  • 31. Data: 2020-01-14 11:20:49
    Temat: Re: Wyprzedziłem samochód na krajówce
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 14.01.2020 o 10:28, JDX pisze:

    > On 2020-01-14 10:01, collie wrote:
    > [...]
    > Aha... Ale sprawdziłeś to osobiście, czy przytaczasz dane producenta? :-D

    Przytaczam dane z fabryki i z forów użyszkodników Hyundaia i10,
    bo do takiego czegoś nie zapakowałbym się z żoną i trzema psami,
    które yorkami nie są.

    https://www.autocentrum.pl/spalanie/hyundai/i10/

  • 32. Data: 2020-01-14 12:48:48
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 14 Jan 2020 10:27:13 +0100, w <5e1d8975$0$500$65785112@news.neostrada.pl>,
    JDX <j...@o...pl> napisał(-a):

    > On 2020-01-14 09:35, r...@k...pl wrote:
    > [...]
    > Mój 1,2 pali w ruchu małomiejskim średnio 8, podejrzewam, że w Wawie z
    > jej korkami z łatwością osiągnąłbym 10.

    10 to ja miałem 1,6 w zimie.

  • 33. Data: 2020-01-14 14:21:34
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2020-01-14 11:20, collie wrote:
    [...]
    > Przytaczam dane z fabryki i z forów użyszkodników Hyundaia i10,
    > bo do takiego czegoś nie zapakowałbym się z żoną i trzema psami,
    > które yorkami nie są.
    >
    > https://www.autocentrum.pl/spalanie/hyundai/i10/
    Wyznaniu użytkowników pod tym linkiem wydają się być prawdziwe, ale nikt
    tam nie napisał o 5 l średniej. :-) Bo IMO podczas rzeczywistego,
    codziennego użytkowania jest to po prostu niemożliwe. Natomiast chyba
    oczywistym jest, że na to, co napisał producent, należy patrzeć z
    przymrużeniem oka. Nie, nie twierdzę, że producenci kłamią na temat
    spalania. Jestem przekonany, że podają szczerą prawdę. Z tym, że warunki
    pomiaru są zapewne na tyle wyidealizowane, że praktycznie nierealne.

  • 34. Data: 2020-01-14 14:24:44
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2020-01-14 12:48, r...@k...pl wrote:

    > 10 to ja miałem 1,6 w zimie.

    No wiesz, nie każdy jeździ jak emeryt. :-D Nawet nie wszyscy emeryci tak
    jeżdżą.

  • 35. Data: 2020-01-14 15:43:46
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 14.01.2020 o 14:21, JDX pisze:

    > On 2020-01-14 11:20, collie wrote:
    > [...]
    > Wyznaniu użytkowników pod tym linkiem wydają się być prawdziwe, ale nikt
    > tam nie napisał o 5 l średniej.

    No, jeden napisał o średniej 5,6 tak:

    "Minimalne średnie zużycie paliwa - 5,4
    Maksymalne średnie zużycie paliwa - 6,6
    Minimalne zużycie paliwa - 4,9

    Wiadomo trzeba sie nauczyc autem jezdzic. Wyczuc. Mnie osobiscie nie jara
    wciskanie gazu do samej podlogi a potem hamulca do samej podlogi na swiatlach.
    Maksymalne spalania ok 7,5 l/100km zanotowalem w jezdzie do pracy w zimie ale to
    byl na tyle krotki odcinek ze temp plynu chlodzacego ledwo co podchodzila do 70
    st.C. Normalnie jezdzac autem po miescie spalanie tak napisalem ok 6,5-6,6 litra.
    W trasie cisnac autostrada (cisnac = 130 km/h) zjada ok 5,5l. Natomiast jadac
    gdzies dalej drogami mieszanymi tzn. szybkiego ruchu + obszary zabudowane,
    zdecydowanie mozna oszczedzic w tych drugich i zejsc do 4,8-4,9 liczac cala trase"

    A drugi o średniej 5,5:

    "Minimalne średnie zużycie paliwa - 5,2
    Maksymalne średnie zużycie paliwa - 6,7
    Minimalne zużycie paliwa - 4,7

    Temperatura na dworze +10, fakt że Luty 2014.Nie przekroczylem 100 km/godz.
    Przebieg 900 km /Mysle ze jeszcze spadnie po przejechaniu kolo 3000km/
    Wcześniej jezdzilem Hyundai i10 rocznik 2010 silnik 1,1. Porownujac do
    poprzednika spalanie mniejsze około 15 procent. Swietne auteczko, bardzo
    polecam".

    Przy tych zeznaniach, raporty producenta nie wydają się być zbytnio
    wyidealizowane, choć z pewnością pół litra/litr trzeba dorzucić, ze
    względu na fabryczne warunki pomiaru.

  • 36. Data: 2020-01-14 17:42:16
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 14 Jan 2020 14:24:44 +0100, w <5e1dc120$0$560$65785112@news.neostrada.pl>,
    JDX <j...@o...pl> napisał(-a):

    > No wiesz, nie każdy jeździ jak emeryt. :-D

    No, jeżeli jest się fanem sprintu do czerwonego, to potem wychodzi 8-10l w 1,2
    :D

  • 37. Data: 2020-01-14 18:49:34
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 13.01.2020 o 21:02, kk pisze:

    > To jak chcesz mnie wyprzedzić?

    Od czterdziestego kilometra.

  • 38. Data: 2020-01-14 19:27:53
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-01-14 09:35, collie wrote:

    > To trzeba było od razy napisać, że jesteś babą, bo dwa chłopy
    > to są obaj. Dlatego już się nie dziwię, że nie ogarniasz tej
    > kuwety*.

    Musisz z tym żyć.

    > Renault, by cena tego cienia hulajnogi elektrycznej
    > na czterech kołach i z siodełkiem, nie zwalała klienta z nóg
    > w sklepie (choć już przy 40 tys. zł trudno mu utrzymać się na
    > nogach), cenę akumulatora rozkłada na 36 rat miesięcznych.

    Czemu ja nie rozkładam?

    > Bez rat ten akumulator kosztuje 12 tys. zł i trzeba go wymienić
    > po trzech latach.

    Czemu ja nie muszę?

    > Więc na dzień dobry płacisz za jednym zamachem
    > nie 40 tys. zł. a 52 tys. zł. I to bez wodotrysków w postaci
    > na przykład plandeki na kolana (tak!), by Ci majtki nie zmokły
    > w czasie deszczu. W takim przypadku w przytoczonych wyżej
    > wyliczeniach pojawi się suma nie 3363 zł, ale 4000 zł. Reszta
    > bez zmian. Cóż, sama chciałaś...

    Czemu ja nie płacę?

    > * Idą dwa koty przez pustynię. Idą, idą i idą, aż w końcu
    >   jeden odzywa się do drugiego:
    >   - wiesz co, kurde, nie ogarniam tej kuwety!

    Pierdolisz pierdolisz i co z tego.

  • 39. Data: 2020-01-14 19:29:48
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-01-14 09:34, r...@k...pl wrote:

    > Czyli zapłaciłeś z góry za akumulatory.
    > Cena może trochę się zmieni, ale pewnie nie za bardzo.
    > I obliczenia pozostaną aktualne.

    Jakim cudem?

  • 40. Data: 2020-01-14 19:30:21
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>