  • 11. Data: 2019-01-02 08:47:23
    Temat: Re: Wymiana monitora - warto?
    Od: Stregor <s...@w...to.gmail.com>

    W dniu 01-01-2019 o 15:54, Piotr Rezmer pisze:

    > Tylko tutaj widzę problem ze znalezieniem rozmiaru 24" 1920 x 1200.
    > Wygląda na to że albo są duże rozmiary (np. 32") albo 1920x1080. Te
    > pixele w pionie są dość istotne bo określają ile mogę widzieć
    > jednocześnie na ekranie (mam na myśli programowanie)

    Rozważ Eizo EV2455. Cenę wprawdzie trzyma, ale można poszukać zwrotów
    bez podania przyczyny mających wypracowanych kilka godzin.
    Głębia 8-bitów (6 + FRC), matryca AH-IPS, "prawdziwe nie migotanie" i
    porządna elektronika. W testach wypada świetnie. W praktyce też.

    Osobiście skompletowałem dwie sztuki, ze względów finansowych
    kompletowanie trwało jakiś czas, ale jestem niezwykle z nich zadowolony.
    Oczy się nie męczą, a ze względu na cienką ramkę przeskakiwanie wzrokiem
    z panelu na panel jest mało męczące.

    --
    Pozdrawiam,
    Stregor

  • 12. Data: 2019-01-02 13:12:42
    Od: ń <k...@t...sie>

    Były jakieś budżetowe (ok. 600 zł 24'') EIZO na IPS może wyprzedaż (sporo sztuk na
    aledrogo kilka miesięcy temu, nowe)

    -----

  • 13. Data: 2019-01-02 13:17:43
    Od: ń <k...@t...sie>

    Spokojnie znajdziesz, np. Eizo, Dell, HP.
    Problemem jest raczej rodzaj wejść (d-Sub, DVI, HDMI, DP).
    Znajdź taki z wejściami jak wyjście karty graficznej w Twoim kompie.
    Do filmów najlepsze jest HDMI, z DP bywają kłopoty z przenoszeniem dźwięku.
    Przejściówki "aktywne" są drogie i niepewne.

    -----

  • 14. Data: 2019-01-02 13:20:01
    Od: ń <k...@t...sie>

    Ciachnie po częstotliwości, czyli zamiast @60 Hz będziesz miał @30 Hz, co może
    przeszkadzać przy filmach.

    -----

  • 15. Data: 2019-01-02 14:22:40
    Od: ń <k...@t...sie>

    Ostatnio podłączałem lapka Della z zintegrowanym Intelem przez złącze HDMI do
    telewizora UHD i ku mojemu zaskoczeniu obraz był 4k
    chociaż @30 Hz.
    HDMI często próbuje być mądrzejsze od nas i samo ustawia rozdzielczości typowe w
    standardach wideo, a do tego pozostałe tryby jak
    rozciągnięcie ekranu czy paleta kolorów (dotyczy to także EIZO 2455).

    -----
    > musiałem poszukać grafiki która będzie miała 2 x DP bo samo hdmi nie dawało rady
    uzyskać rozdzielczości natywnej.

  • 16. Data: 2019-01-02 14:35:36
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-01-02 o 14:22, ń pisze:
> [...]
    > typowe w standardach wideo, a do tego pozostałe tryby jak rozciągnięcie
    > ekranu czy paleta kolorów (dotyczy to także EIZO 2455).

    Z ciekawości bo nie testowałem (przyjąłem że ma być natywna 60Hz)

    Taki obraz 30Hz to widać różnicę? Tak jak kiedyś 60Hz na CRT?

  • 17. Data: 2019-01-02 20:51:47
    Od: Piotr Rezmer <i...@d...org>

    W dniu 2019-01-02 o 08:47, Stregor pisze:

> [...]
    > Głębia 8-bitów (6 + FRC), matryca AH-IPS, "prawdziwe nie migotanie" i
    > porządna elektronika. W testach wypada świetnie. W praktyce też.

    Są tutaj w dobrej cenie:
    https://www.morele.net/monitor-eizo-ev2450-bk-666566
    /?gclid=Cj0KCQiA37HhBRC8ARIsAPWoO0yz3xTsuwYL-1e99gR-
    19Qq4TAN3Eo3I2DRm0-6Kyvl2KFQ_fzHdZUaApv3EALw_wcB&gcl
    src=aw.ds

    1300 zł za sztukę. Tyle że rozdzielczość 16:9.
    Z 16:10 znalazłem EIZO:
    EV2416W (matryca TN)
    EV2430 (IPS)
    EV2455 (IPS)

    Ale które z nich są warte uwagi to już trudno powiedzieć. Kolejne modele
    to już 3k pln w górę.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 18. Data: 2019-01-03 07:32:11
    Od: ń <k...@t...sie>

    IMHO nie warte takiej ceny.

    -----

  • 19. Data: 2019-01-03 09:55:43
    Od: Stregor <s...@w...to.gmail.com>

    W dniu 02-01-2019 o 20:51, Piotr Rezmer pisze:

> [...]
    19Qq4TAN3Eo3I2DRm0-6Kyvl2KFQ_fzHdZUaApv3EALw_wcB&gcl
    src=aw.ds

    > 1300 zł za sztukę. Tyle że rozdzielczość 16:9.

    EV2455, teraz nie pamiętam już wszystkich szczegółów, ale podstawowe
    wymagania miałem podobne jak Ty (programowanie):
    - 16:10
    - nie wypala oczu (lata lecą, a ślepienie 9h dziennie w wypalające oczy
    migotadełko kiedyś się odbije, tak samo jak siedzenie na krzesełku za
    100 zł)
    - da się zestawić z czasem dwa monitory

    Szukałem dość długo, i z sita został EV2455. Praktycznie nie nadaje się
    on tylko dla profesjonalnego grafika.

    --
    Pozdrawiam,
    Stregor

  • 20. Data: 2019-01-03 10:04:39
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2019-01-03 o 09:55, Stregor pisze:

> [...]
    > - da się zestawić z czasem dwa monitory
    >
    > Szukałem dość długo, i z sita został EV2455. Praktycznie nie nadaje się

    Gdyby nie ta gówniana, szara czerń i srebrzenie pod kątem. W domu mam
    dla starego forisa fs2331 (matryca VA) i pod tym względem jest bez
    porównania lepszy.