  • 11. Data: 2014-04-18 02:22:17
    Temat: Re: Wymiana oleju
    Od: "Ajgul" <p...@k...uz>

    Użytkownik "Trybun" <I...@j...com> napisał w wiadomości
    news:534fbbb8$0$2357$65785112@news.neostrada.pl...
    > Mam pytanie do fachowców w tej dziedzinie. Problem wygląda następująco -
    > jest do wymiany olej w dziewięcioletnim turbodieslu 1,5 CRDI i w 6cio
    > letnim "zwykłym" silniku 1,6 benzynowym. Obydwa auta kupione w Niemczech i
    > zupełnie nie wiadomo na jakim rodzaju ojeju jeździły do tej pory.

    Nieważne ile mają lat, istotne jaki mają przebieg. Jakie mają zużycie oleju?
    Jeżeli są mocno używane, to można im dać oczko grubszy olej, może 10W40? Na
    pewno nie "zerówkę" - jest za rzadki i będą straty; będzie się palił, a
    wtedy w nowszych autach system EGR zasyfi się oparami i zacznie szwankować,
    itd, itp...

    Ja mam taką regułę: do 120 tys przebiegu 0w30
    120-200/220 tys km 5W30
    powyżej: 10W30 lub 10W40.

    Chyba, że jesteś 1 właścicielem i serwisowałeś, wtedy dodaj 50 tys. do
    każdego.
    Aygul

  • 12. Data: 2014-04-18 11:51:47
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-04-17 17:23, Nathan pisze:

    > Drugi problem - co zrobisz ze zużytym olejem?

    Część w do wewnętrznego zabezpieczenia progów, to jeden z punktów za tym
    aby samemu zrobić wymianę, pozostałość do utylizacji, zresztą do
    czegokolwiek, co ten facet (który nawet płaci za większe ilości zużytego
    oleju) z tym robi, to już przecie nie moja sprawa..

    > Czemu mu tak źle życzysz? Bo wiekowy? IMHO lej lżejszy 5wXX. Choćby z
    > Orlenu.
    > A do uturbionego dizla (w dodatku CR) na bank "syntetyk" 5w30/5w40 np.
    > Total Quartz 9000 czy inny max expert ;)

    Życzę mu jak najlepiej...;-) I nie o wiek tu chodzi ale o niewiadomą w
    traktowaniu silnika przez poprzedniego właściciela, kto go tam wie czy
    nie jeździł na mineralnym..? Ale ten "lżejszy" to polecasz syntetyk czy
    mineralny?

    Co do diesla faktycznie wydaje się że można lać syntetyk bez obawy,
    chyba każdy odpowiedzialny serwisant by nie lał do niego oleju
    mineralnego, jednak wielce podejrzana jest przezroczystość tego oleju w
    silniku. Poprzedni właściciel na pewno coś na nim przejechał, ja
    zrobiłem przez pół roku nieomal 3000 km a olej w przezroczystości
    przypomina słabą herbatę..

    > Większość obecnie to syntetyki tylko z nazwy. Dokładnie to "wykonane
    > w technologii syntetycznej"

    No ale to chyba normalne - na tym przecie chyba polega ta technologia?

  • 13. Data: 2014-04-18 11:52:50
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-04-17 17:28, cef pisze:

    > Chyba nie tak trudno znaleźć odpowiednie polskie instrukcje,
    > albo zadzwonić do warsztatu znając model.
    > (gugiel podpowiada po oleju, że to jakiś chevrolet)
    >
    > Po symbolach lepkosci nie da się w sposób pewny okreslić
    > typu oleju, ale skoro auto z 2001, to niby dlaczego miałby być minerał?

    Bardzo trudno znaleźć, na dniach będę w Poznaniu, to może dostanę w
    księgarni technicznej, bo w mniejszych miastach szybciej można by kupić
    gwiazdkę z nieba niż instrukcję obsługi do tych aut. W necie tak samo
    nie ma. Tak, benzyniak to Chevrolet.
    Chodzi o to że nie wiadomo jakiego oleju używali poprzedni właściciele.
    Jeżeli używali mineralnego a ja teraz wleję syntetyk to może się zrobić
    szambo...

  • 14. Data: 2014-04-18 11:53:20
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-04-17 15:12, Mirek Ptak pisze:
    > Dnia 2014-04-17 14:36, *Trybun* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    > odpisać:

    > Chyba odwrotnie.
    > W dieslu zwykle po przejechaniu niewielu kilometrów olej robi się
    > czarny - w benzynowych dość długo może wyglądać jak świeży.
    >
    > Pozdrawiam - Mirek

    Nie! jest dokładnie tak jak napisałem - w dieslu olej przeźroczysty a w
    benzynowym - smoła..

  • 15. Data: 2014-04-18 11:53:54
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-04-17 22:35, Mumin pisze:

    > Niekoniecznie, w silnikach z wtryskiem bezpośrednim i w benzynach
    > momentalnie olej robi się czarny.

    A nie jest to za sprawą ojeju, słyszałem że syntetyk "wypłukuje"
    wszystkie brudy z silnika?

  • 16. Data: 2014-04-18 11:55:30
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-04-17 18:06, abn140 pisze:
> [...]
    > kilka razy..., wymiana na syntetyk. splynelo wiadro smoly, znowu syntetyk.,
    > oleju bral MNIEJ niz lotosa mineralny, kopcil mniej ale nadal. potem sie
    > okazalo ze cos z turbo bylo. auto jezdzi do dzisiaj co mnie osobiscie dziwi.
    > drugi przypadek co to niby sie nie powinno
    > mb w124 2,5d, tyle ze to auto jest w tak dobrym stanie ze tu jest obojetne
    > co sie wleje i bedzie git. Silnik jak byl suchy i ok tak jest nadal.
    > wiec lej syntetyki i tyle. a jak cieknie z motoru - nie lepic tylko robic.
    > tu klejenie mineralami nie pomoze, syntetyki tez nie....

    Być może i w tym d. jest świeży olej, ale ja już przejechałem na nim
    3000 km a on nawet trochę nie zmienił barwy, trzeba wziąć pod uwagę to
    że auto nie jest nowe, a ma już nieomal 9 lat. Generalny remont silnika
    też raczej nie był robiony, bo kto by robił coś takiego i sprzedawał
    auto? W grę może wchodzić co najwyżej to że silnik był płukany, o ile w
    ogóle takie rzeczy się robi.? Co do benzyniaka to faktycznie olej mógł
    być dawno temu wymieniany, jednak poza kolorem nie mam co do niego
    żadnych uwag. Lepkość na poziomie świeżego, kupionego w sklepie.

    W d. silnik suchy, a w b. tylko lekkie pocenie spod pokrywy zaworów,
    czyli syntetyk.. Dzięki za sugestię, jest tym cenniejsza bo praktykowałeś.

  • 17. Data: 2014-04-18 11:56:34
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-04-18 02:22, Ajgul pisze:

> [...]
    > 120-200/220 tys km 5W30
    > powyżej: 10W30 lub 10W40.
    >
    > Chyba, że jesteś 1 właścicielem i serwisowałeś, wtedy dodaj 50 tys. do

    Nie, auta są kupione od innych użytkowników. Z autentycznością
    przebiegu, to trochę trudna sprawa, w ich przebieg na licznikach nie
    chce mi się wierzyć - diesel - 140 tys z groszami, - benzyna 160 tys z
    ogonkiem.. Diesel nie bierze ani grama oleju, natomiast benzyna gdzieś
    tak na 1000 km trzeba by dolać 100gr. Może to jednak być spowodowane
    lekkim wyciekiem z pod pokrywy zaworów.
    Grubszy, ale jaki to ma być - syntetyk czy minerał?

  • 18. Data: 2014-04-18 12:04:31
    Od: Pablo Eldiablo <p...@g...com>

    W dniu piątek, 18 kwietnia 2014 11:52:50 UTC+2 użytkownik Trybun napisał:

> [...]
    >
    > Chodzi o to że nie wiadomo jakiego oleju używali poprzedni właściciele.
    >
    > Jeżeli używali mineralnego a ja teraz wleję syntetyk to może się zrobić

    To sa jakies urban legends - wlej taki olej, jaki jest przewidziany przez producenta
    silnika. Zawsze warto lac oleje syntetyczne, bo maja o wiele lepsze wlasciwosci
    smarne, a do tego zazwyczaj maja lepsze dodatki niz tanie oleje mineralne.

    Jaki to chevrolet, ze nie mozesz w sieci znalezc informacji o oleju?

    pablo

  • 19. Data: 2014-04-18 12:04:51
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Chodzi o to że nie wiadomo jakiego oleju używali poprzedni właściciele.
    > Jeżeli używali mineralnego a ja teraz wleję syntetyk to może się zrobić
    > szambo...
    Bez jaj.
    To nie płyn hamulcowy, że musisz zalać odpowiedni pod rygorem rozpuszczenia
    uszczelek.
    A co do przezroczystości przepracowanych olejów silnikowych, to są dwie
    szkoły.
    Jednak z nich mówi, że czarny przepracowany olej silnikowy to zły znak,
    świadczący o tym, że silnik jest w nie najlepszej kondycji.
    Druga szkoła twierdzi coś zupełnie odwrotnego, że czarny przepracowany olej
    silnikowy ma doskonałe właściwości myjące i stąd jego czarna barwa...
    Ogólnie skłaniam się ku zdaniu, że ma być syntetyk 5W-40 - reszta to
    marketing.
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 20. Data: 2014-04-18 12:12:02
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu piątek, 18 kwietnia 2014 11:51:47 UTC+2 użytkownik Trybun napisał:

    > No ale to chyba normalne - na tym przecie chyba polega ta technologia?

    e... jesli marchewka moze byc owocem, slimak ryba (ladowa) to okazalo sie, ze olej
    syntetyczny nie musi miec bazy syntetycznej, np. olej mineralny hydrokrakowany moze
    sie nazywac full synt.

    WS