  • 91. Data: 2014-04-25 12:00:41
    Temat: Re: Wyrobienie prawa jazdy poza Polska
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jacek Maciejewski j...@g...pl ...

    > Deko nieżyciowy przepis,

    Bardzo zyciowy bo upłynnia ruch tym kierowcom którzy umieją jeździć po
    rondach...

    > zwłaszcza na ciasnym rondzie. Jedziesz po
    > rondzie z kierę lekko skręconą w lewo, w tej pozycji albo nie wrzucisz
    > kierunkowskazu albo będzie wyskakiwał, a w ogóle to po prostu jest
    > deficyt czasu obsłużyć manetkę kręcąc kierą. Walcząc z nieposłuszną
    > manetką możesz zaniedbać tor jazdy i stuknąć kogoś.

    Hmm... to moze jednak trzeba się na rower przerzucić?
    Włączenie prawego kierunkowskazu przy zjezdzie z ronda moze byc
    problematyczne chyba tylko wtedy jak w miedzyczasie trzymasz w jednej rece
    telefon a w drugiej kawe. Inaczej - nie zauwazylem *znaczących* trudnosci.
    Ze to być moze troche niewygodne? Ok. Ale nie robisz tego dla swojej
    wygody...

  • 92. Data: 2014-04-25 12:10:56
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2014-04-25 08:49, *RoMan Mandziejewicz* napisał, a mnie coś
    podkusiło, żeby odpisać:
    > Gdzieś jest zapis ,,jazda zgodnie z przebiegiem drogi nie stanowi
    > zmiany kierunku ruchu" - Konwencja? Bo na pewno nie w PoRD:(

    Czy bardzo się mylę twierdząc, że nie dotyczy to skrzyżowań?

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 93. Data: 2014-04-25 12:22:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mirek,

    > Czy bardzo się mylę twierdząc, że nie dotyczy to skrzyżowań?

    Nie sądzę - na skrzyżowaniu T z łamanym przebiegiem drogi głównej
    jazda prosto w podporządkowaną powinna być sygnalizowana
    kierunkowskazem. Tak mnie uczono...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 94. Data: 2014-04-25 12:33:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości

    >Nie sądzę - na skrzyżowaniu T z łamanym przebiegiem drogi głównej
    >jazda prosto w podporządkowaną powinna być sygnalizowana
    >kierunkowskazem. Tak mnie uczono...

    Przydatne.
    Ale jak mamy + a nie T ?

    J.

  • 95. Data: 2014-04-25 12:51:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    > Przydatne.
    > Ale jak mamy + a nie T ?

    (C)HGW - jak widać na naszych droga. Rzadko kto jadący główną
    sygnalizuje. I nie bardzo wiadomo, jak sygnalizować, żeby w błąd nie
    wprowadzić.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 96. Data: 2014-04-25 12:57:05
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F j...@p...onet.pl ...

    > Przydatne.
    > Ale jak mamy + a nie T ?

    To wtedy lepiej nie, bo mozna zmylic tego z drugiej podporządkowanej.

  • 97. Data: 2014-04-25 13:06:54
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2014-04-25 12:22, *RoMan Mandziejewicz* napisał, a mnie coś
    podkusiło, żeby odpisać:
    > Nie sądzę - na skrzyżowaniu T z łamanym przebiegiem drogi głównej
    > jazda prosto w podporządkowaną powinna być sygnalizowana
    > kierunkowskazem. Tak mnie uczono...

    To prosta droga do kolizji.
    Co ze skrzyżowaniami + i łamanym pierwszeństwem - brak sygnalizacji to
    proszenie się o armagedon - zwłaszcza przy jeździe w lewo z
    pierwszeństwem, albo kierunkowskaz w prawo przy jeździe na wprost
    (pierwszeństwo w lewo), kiedy ktoś z tej drogi (po prawej) próbuje
    skręcić w swoje prawo - dzwonek bardzo prawdopodobny.

  • 98. Data: 2014-04-25 14:40:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >(C)HGW - jak widać na naszych droga. Rzadko kto jadący główną
    >sygnalizuje. I nie bardzo wiadomo, jak sygnalizować, żeby w błąd nie

    Wiadomo - prosto, to nie migamy.

    J.

  • 99. Data: 2014-04-25 15:14:41
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mirek Ptak n...@n...pl ...

> [...]
    > (pierwszeństwo w lewo), kiedy ktoś z tej drogi (po prawej) próbuje
    > skręcić w swoje prawo - dzwonek bardzo prawdopodobny.

    On pisze o T, ty piszesz o +...

  • 100. Data: 2014-04-25 17:26:50
    Od: mlodz <b...@m...pl>

    Dnia Fri, 25 Apr 2014 00:35:21 +0200, J.F. napisał(a):

    > Krecisz kierownica na wjezdzie ? to prosto nie jedziesz :-)

    A w którą stronę kręcisz? ;P