  • 21. Data: 2020-01-13 23:31:38
    Temat: Re: Wyprzedziłem samochód na krajówce
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 13.01.2020 o 21:56, kk pisze:

    > On 2020-01-13 17:28, z wrote:
    >
    >> Do tego spalanie 2,5 -3 l.
    >
    > 3x drożej niż Twizy

    No to porachujem:

    Akumulator się w Twizy wynajmuje, nie kupuje. Przy wynajmie
    na 36 miesięcy - z rocznym ograniczeniem przebiegu do 7500 km -
    właściciel tego toczydełka płaci 249 zł miesięcznie.
    Przejeżdżając rocznie zadany dystans 7500 km musimy zapłacić
    ok. 375 zł za energię elektryczną i 2988 zł za wynajem akumulatorów,
    daje to łącznie 3363 zł. Przejeżdżając samochodem segmentu A
    z małym silnikiem (w tej samej cenie co Twizy), spalimy średnio
    5 l/100 km. Przy cenie benzyny 5 zł/litr, na dystansie 7500 km
    zapłacimy za nią 1875 zł. A przy 2,5-3 l/100 km u Z, to już policz
    sobie sam.

  • 22. Data: 2020-01-14 01:15:38
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-01-13 23:31, collie wrote:

    > No to porachujem:
    >
    > Akumulator się w Twizy wynajmuje, nie kupuje.

    Czemu ja nie wynajmuję?

    > Przy wynajmie
    > na 36 miesięcy

    No ale nie wynajmuję.

    > - z rocznym ograniczeniem przebiegu do 7500 km -
    > właściciel tego toczydełka płaci 249 zł miesięcznie.

    No ale nie płaci.

> [...]
    > 5 l/100 km. Przy cenie benzyny 5 zł/litr, na dystansie 7500 km
    > zapłacimy za nią 1875 zł. A przy 2,5-3 l/100 km u Z, to już policz

    Weź się skup. Mamy oboje kompletne samochody. Niczego nie wynajmujemy.
    Płacimy tylko: Ty za paliwo, ja za ładowanie. Jeśli Ty na każde 100km
    potrzebujesz 5 litrów a ja równowartość 1-go to znaczy, że ja płacę 5
    razy mniej od Ciebie. Przy 2,5..3 l/ 100 to już policz sobie sam.

  • 23. Data: 2020-01-14 01:21:41
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-01-13 22:12, z wrote:

    > To już lepiej jakieś Polo kupić ;-)

    > Zakup używanego w dobrym stanie powiedzmy 16 tysi.
    > Odpalaj exela i do roboty ;-)

    > Wymiękłem. Napisz sobie chłopie bloga.

    Już pędzę.

  • 24. Data: 2020-01-14 07:24:56
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2020-01-13 23:31, collie wrote:
    [...]
    > z małym silnikiem (w tej samej cenie co Twizy), spalimy średnio
    > 5 l/100 km. Przy cenie benzyny 5 zł/litr, na dystansie 7500 km
    Przecież 5 l średnio to kompletnie nierealne założenie. Pewnie nawet
    gdyby jeździć 70 max (jeśli ktoś miałby na tyle silne nerwy, aby to
    wytrzymać). Poza tym 7,5 kkm rocznie raczej sugeruje jazdę
    (mało)miejską, a tu średnie spalanie może być bliższe 10 miź 5 l.

  • 25. Data: 2020-01-14 09:34:15
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 14 Jan 2020 01:15:38 +0100, w <qvj17i$7vl$1@news.icm.edu.pl>, kk
    <k...@o...pl.invalid> napisał(-a):

    > Czemu ja nie wynajmuję?

    > No ale nie wynajmuję.

    Czyli zapłaciłeś z góry za akumulatory.
    Cena może trochę się zmieni, ale pewnie nie za bardzo.
    I obliczenia pozostaną aktualne.

  • 26. Data: 2020-01-14 09:35:03
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 14.01.2020 o 01:15, kk pisze:

    > Weź się skup. Mamy oboje kompletne samochody. Niczego nie wynajmujemy.

    To trzeba było od razy napisać, że jesteś babą, bo dwa chłopy
    to są obaj. Dlatego już się nie dziwię, że nie ogarniasz tej
    kuwety*. Renault, by cena tego cienia hulajnogi elektrycznej
    na czterech kołach i z siodełkiem, nie zwalała klienta z nóg
    w sklepie (choć już przy 40 tys. zł trudno mu utrzymać się na
    nogach), cenę akumulatora rozkłada na 36 rat miesięcznych.
    Bez rat ten akumulator kosztuje 12 tys. zł i trzeba go wymienić
    po trzech latach. Więc na dzień dobry płacisz za jednym zamachem
    nie 40 tys. zł. a 52 tys. zł. I to bez wodotrysków w postaci
    na przykład plandeki na kolana (tak!), by Ci majtki nie zmokły
    w czasie deszczu. W takim przypadku w przytoczonych wyżej
    wyliczeniach pojawi się suma nie 3363 zł, ale 4000 zł. Reszta
    bez zmian. Cóż, sama chciałaś...

    * Idą dwa koty przez pustynię. Idą, idą i idą, aż w końcu
    jeden odzywa się do drugiego:
    - wiesz co, kurde, nie ogarniam tej kuwety!

  • 27. Data: 2020-01-14 09:35:13
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 14 Jan 2020 07:24:56 +0100, w <5e1d5ebc$0$503$65785112@news.neostrada.pl>,
    JDX <j...@o...pl> napisał(-a):

> [...]
    > wytrzymać). Poza tym 7,5 kkm rocznie raczej sugeruje jazdę
    > (mało)miejską, a tu średnie spalanie może być bliższe 10 miź 5 l.

    Raczej jakimś bzdetem 1,0l nie da rady spalić 10l/100km.
    Nawet w ruchu wielkomiejskim.

  • 28. Data: 2020-01-14 10:01:11
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 14.01.2020 o 07:24, JDX pisze:

> [...]
    > wytrzymać). Poza tym 7,5 kkm rocznie raczej sugeruje jazdę
    > (mało)miejską, a tu średnie spalanie może być bliższe 10 miź 5 l.

    No popatrz, pierwsze z brzegu auto z segmentu A - Hyundai i10
    z silnikiem 1.0 za 39 tys. zł: średnie spalanie 4,7 l/100 km.

  • 29. Data: 2020-01-14 10:27:13
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2020-01-14 09:35, r...@k...pl wrote:
    [...]
    > Raczej jakimś bzdetem 1,0l nie da rady spalić 10l/100km.
    > Nawet w ruchu wielkomiejskim.
    Mój 1,2 pali w ruchu małomiejskim średnio 8, podejrzewam, że w Wawie z
    jej korkami z łatwością osiągnąłbym 10.

  • 30. Data: 2020-01-14 10:28:47
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2020-01-14 10:01, collie wrote:
    [...]
    > No popatrz, pierwsze z brzegu auto z segmentu A - Hyundai i10
    > z silnikiem 1.0 za 39 tys. zł: średnie spalanie 4,7 l/100 km.
    Aha... Ale sprawdziłeś to osobiście, czy przytaczasz dane producenta? :-D