystuje wszystkie rdzenie.

    > Tylko w niektórych filtrach
    > wykorzystuje wiecej. Pewnie dlatego wentylator na procesorze ci się
    > rzadko włącza.

    Zaglądałem nie raz co się tam dzieje. Jest jeszcze dziwniej niż piszesz.

    1. Generalnie przy konwersjach RAW/Photoshop zawsze wszystkie rdzenie są
    wykorzystywane.

    2. Przy smart sharpen ... połowa (4) i to nie w pełni. Proces
    wyostrzania zajmuje trochę czasu a mimo to większość czasu to nic nie
    robienie.

    3. Surface blur - 100% wszystkich rdzeni.

    4. Sam Photoshop w sensie używania jakichkolwiek narzędzi, korzysta ze
    wszystkich rdzeni. Właśnie przetestowałem.

    Na marginesie: operacje IO w ogóle się u mnie nie dokonują przy pracy z
    obrazem więc nie mają wpływu na wydajność. Oczywiście poza oczywistymi:
    typu wczytywanie zdjęć do konwersji itp.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 52. Data: 2019-02-28 13:21:28
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-02-26 o 19:35, Marek S pisze:

    > Być może jakaś dawna wersja. Nawet zwykłe przesuwanie obrazu (z płynną animacją)
    wykorzystuje wszystkie rdzenie.

    A to może tak. Ja wyłączam tą płynna animację. Nie mogę się przyzwyczaić do tego.
    Przy zwykłym przesuwaniu, bez open gl wykorzystuje tylko jeden, powtarzam: JEDEN,
    rdzeń.

> [...]
    >
    > 3. Surface blur - 100% wszystkich rdzeni.
    >
    > 4. Sam Photoshop w sensie używania jakichkolwiek narzędzi, korzysta ze wszystkich

    U mnie jakoś nie.
    Tak to wygląda podczas transformacji na przykład: https://ibb.co/FgRvCdv

    Fotoszop najnowsza wersja.

    > Na marginesie: operacje IO w ogóle się u mnie nie dokonują przy pracy z obrazem
    więc nie mają wpływu na wydajność. Oczywiście poza oczywistymi: typu wczytywanie
    zdjęć do konwersji itp.

    Nadal uważam, że w samym fotoszopie ogóle odczucie przyrostu wydajności i płynnośći
    może być małe po wymianie kompa.
    Tu po prostu nie ma co już przyspieszać. Fotoszop nie jest wymagającym programem.
    Co oczywiscie nie znaczy, że na twoim miejscu nie wymieniałbym sprzętu.

  • 53. Data: 2019-02-28 21:54:04
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-02-28 o 13:21, robot pisze:

    > A to może tak. Ja wyłączam tą płynna animację. Nie mogę się przyzwyczaić
    > do tego.

    Ciekawa rzecz - nie jesteś odosobniony. Czytałem o licznych
    użytkownikach, którzy skarżą się na tę opcję. Za diabła nie ogarniam
    dlaczego :-) Dla mnie to dość naturalna funkcjonalność: im mocniej
    "rzucę" tym dalej poleci. Jak delikatnie przesunę, to zyskuję precyzję
    bo efekt nie występuje. Mogę też "złapać" przesuwający się bezwładnie
    obraz by go gwałtownie zatrzymać w dowolnym momencie i precyzyjnie
    ustawić. Po prostu bajka. Mam tablet Wacom Pro A4 a także myszką
    (Logitech M720 Triathlon) operuję. W każdym przypadku jest idealnie w
    moim odczuciu.

    Ciekaw jestem Twojej opinii dlaczego to nie jest fajne.

    > Przy zwykłym przesuwaniu, bez open gl wykorzystuje tylko jeden,
    > powtarzam: JEDEN, rdzeń.

    Ok, nie próbowałem. A już w szczególności bez wspomagania sprzętowego.
    Po to ono jest by ulżyć prockowi więc je włączam.

    > U mnie jakoś nie.
    > Tak to wygląda podczas transformacji na przykład: https://ibb.co/FgRvCdv
    >

    > Fotoszop najnowsza wersja.

    Kopara mi opadła. W ogóle to okno jest inne niż u mnie. W ogólnej
    wydajności CPU mam 1 wykres uśredniony. Jeśli chcę zobaczyć poszczególne
    rdzenie, to muszę otworzyć monitor zasobów. Jaki to Windows? 10x64?

    Miałem, w zasadzie mam nadal na 2gim kompie procek i7 lecz też nie
    widziałem takich efektów przedziwnych. Mój młody teraz eksploatuje i7-kę
    więc nie mam aktualnych obserwacji.

    > Nadal uważam, że w samym fotoszopie ogóle odczucie przyrostu wydajności
    > i płynnośći może być małe po wymianie kompa.

    Tak, właśnie widzę. Sprzętowcem nie jestem, choć złożę kompa bez
    problemu, ale nie potrafię zinterpretować zamulania takiego, jakie widzę
    u Ciebie.

    > Tu po prostu nie ma co już przyspieszać. Fotoszop nie jest wymagającym
    > programem.

    U mnie korzysta w 100% ze wszystkiego co mu dam. Czy to RAM, czy lepszy
    kontroler HD, czy procek, czy dysk SSD/HD - wszystko angażuje na maxa.
    Zwykłe ładowanie pliku do ponad 500MB/s na SSD i połowa tego na HD.
    Szczególnie od najnowszych wersji to obserwuję. Wcześniej bywało
    znacznie gorzej. A kompa mam raczej wiekowego.

    > Co oczywiscie nie znaczy, że na twoim miejscu nie wymieniałbym sprzętu.

    Ok, to zostawmy bo różnicę dostrzegam.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 54. Data: 2019-03-01 10:36:45
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Marek S, 28 lut 2019 w news:q59hpn$hai$1@node1.news.atman.pl
    napisałeś/aś:

> [...]
    > wydajności CPU mam 1 wykres uśredniony. Jeśli chcę zobaczyć
    > poszczególne rdzenie, to muszę otworzyć monitor zasobów. Jaki to

    To kliknij zdaje się prawym - możesz zmieniać z ogólnego na poszczególne
    rdzenie.
    A co do wykorzystywania jednego rdzenia. Coś kiedyś czytałem - wniosek
    był taki, że niektóre operacje nie mogą być rozłożone na równoległe
    obliczenia. Najprościej rzecz ujmując - nie można wykonać kolejnego
    działania (kroku) w tym samym czasie, co pierwszego, nie mając wyniku
    tego pierwszego.

  • 55. Data: 2019-03-01 12:14:17
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-02-28 o 21:54, Marek S pisze:

> [...]
    Triathlon) operuję. W każdym przypadku jest idealnie w moim odczuciu.

    > Ciekaw jestem Twojej opinii dlaczego to nie jest fajne.

    No to widzisz będzie problem. Bo ja sam nie pamiętam dlaczego :)
    Za każdym razem jak mam na nowo zainstalowanego fotoszopa, to na początku
    nie wyłączam tego i próbuję pracować. I zawsze przychodzi taki moment, że coś
    jest dla mnie nie do zaakceptowania w związku z tą funkcją i muszę ją wyłączyć.
    Ale teraz nie pamiętam konkretnie co to jest.

> [...]
    mam 1 wykres uśredniony. Jeśli chcę zobaczyć poszczególne rdzenie, to muszę otworzyć
    monitor zasobów. Jaki to Windows? 10x64?

    Windows 8.1. Ten widok się chyba ustawia, poszukaj w opcjach menadżera zadań.

> [...]
    potrafię zinterpretować zamulania takiego, jakie widzę u Ciebie.

    Ale u mnie nie ma zamulenia, ja nie narzekam.

  • 56. Data: 2019-03-02 01:42:16
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-03-01 o 10:36, pueblo pisze:

    > To kliknij zdaje się prawym - możesz zmieniać z ogólnego na poszczególne
    > rdzenie.

    Wow! Fajne! Dzięki za info.

> [...]
    > obliczenia. Najprościej rzecz ujmując - nie można wykonać kolejnego
    > działania (kroku) w tym samym czasie, co pierwszego, nie mając wyniku

    Tak, zdaję sobie z tego sprawę. Jest kilka innych problemów
    programowania wielowątkowego / wieloprocesowego. Jednakże nie chcę tu
    rozwijać takich kwestii. Ja jako użytkownik Photoshopa patrzę na jego
    wydajność bez wnikania w to, co programiści zrobili. A zrobili tak, że
    wszystkie rdzenie są wykorzystywane prawie zawsze. Może z wyjątkiem
    Intela, o którym piszesz. Dlaczego tak? Nie mam bladego pojęcia.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 57. Data: 2019-03-02 01:43:15
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-03-02 o 01:42, Marek S pisze:

    > Może z wyjątkiem
    > Intela, o którym piszesz.

    Sorki, o którym robot pisze.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 58. Data: 2019-03-02 02:02:14
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-03-01 o 12:14, robot pisze:

    > No to widzisz będzie problem. Bo ja sam nie pamiętam dlaczego :)

    hahahahaha

> [...]
    > wyłączyć.
    > Ale teraz nie pamiętam konkretnie co to jest.

    Ja jako zwolennik tejże funkcjonalności, dałbym radę pracować bez niej.
    Straciłbym jedynie szybkość przemieszczania się między fragmentami
    przetwarzanej grafiki. Jeśli wiem, że muszę wyedytować odległy fragment
    (pracując w powiększeniu), to szybko przesuwam obraz, a on dalej sam
    leci. Jeśli nie doleci do pożądanego miejsca, to powtarzam czynność.
    Jeśli doleci i rokuje, że dalej się przesunie, to "chwytam" go i
    pozycjonuję jak lubię. To symulacja rzeczywistości. Gdy jakikolwiek
    przedmiot przesuwasz na swoim biurku, to ma on swoją bezwładność. Jeśli
    go pchniesz, to leci. Jeśli złapiesz i przesuwasz, to precyzyjnie się
    przemieszcza.

    Jak można nie lubić tej opcji? Nie ogarniam. :-D A już w szczególności,
    że sporo osób na to narzeka i wyłącza.

    > Windows 8.1. Ten widok się chyba ustawia, poszukaj w opcjach menadżera
    > zadań.

    Kolega pueblo mi pokazał jak to zrobić :-) Dowiedziałem się czegoś
    nowego o systemie :-)

    > Ale u mnie nie ma zamulenia, ja nie narzekam.

    W tym sensie, że procek jest wykorzystywany na pół gwizdka.
    Niekoniecznie musi to mieć przełożenie na postrzeganie. Ciężko mi
    zgadywać jak ma się do rzeczywistości korzystanie z 1 rdzenia procka vs
    korzystanie z 1 rdzenia. Hipotetycznie powinno mieć znaczenie bo ponoć
    da się wtedy w tym samym czasie wykonać 2 różne zadania w sensie kodu. W
    końcu po coś wprowadzono w prockach taką funkcjonalność.

    Byłoby ciekawym eksperymentem przeprowadzenie tych samych operacji na
    tym samym pliku na naszych kompach i porównanie czy wielowątkowość ma
    praktyczny wpływ na cokolwiek.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 59. Data: 2019-03-02 08:26:30
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Marek S, 02 mar 2019 w news:q5ckn1$n3b$1@node2.news.atman.pl
    napisałeś/aś:

    > Byłoby ciekawym eksperymentem przeprowadzenie tych samych operacji
    > na tym samym pliku na naszych kompach i porównanie czy
    > wielowątkowość ma praktyczny wpływ na cokolwiek.

    Nie jestem ekpertem, ale np. w menadżerze zad. W7 można ustawić koligację
    - przypisać proces do tylko jednego rdzenia. Pewnie trzeciąrzędowe
    programy też to potrafią - Proces Explorer, czy sławny process lasso.

  • 60. Data: 2019-03-04 13:58:50
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-03-02 o 02:02, Marek S pisze:

> [...]
    Jeśli złapiesz i przesuwasz, to precyzyjnie się przemieszcza.

    > Jak można nie lubić tej opcji? Nie ogarniam. :-D A już w szczególności, że sporo

    Dobra. Włączam po raz kolejny. Ale będziemy musieli troche poczekać na rezultaty
    testu.

    > Byłoby ciekawym eksperymentem przeprowadzenie tych samych operacji na tym samym
    pliku na naszych kompach i porównanie czy wielowątkowość ma praktyczny wpływ na
    cokolwiek.

    To zależy od programu. Ogólnie fotoszop wykorzystuje najczęściej jeden rdzeń. Tak jak
    wiekszość programów zresztą.
    Nowsze gry są w stanie wykorzystać co raz więcej rdzeni, ale i tak mało.
    Za to renderowanie wykorzystuje duże ilości rdzeni.