  • 71. Data: 2014-04-23 15:30:19
    Temat: Re: Wyrobienie prawa jazdy poza Polska
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "J.F" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > A tak swoja droga - cos mi chodzi po glowie ze byl przepis nakazujacy
    > sygnalizacje skretu i zajecie wlasciwej pozycji _przed_ skrzyzowaniem, ale
    > teraz znalezc nie moge. Zle mi chodzi, czy poprawili ..

    Mnie świta że masz obowiązek informować o swoich zamiarach. Przed rondo masz
    zamiar wjechać na to rondo a nie skręcić w lewo, więc lewy kierunkowskaz
    jest IMO błędny.

    Natomiast przed zjazdem masz zamiar opuścić swój pas i wjechać w boczną
    uliczkę więc kierunkowskaz jest jak najbardziej wskazany.

    Przy rondzie turbinowym gdy pas na którym jesteś zjeżdża z ronda (i Ty wraz
    z nim) migacz _wydaje_ mi się niekonieczny, ale nie mam pewności. Z jednej
    strony opuszczasz rondo, ale z drugiej nie zmieniasz pasa więc co by on
    sygnalizował?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 72. Data: 2014-04-23 16:58:56
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    7.0.0.1...

    > Masz jakis dziwny telefon ze musisz byc w poblizu aby móc zadzwonic? ;-P

    Masz rację. Powinienem zadzwonić na 112 i zapytać - och jakie to proste.

    > A jakby to zrobić na zdrowy rozsadek?

    W tym problem że dla każdego on znaczy coś innego.

    Jak nie było nakazu wożenia dzieci w fotelikach to znacznie mniej osób ich
    używało. Teraz więcej, więc jak widać regulacje prawne działają skuteczniej
    niż tzw. zdrowy rozsądek.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 73. Data: 2014-04-23 17:50:40
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Ergie e...@s...pl ...

    > Masz rację. Powinienem zadzwonić na 112 i zapytać - och jakie to
    > proste.

    > W tym problem że dla każdego on znaczy coś innego.

    A co dla Ciebie w tym przypadku?

    > Jak nie było nakazu wożenia dzieci w fotelikach to znacznie mniej osób
    > ich używało. Teraz więcej, więc jak widać regulacje prawne działają
    > skuteczniej niż tzw. zdrowy rozsądek.

    Zgoda. ale ja nie twierdze, ze regulacje są złe, tylko ze musimy ich znac
    na pamiec. A wiele idzie wywnioskować ze zdrowego rozsadku.

  • 75. Data: 2014-04-23 17:50:41
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Ergie e...@s...pl ...

    > Pod warunkiem, że tych ziarnek jest odpowiednio dużo, bo jak na razie
    > to z relacji osób które zdawały w ostatnim czasie oprócz pytania o to
    > jak długo należy kogoś reanimować nikt się nie skarżył na pytania
    > pamięciowe.

    A ile trzeba?
    Mnie w sumie uczono, ze do przyjazdu karetki lub do odzyskania akcji serca.

  • 74. Data: 2014-04-23 17:50:41
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik mlodz b...@m...pl ...

    > Tak na marginesie - na takich rondach te lewe kierunki czasem pomagają,
    > człowiek czekający na wjazd od razu widzi czego się spodziewać i troszkę
    > mniej wzrok nadwyręża... tym niemniej sam ich nie używam, bo uważam to
    > za niepoprawne.

    Tez mi sie wydaje, ze kierunkowskaz lewy na rondzie czasami pomaga a raczej
    nie przeszkadza.
    Za to za brak prawego przy zjezdzie to bym baty dawał :)

  • 76. Data: 2014-04-23 19:43:46
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    Użytkownik "Dres Golf" <d...@g...com> napisał w wiadomości

    > Co z tego, że egzaminy są coraz trudniejsze skoro przodujemy w liczbie
    > wypadków i ofiar na drogach?

    Statystyki jednak spadają, a po uwzględnieniu wzrostu liczby samochodów
    wyglądają jeszcze lepiej.

    > Zatem egzamin służy innym celom niż propaganda głosi, bo nie odsiewa tych,
    > co powinien.

    Jeśli ma się wąskie horyzonty, to można takie wnioski wyciągać.
    Bezpieczeństwo na drogach to składowa wielu czynników.

    > Nie wiem na ile znajomość rozmiarów tablicy rej. ma pomóc w tym, że
    > rozjeżdża się pieszego na pasach.

    Oprócz tej tablicy macie jeszcze jakieś konkretne i _potwierdzone_
    przykłady? Bo w każdej dyskusji o nowych egzaminach wyciągacie jeden, ten
    sam przykład. Wygląda to trochę żałośnie...

    Sposób egzaminowania idzie dobrym kierunku, co potwierdzają żale niemot,
    które nie są w stanie się odpowiednio przygotować do egzaminu.
    Muszą się w końcu pogodzić z tym, że nikt nie wywali tego systemu do kosza,
    co najwyżej mogą domagać się (i słusznie) uporządkowania bazy pytań.

    Wiwo

  • 77. Data: 2014-04-23 20:15:03
    Od: "vicent" <v...@p...com>

    Użytkownik "Bartosz 'Seco' Suchecki" <p...@s...maupa.tlen.pl> napisał
    w wiadomości news:5356c425$0$2145$65785112@news.neostrada.pl...

    > Google Twoim przyjacielem ;-)
    >
    > http://www.cepik.gov.pl/portal/witryny/witryna_246/
    > http://www.cepik.gov.pl/portal/witryny/witryna_248/

    Nie wiedziałem co wpisać u wujka Googla.
    Dzięki. Trudno było mi w to uwierzyć, ale faktycznie takie są fakty,
    wygląda na to że dziś każdy 18-latek robi prawo jazdy i zdaje je!.

    > Może wszyscy tutejsi kierowcy nie mieli problemu ze zdaniem egzaminu w
    > Polsce ...
    > Poza tym chciałem zauważyć, że spośród wszystkich, moja odpowiedź była
    > chyba najdokładniejsza ;-) Szczególnie, że zaznaczyłeś, że szukasz
    > legalnej drogi. Wyjazd do Czech i fikcyjny meldunek nie jest legalną
    > drogą

    Najwidoczniej jestem nieprzystosowany do życia w Polsce i nie tylko pod
    względem zdawalności na prawo jazdy.
    Zgadza się co do Twoich odpowiedzi i za to Ci dzięki. Niewiele mi
    pomogłeś, ale jako jedyny piszesz coś na temat, reszta to jakieś bicie
    piany.
    Fikcyjny meldunek powiedzmy mieści się w moich granicach "łamania" prawa,
    przez oszustwa miałem na myśli kupowane na lewo prawka na Ukrainie czy
    oszukiwanie policji egipskiej na temat
    zagubionych dokumentów.

    > Trochę inaczej, coś w ten deseń
    >
    > - jestem głodny, ale w tym kraju jest dla mnie za trudne "kupienie"
    > jedzenia
    > - możesz "kupić" jedzenie w dowolnym innym kraju, musisz tylko
    > dysponować tamtejszą gotówką.

    Raczej:
    Jestem głodny, nie stać mnie na jedzenie i na dodatek w tym kraju żywność
    może być trucizną
    -To wyjedź za granicę.

    > Tak czy siak, mam nadzieję, że szybko zrobisz PJ i dołączysz do grona
    > kierowców jadących rozsądnie i bezpiecznie
    >
    > Pozdrawiam

    Dzięki

  • 78. Data: 2014-04-23 23:07:55
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    http://piterpro.private.pl/ssd_2014-04-23_224818.png

    --
    Piter

  • 79. Data: 2014-04-24 10:00:13
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    7.0.0.1...

    > A co dla Ciebie w tym przypadku?

    Ja nie widzę przeszkód by jechać autostrada z _oznaczonym_ wystającym
    ładunkiem i przymknięta klapą jeśli w aucie którym jadę światłą się świecą*,
    a tablica pozostaje widoczna.

    * - W fiacie Brava np. światłą na klapie nie świeciły gdy nie była
    zamknięta.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 80. Data: 2014-04-24 10:08:38
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    7.0.0.1...

    > A ile trzeba?

    Nie mam pojęcia :-)

    Nie da się ukryć że to co piszesz jest logiczne :-)

    Pozdrawiam
    Ergie