  • 21. Data: 2014-04-18 12:22:44
    Temat: Re: Wymiana oleju
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > ... olej mineralny hydrokrakowany moze sie nazywac full synt.
    Podasz producenta?
    WOJO

  • 22. Data: 2014-04-18 12:26:02
    Od: "Ajgul" <p...@k...uz>

    Użytkownik "Trybun" <I...@j...com> napisał w wiadomości
    >W dniu 2014-04-18 02:22, Ajgul pisze:
    >
    > Nie, auta są kupione od innych użytkowników. Z autentycznością przebiegu,
    > to trochę trudna sprawa, w ich przebieg na licznikach nie chce mi się
    > wierzyć - diesel - 140 tys z groszami, - benzyna 160 tys z ogonkiem..
    > Diesel nie bierze ani grama oleju, natomiast benzyna gdzieś tak na 1000 km
    > trzeba by dolać 100gr. Może to jednak być spowodowane lekkim wyciekiem z
    > pod pokrywy zaworów.
    > Grubszy, ale jaki to ma być - syntetyk czy minerał?

    Lepszy syntetyk, minerały się szybko palą i zwęglają, to nie ta generacja...
    A.

  • 23. Data: 2014-04-18 12:31:31
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu piątek, 18 kwietnia 2014 12:22:44 UTC+2 użytkownik WOJO napisał:

    > Podasz producenta?
    >
    > WOJO

    Castrol Edge 5W-30 ?

  • 24. Data: 2014-04-18 12:34:35
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-04-18 11:52, Trybun pisze:

    > Bardzo trudno znaleźć, na dniach będę w Poznaniu, to może dostanę w
    > księgarni technicznej, bo w mniejszych miastach szybciej można by kupić
    > gwiazdkę z nieba niż instrukcję obsługi do tych aut. W necie tak samo
    > nie ma. Tak, benzyniak to Chevrolet.

    Jeśli zadzwonienie do sprzedawcy/dealera/ASO czy gdziekolwiek Cie przerasta,
    to szukaj w księgarni.

    > Chodzi o to że nie wiadomo jakiego oleju używali poprzedni właściciele.
    > Jeżeli używali mineralnego a ja teraz wleję syntetyk to może się zrobić
    > szambo...

    W takim razie nie ma specjalnie znaczenia co zalejesz, bo jak był
    minerał, to wiadomo dlaczego i cały zakup jest nietrafiony :-)
    Lej syntetyk.

  • 25. Data: 2014-04-18 13:10:54
    Od: "zhbick" <k...@s...de>

    > Diesel nie bierze ani grama oleju, natomiast benzyna gdzieś tak na 1000 km
    > trzeba by dolać 100gr.

    a może po prostu do diesla ktoś wlał jakiegoś moto doktora, który przy
    pomocy reakcji chemicznych (związki chloru) trzyma kolor na poziomie
    jasnożółtego?

  • 26. Data: 2014-04-18 18:44:12
    Od: Nathan <m...@s...jest>

    W dniu 2014-04-18 11:51, Trybun pisze:

    > Życzę mu jak najlepiej...;-) I nie o wiek tu chodzi ale o niewiadomą w
    > traktowaniu silnika przez poprzedniego właściciela, kto go tam wie czy
    > nie jeździł na mineralnym..? Ale ten "lżejszy" to polecasz syntetyk czy
    > mineralny?

    W sumie jeden pies co lał poprzednik. Najwyżej zrobić płukankę silnika i
    wlać nowy syntetyczny, albo "syntetyczny".
    5w30 czy 5w40 przyjęło się określać mianem syntetycznego, ale często to
    hydrokrak. Np. obil Super 3000 5W-40, Millers trident-5w30
    czy total quartz 9000 są "w technilogii syntetycznej" a np. MILLERS
    15W50 jest syntetykiem... zakrecone ;)

    > Co do diesla faktycznie wydaje się że można lać syntetyk bez obawy,
    > chyba każdy odpowiedzialny serwisant by nie lał do niego oleju
    > mineralnego,

    ee serio? ;)

    > jednak wielce podejrzana jest przezroczystość tego oleju w
    > silniku. Poprzedni właściciel na pewno coś na nim przejechał, ja
    > zrobiłem przez pół roku nieomal 3000 km a olej w przezroczystości
    > przypomina słabą herbatę..

    No.. dizel ma to do siebie, że nawet krótkie uzywanie prowadzi do
    "czernienia" oleju.

    A tka przy okazji - jakie to auta/silniki? Prościej by było.

    > No ale to chyba normalne - na tym przecie chyba polega ta technologia?

    Zależy jaka baza została użyta
    http://www.venturo.com.pl/zrozumiec-roznice-miedzy-g
    rupami-olejow-bazowych/

    --
    Pozdrawiam Nathan
    "Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzą z drzew, na które nie

  • 27. Data: 2014-04-18 20:02:32
    Od: Mumin <m...@T...onet.pl>

    W dniu 2014-04-18 11:53, Trybun pisze:

    > A nie jest to za sprawą ojeju, słyszałem że syntetyk "wypłukuje"
    > wszystkie brudy z silnika?

    A możesz zdradzić jaki to model auta i jaki silnik? Będzie wiadomo.

    --

    Pozdrawiam,
    Mumin

  • 28. Data: 2014-04-23 08:09:52
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-04-18 12:04, WOJO pisze:

    > Ogólnie skłaniam się ku zdaniu, że ma być syntetyk 5W-40 - reszta to
    > marketing.

    Bardzo mi się podoba taka teoria. Też się jej trzymam i leję Lotosa do
    wszystkich samochodów.

    --
    MN

  • 29. Data: 2014-04-23 12:16:17
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-04-18 12:12, WS pisze:

    > e... jesli marchewka moze byc owocem, slimak ryba (ladowa) to okazalo sie, ze olej
    syntetyczny nie musi miec bazy syntetycznej, np. olej mineralny hydrokrakowany moze
    sie nazywac full synt.

    > WS

    No i na pewno taki olej w 100%tach musi mieć bazę mineralną, Inaczej
    byłoby to coś co przypomina robienie bata z piasku. Baza mineralna, i
    dopiero jej syntetyzowanie, uszlachetnianie o odpowiednie dodatki.

  • 30. Data: 2014-04-23 12:17:04
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-04-18 18:44, Nathan pisze:

> [...]
    > to hydrokrak. Np. obil Super 3000 5W-40, Millers trident-5w30
    > czy total quartz 9000 są "w technilogii syntetycznej" a np. MILLERS

    Mechanicy mówią o jakimś rozszczelnieniu silnika za sprawą oleju
    syntetycznego, gdy się wcześniej używało mineralnego.
    Pewnie jakieś płukanie by rozwiązało sprawę, pytanie tylko ile takie
    płukanie możne kosztować, i dlaczego tak drogo...

    > ee serio? ;)

    No jasne, szczególnie w Niemczech i w sytuacji gdy tylko dwa ostatnie
    przeglądy były robione poza ASO.

    > No.. dizel ma to do siebie, że nawet krótkie uzywanie prowadzi do
    > "czernienia" oleju.
    >
    > A tka przy okazji - jakie to auta/silniki? Prościej by było.

    Diesel to Matrix, z silnikiem 1.5 crdi a benzyna to Chevrolet,
    czterocylindrowy1.6 16v. Ale co tu może mieć do rzeczy nazwa i model auta?|

    > Zależy jaka baza została użyta
    > http://www.venturo.com.pl/zrozumiec-roznice-miedzy-g
    rupami-olejow-bazowych/

    No, skoro tak piszą...