  • 21. Data: 2014-10-22 16:14:00
    Temat: Re: Wypłata odszkodowania za kolizję pomimo braku prawomocnego wyroku?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Oct 2014, anacron wrote:

> [...]

    Zgoda.

    Oznacza, że sąd nie mógł Cię ukarać.
    Ale powodem może np. być zasada iż "wątpliwości rozstrzyga
    się na korzyść oskarżonego", która dotyczy postępowania karnego.
    Masz w "cywilnym" gdzieś podobne zastrzeżenie, jak w KK?
    BTW: fakt odrębnego powołania się na "winę" (415KC) oraz "czyn
    niedozwolony" (441KC) wzbudza wštpliwość, czy "wina w rozumieniu
    KC" jest tożsama z "winš orzeczonš wg KK".
    AFAIR z ratio legis wywodzi się, że "jak ustawodawca w tym samym
    akcie prawnym użył dwu różnych określeń, to one nie sš tożsame".

    [...]
    > A słyszałeś o czymś takim jak przedawnienie?

    Przedawnienie roszczenia o zwrot odszkodowania? ;)
    (bo skoro JUŻ wypłacili, to chyba jedyna wersja *przedawnienia*
    która pozostaje)

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2014-10-22 16:17:38
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 22.10.2014 o 15:23, RoMan Mandziejewicz pisze:

    > Pytałeś o odszkodowanie z Twojego ubezpieczenia OC. Muszę przypominać,
    > co oznacza ,,OC"?

    A ja muszę przypominać, że musi być przyznanie się do winy lub
    prawomocny wyrok sądu?

    --
    anacron

  • 23. Data: 2014-10-22 16:25:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-10-22 16:17, anacron pisze:

    > A ja muszę przypominać, że musi być przyznanie się do winy lub
    > prawomocny wyrok sądu?

    To jeszcze podaj podstawę tych bredni.

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2014-10-22 17:12:13
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello anacron,

    Wednesday, October 22, 2014, 4:17:38 PM, you wrote:

    > A ja muszę przypominać, że musi być przyznanie się do winy lub
    > prawomocny wyrok sądu?

    Pogadaj z dobrym prawnikiem - może jemu uwierzysz. Zapytaj go o
    odpowiedzialność na zasadzie ryzyka.

    Pęka rura w Twoim mieszkaniu, woda zalewa mieszkanie - sądzisz się z
    producentem rury czy też Twój ubezpieczyciel płaci w ramach Twojego
    ubezpieczenia mieszkania lub OC w życiu prywatnym?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 25. Data: 2014-10-22 19:45:50
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 22.10.2014 o 17:12, RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Pęka rura w Twoim mieszkaniu, woda zalewa mieszkanie - sądzisz się z
    > producentem rury czy też Twój ubezpieczyciel płaci w ramach Twojego
    > ubezpieczenia mieszkania lub OC w życiu prywatnym?

    Zaraz, zaraz, ale tu nie pękła rura. Wjechałem na skrzyżowanie na
    zielonym świetle. Gdzie tu widzisz moją odpowiedzialność? Jest taka
    sama, jak i drugiego uczestnika ruchu - też miał zielone i dodatkowo
    jechał z podporządkowanej (jeśliby się już czepiać).

    Mowa o tym https://www.youtube.com/watch?v=64GTMaIgbFg

    --
    anacron

  • 26. Data: 2014-10-22 19:51:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-10-22 19:45, anacron pisze:

> [...]
    > sama, jak i drugiego uczestnika ruchu - też miał zielone i dodatkowo
    > jechał z podporządkowanej (jeśliby się już czepiać).

    Jechałeś z lewej czy z góry?

    --
    Liwiusz

  • 27. Data: 2014-10-22 19:54:29
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 22.10.2014 o 19:51, Liwiusz pisze:

    > Jechałeś z lewej czy z góry?

    Z lewej. Posłuchaj jeszcze tego:

    http://www.polskieradio.pl/80/1007/Artykul/586484,Sm
    ierc-tez-ma-zielone-Tomasz-Jelenski

    Stąd się wziął tytuł filmiku.

    --
    anacron

  • 28. Data: 2014-10-22 19:57:33
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello anacron,

    Wednesday, October 22, 2014, 7:45:50 PM, you wrote:

    > Zaraz, zaraz, ale tu nie pękła rura.

    Cóż... Rura była w kontekście odpowiedzialności przy braku winy.
    Ciężko kumający jesteś.

    > Wjechałem na skrzyżowanie na zielonym świetle.

    Tak twierdzisz.

    > Gdzie tu widzisz moją odpowiedzialność?

    Na zasadzie ryzyka.

    > Jest taka sama, jak i drugiego uczestnika ruchu - też miał zielone i
    > dodatkowo jechał z podporządkowanej (jeśliby się już czepiać).

    Jeśli działa sygnalizacja, to nie mają znaczenia znaki.

    > Mowa o tym https://www.youtube.com/watch?v=64GTMaIgbFg

    Nigdy się tu nie dopatrzyłem jednoczesnego zielonego. Widzę dwóch
    zapierdalaczy.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 29. Data: 2014-10-22 20:01:40
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 22.10.2014 o 19:57, RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Jeśli działa sygnalizacja, to nie mają znaczenia znaki.

    Na pewno? W sytuacji, gdy kolizja jest na skrzyżowaniu i obydwaj
    kierowcy twierdzą, że mieli zielone a nie ma żadnego monitoringu, ani
    świadków, to winnym zostaje uznany ten, który jechał z podporządkowanej
    (zapytaj dowolnego policjanta ruchu drogowego).

    > Nigdy się tu nie dopatrzyłem jednoczesnego zielonego. Widzę dwóch
    > zapierdalaczy.

    To jeszcze posłuchaj materiału radiowego. Potem się "mądraluj".

    --
    anacron

  • 30. Data: 2014-10-22 20:08:14
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]

    > świadków, to winnym zostaje uznany ten, który jechał z podporządkowanej
    > (zapytaj dowolnego policjanta ruchu drogowego).

    Ale to już prawem kaduka, a nie takim zwyczajnym, obowiązującym.