  • 101. Data: 2014-04-25 23:41:47
    Temat: Re: Wyrobienie prawa jazdy poza Polska
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 25 Apr 2014, J.F. wrote:

    > Krecisz kierownica na wjezdzie ? to prosto nie jedziesz :-)

    Wyjątek dla przypadku kiedy rak jest rybą, czyli kiedy jedziesz prosto
    nie jadąc prosto, opisany jest w KW ;) (idzie o "konwencję" nie "kodeks") :)
    Wjazd na SoRO (nie na rondo, znaczy jak rondo jest SoRO to powodem jest
    SoROwość a nie rondowość) chyba tę dyspozycję z KW wypełnia.

    pzdr, Gotfryd

  • 102. Data: 2014-04-25 23:54:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 23 Apr 2014, J.F wrote:

    > A tak swoja droga - cos mi chodzi po glowie ze byl przepis nakazujacy
    > sygnalizacje skretu i zajecie wlasciwej pozycji _przed_ skrzyzowaniem,

    Zajęcie pozycji nie wiem, syngnalizacja nie.
    Kiedyś sprawdzałem :)
    Od zawsze i jednolicie sygnalizacja dotyczy SKRĘTU a nie skrzyżowania!

    > ale teraz znalezc nie moge. Zle mi chodzi, czy poprawili ..

    To chyba "od zawsze" była nadinterpretacja tych, którzy do przepisów
    nie zaglądali. Domniemywali sobie nakaz dotyczący zamiaru skrętu
    do nakazu dotyczącego skrzyżowania, podczas kiedy to drugie jest
    mocno obwarowane jedynie zasadami pierwszeństwa.
    Natomiast co do "zajmowania pozycji", to mi się *wydaje*, że kiedyś
    był przepis ustalający inne zasady, niż dzisiejsze zasady dotyczące
    pasów ruchu przy skręcie. Może z tego dało się wywieść "zajmowanie
    pozycji".

    pzdr, Gotfryd

  • 103. Data: 2014-04-25 23:55:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 25 Apr 2014, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Gdzieś jest zapis ?jazda zgodnie z przebiegiem drogi nie stanowi
    > zmiany kierunku ruchu? - Konwencja? Bo na pewno nie w PoRD :(

    Konwencja, 100%.
    Kiedyś się naciąłem, zostałem tu na grupie zjechany i dobrze
    pamiętam ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 104. Data: 2014-04-26 00:28:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 23 Apr 2014, Ergie wrote:

    > Przy rondzie turbinowym gdy pas na którym jesteś zjeżdża z ronda (i Ty wraz z
    > nim) migacz _wydaje_ mi się niekonieczny, ale nie mam pewności. Z jednej
    > strony opuszczasz rondo, ale z drugiej nie zmieniasz pasa więc co by on
    > sygnalizował?

    Zmianę kierunku.
    Sygnalizuje się jedno i drugie, w razie sprzeczności jest jasne że należy
    sygnalizować "według pasa", jeśli jednak zmiany pasa nie ma, to nakaz
    sygnalizacji zmiany kierunku pozostaje.
    A zjeżdżający z SoRO zmienia jezdnię na "bardziej prawą".

    pzdr, Gotfryd

  • 105. Data: 2014-04-26 00:39:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 25 Apr 2014, Budzik wrote:

    > Użytkownik Jacek Maciejewski j...@g...pl ...

    > Hmm... to moze jednak trzeba się na rower przerzucić?

    Zabije się. Jak ma problem z wrzuceniem przyrośniętego do
    kierownicy kierunkowskazu, to na jednośladzie się zabije.
    Każdym, bo prędkości na niewielkich rondach są na tyle małe,
    że nie ma różnicy między "silnikowymi" a rowerem.
    Takim "jadącym" a nie "spacerującym" rowerem.
    Ktoś kto tego nigdy nie robił, jadąc z rozsądną "nieutrudniającą"
    prędkością przez ciasne rondo ma rower całkiem sporo pochylony,
    w tym momencie przed wyjechaniem puszcza prawą stronę kierownicy
    (aby sygnalizować prawą zjazd) i musi "dociągnąć" kierownicę
    w lewo, aby sprawnie przerzucić pochylenie w drugą stronę.
    Obstawiam, że znaczącą większość niemoto/cyklistów/rowerzystów
    a kierujących samochodami, próbujących takie cóś zrobić przy
    ledwo 25..30 km/h trzeba by zbierać z krawężnika :)

    > Włączenie prawego kierunkowskazu przy zjezdzie z ronda moze byc
    > problematyczne chyba tylko wtedy jak w miedzyczasie trzymasz w jednej rece
    > telefon a w drugiej kawe.

    :D

    pzdr, Gotfryd

  • 106. Data: 2014-04-26 02:12:36
    Temat: Re: Wyrobienie ... zmiana kierunku.
    Od: "TomekF" <g...@i...pl>

    > I teraz prosze o uzasadnienie, ze zakret nie zmienia kierunku ruchu.

    Przecież zakręt drogi nie zmienia kierunku ruchu.
    Aby była możliwość zmiany kierunku ruchu to musisz mieć do wyboru
    przynajmniej dwa kierunki. Na zakręcie drogi takiego wyboru nie masz.
    Jedziesz tylko w jednym kierunku, kierunku wyznaczonym przez drogę,
    innego nie ma.

  • 107. Data: 2014-04-26 03:00:36
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news s...@s...com.pl ...

    > Zabije się. Jak ma problem z wrzuceniem przyrośniętego do
    > kierownicy kierunkowskazu, to na jednośladzie się zabije.

    :)
    To pozostaje na piechotkę.
    Albo rowerem ale w newralgicznych miejscach prowadzić.

  • 108. Data: 2014-04-26 07:54:07
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "TomekF" <g...@i...pl>

> [...]
    > przynajmniej dwa kierunki. Na zakręcie drogi takiego wyboru nie masz.
    > Jedziesz tylko w jednym kierunku, kierunku wyznaczonym przez drogę,

    A kierunek to przód tył czy lewo prawo ?

  • 109. Data: 2014-04-26 10:51:28
    Temat: Re: Wyrobienie ... sygnalizowanie.
    Od: "TomekF" <g...@i...pl>

    wiadomości news:1195726446.20140425122216@pik-net.pl.invalid...

    > Nie sądzę - na skrzyżowaniu T z łamanym przebiegiem drogi głównej
    > jazda prosto w podporządkowaną powinna być sygnalizowana
    > kierunkowskazem. Tak mnie uczono...

    Warto od czasu do czasu przypomnieć sobie aktualne PoRD,
    a nie bazować na wiedzy sprzed lat.
    W tym przypadku nie trzeba sygnalizować, bo nie ma zmiany pasa,
    ani zmiany kierunku.

  • 110. Data: 2014-04-26 10:57:06
    Od: masti <g...@t...hell>

    pała z fizyki :)