  • 81. Data: 2014-04-24 22:42:46
    Temat: Re: Wyrobienie prawa jazdy poza Polska
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl>

    > Myślenie to tez umiejętność szybkiej oceny sytuacji i reagowania
    > adekwatnie do warunków. Widząc film na nowym egzaminie masz ciągle myśleć
    > (tak jak w trakcie jazdy) i ciągle analizować znaki i sytuację na drodze,
    > tak by w dowolnym momencie być przygotowanym na pytanie czy tu wolno
    > parkować, albo ile można jechać.

    koniem

  • 82. Data: 2014-04-24 23:07:35
    Od: Mruk <t...@g...pl>

    > Sposób egzaminowania idzie dobrym kierunku, co potwierdzają żale niemot,
    > które nie są w stanie się odpowiednio przygotować do egzaminu.
    > Muszą się w końcu pogodzić z tym, że nikt nie wywali tego systemu do
    > kosza, co najwyżej mogą domagać się (i słusznie) uporządkowania bazy pytań.

    tu jest pies pogrzebany. Do egzaminu trzeba się przygotować.

    Jak się przygotujesz to zdasz.jak się nie przygotujesz to nie zdasz.

    Problem w tym z czego się szykujesz. Bo egzamin i teoretyczny i
    praktyczny na PJ z praktyką nie ma NIC wspólnego. Kierowca pierwszy raz
    zdający na PJ i zdający celująco nie umie jeździć samochodem.

  • 83. Data: 2014-04-24 23:16:27
    Od: Mruk <t...@g...pl>

    > Chyba nie mówisz tego poważnie. Takie myślenie to smutny relikt epoki
    > pseudokomunistycznej, kiedy państwo odpowiadało za wszystko. Kraj nasz jest
    > znany z nadregulacji prawnej i należy dążyć do uproszczenia prawa,
    > wycofania państwa z wielu obszarów regulacji prawnej i zwrotu obywatelom
    > zagrabionej bezpodstawnie wolności osobistej.
    > Dodatkowa korzyść to zwolnienie sporej armii bezkarnych urzędników.

    u nas w kraju to nie jest popularne stanowisko. Ludzie myślą, że lepiej
    jest jak jest wszystko kontrolowane,legalizowane, sprawdzane,
    egzaminowane itp.

    Nie ma u nas szacunku do wolności bo ta kojarzy się z oszustwem. Od
    podstaw mamy we krwi łamanie prawa i czekanie aż się uda. A później
    narzekanie, że mandat albo blokada.

    Tylko wolność daje rozwój. Wystarczy dać możliwość prowadzenia pojazdów
    bez PJ w dzień pod warunkiem, że ma się dodatkowe OC. Gwarantuje wam, że
    na dłuższa metę nie będzie się opłacać. A do czego to doprowadzi? Że na
    egzamin przyjdzie osoba mająca wiedzę jak prowadzić auto.

    Tak samo jak z tymi autami z kierownicą po prawej. Niby zaoszczędzę 5k
    pln na przekładce ale dopłacę 700 zeta rocznie na OC więc się nie
    opłaca. Ale wolność jest i jak chcesz to masz.

    Bardzo fajnie działa to w USA. Szkolenia brak, egzamin to farsa (jak na
    nasze warunki) i jakoś statystyki są lepsze jak u nas. Czemu ?

  • 84. Data: 2014-04-25 00:34:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 23 Apr 2014 12:33:47 +0000 (UTC), masti napisał(a):

    > wskażesz przepis nakazujący włączanie kierunkowskazów na zakręcie?

    "Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować
    zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać
    sygnalizowania nie-zwłocznie po wykonaniu manewru."

    I teraz prosze o uzasadnienie, ze zakret nie zmienia kierunku ruchu.

    J.

  • 85. Data: 2014-04-25 00:35:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 23 Apr 2014 15:30:19 +0200, Ergie napisał(a):

    > Mnie świta że masz obowiązek informować o swoich zamiarach. Przed rondo masz
    > zamiar wjechać na to rondo a nie skręcić w lewo, więc lewy kierunkowskaz
    > jest IMO błędny.

    Krecisz kierownica na wjezdzie ? to prosto nie jedziesz :-)

    J.

  • 86. Data: 2014-04-25 06:54:37
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    et...

    > "Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować
    > zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać
    > sygnalizowania nie-zwłocznie po wykonaniu manewru."

    Ano.
    Jadąc już po rondzie nie zmieniasz kierunku ruchu, ani pasa, więc o żadnym
    miganiu mowy nie ma.
    Do momentu gdy nie zechcesz zjechać z ronda, albo zmienić pasa.

    > I teraz prosze o uzasadnienie, ze zakret nie zmienia kierunku ruchu.

    Ale o co chodzi, który zakręt?

  • 87. Data: 2014-04-25 08:08:06
    Od: Mruk <t...@g...pl>

    W dniu 2014-04-22 12:04, masti pisze:

    > a są gdzieś na sieci te nowe testy? bo poprzednie to zrobiłem 1 5 minut na
    > 100%. Nie wiem jak można mieć z tym problem.
    >
    > PS: żeby nie było, że swieżo po egzaminie. Mój zdawałem 33 lata temu :)

    ściema, ja swój zdawałem też dawno temu i ten test z przed roku zawsze
    miałem jakiś błąd. Dopiero po godzinie klikania powoli zaczynało
    wychodzić 100%. Zdawałem dodatkową kategorię i bez tego poklikania przed
    mógłbym nie zdać.

  • 88. Data: 2014-04-25 08:49:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Friday, April 25, 2014, 12:34:19 AM, you wrote:

> [...]
    > sygnalizowania nie-zwłocznie po wykonaniu manewru."
    > I teraz prosze o uzasadnienie, ze zakret nie zmienia kierunku ruchu.

    Gdzieś jest zapis ,,jazda zgodnie z przebiegiem drogi nie stanowi
    zmiany kierunku ruchu" - Konwencja? Bo na pewno nie w PoRD :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 89. Data: 2014-04-25 09:18:16
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 24 Apr 2014 23:16:27 +0200, Mruk napisał(a):

    > Tak samo jak z tymi autami z kierownicą po prawej. Niby zaoszczędzę 5k
    > pln na przekładce ale dopłacę 700 zeta rocznie na OC więc się nie
    > opłaca. Ale wolność jest i jak chcesz to masz.

    W 70 r. jeździłem sporo Morrisem Vanem z kierą po prawej, po Polsce i
    demoludach. Śmiesznie nieco było, bo np. wyprzedzając najpierw podglądałem
    sobie drogę z prawej, ale żeby zaraz niebezpieczniej to chyba nie.
    --
    Jacek

  • 90. Data: 2014-04-25 09:28:55
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 23 Apr 2014 15:50:41 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > Za to za brak prawego przy zjezdzie to bym baty dawał :)

    Deko nieżyciowy przepis, zwłaszcza na ciasnym rondzie. Jedziesz po rondzie
    z kierę lekko skręconą w lewo, w tej pozycji albo nie wrzucisz
    kierunkowskazu albo będzie wyskakiwał, a w ogóle to po prostu jest deficyt
    czasu obsłużyć manetkę kręcąc kierą. Walcząc z nieposłuszną manetką możesz
    zaniedbać tor jazdy i stuknąć kogoś.
    --
    Jacek