  • 11. Data: 2014-04-17 21:54:32
    Temat: Re: Wytrzymały silnik
    Od: tá´Ź

    Trybun wrote:

    > Tak, coś z tym upadkiem "bloku
    > wschodniego" upadło również na świecie.. Dzisiaj już nikomu się nie
    > opłaca produkować trwałych urządzeń.

    ROTFL

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 12. Data: 2014-04-17 23:00:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ToMasz n...@n...neostrada.pl ...

    > w tych czasach kupiłem ibize (system porshe, nie vokswagen) jak miała
    > 80tyś, sprzedałem jak miała 380, bez remontu silnika. Potem kupiłem
    > citroena c15 jak miał 280 tyś i sprzedałem jak dobijał do 500. jedyne co
    > siadło to świece żarowe. Potem był hdi, który dojechał do 203 tyś w
    > stanie idealnym, aż mu się przytrafił wypadek..... Ale Polak kupi TYLKO
    > auto które ma 120-150 tyś....

    Przebijam:
    Ford Courier 1,9 D, kupowałem jak miał teoretycznie 100kkm, sprzedawałem
    jak miał 970... Oczywiscie bez remontu silnika.

  • 13. Data: 2014-04-17 23:34:48
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jaroslaw Postawa" <d...@a...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    .pl...>

    > Nie tak do końca. Poszukaj sobie w necie, co to był "kartel żarówkowy".
    > Planowane starzenie wymyślili sobie na zachodzie (głównie w US) jako
    > receptę na kryzys, a potem akcjonariuszom się spodobało. Tę modę po upadku
    > bloku wschodniego wprowadzili również do nas.

    Znaczy jakby u nas komuny nie było, to by nie wprowadzili?
    Czy jakby nadal była to by nie wprowadzili? ;-)

  • 14. Data: 2014-04-18 07:30:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 17 Apr 2014 21:40:48 +0200, Jaroslaw Postawa napisał(a):
> [...]
    > receptę na kryzys, a potem akcjonariuszom się spodobało. Tę modę po
    > upadku bloku wschodniego wprowadzili również do nas.

    Akurat niedawno liczylem i wyszlo mi ze obecne zarowki sa zbyt trwale.
    Czy raczej przy obecnych cenach pradu - bo naprawde obecne zarowki to
    faktycznie jakis koszmar.

    Tylko kto przekonal producentow do wprowadzenia swietlowek i LED ...
    jeszcze przed zakazami zarowek.

    J.

  • 15. Data: 2014-04-18 13:53:44
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2014-04-17 21:40, Jaroslaw Postawa pisze:

    > Nie tak do końca. Poszukaj sobie w necie, co to był "kartel żarówkowy". Planowane
    starzenie wymyślili sobie na zachodzie (głównie w US) jako receptę na kryzys

    U nas zaś trwałość była rzeczą dość przypadkową, bo rachunek ekonomiczny nie był
    decydujący.
    Decydujące było, aby robić co się da, z tego, co jest pod ręką, by jakoś wykonać
    plan.
    I raz wychodziły pancerne wyroby (np. narzędzia z pf125 które mam do dziś, nie do
    zdarcia),
    a raz tragicznie nietrwałe (np. silnik tegoż pf125, ze szczególnym uwzględnieniem
    rozrządu,
    a przynajmniej w roczniku który miałem okazję ujeżdżać).

  • 16. Data: 2014-04-18 14:06:07
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2014-04-17 19:14, giecik pisze:

    > Kupiłem nówkę Poloneza 1.6 na jednopunktowym wtrysku ( przeznaczenie nauka jazdy )
    > Zrobiłem 100 kkm i założyłem gaz
    > Później miałem problem z wypalaniem zaworów ( 3 x wymieniany ) i silniczkiem
    krokowym ( 2x wymieniany )
    > ale zrobiłem jeszcze 100 kkm i sprzedałem. Z tego co się później dowiedziałem to
    jeździł jeszcze na taryfie.

    I dopiero po taryfie MOŻE dobił do przebiegu, z jakim ja kupiłem primerę (circa 280
    tys),
    a jeździłem nią następne 10 lat, nigdy przy tym nie otwierając nawet pokrywy zaworów
    :)
    Niecałe 400 tys - to nie był wielki wyczyn, bo równolegle ujeżdżana carina miała
    ~500.

  • 17. Data: 2014-04-18 19:46:25
    Temat: Re: Wytrzymały silnik [OT] najbardziej nietrwały silnik świata - oczywiście od VAG
    Od: megrimsES <m...@i...pl>

    W dniu 2014-04-17 15:03, Trybun pisze:

> [...]
    > silników, czy ogólnie samochodów.? Tak, coś z tym upadkiem "bloku
    > wschodniego" upadło również na świecie.. Dzisiaj już nikomu się nie

    a-grafen-w-silnikach,wid,16543111,wiadomosc.html?tic
    aid=11290e

    Szczytem silników nietrwałych to nowe porsche GT3. Teraz to chyba
    VAG.

    http://www.youtube.com/watch?v=rXWfUuNfZk0

    "Porsche Halts 911 GT3 Sales Due To Fire Risk"

    Pierwszego (!!) dnia sprzedaży padły motoryny w dwóch autach.
    A tam padają tak, jak na powyższym filmie. Urywa się korba
    i wychodzi bokiem. Olej na wydech i zapalniczka.

    Porsche zabrało kilkaset aut do fabryki i wymieniają panewki
    na korbowodach na rajdowe. Planują zwrot za 3-4 miesiące
    wszystkich aut do właścicieli. Za każdy dzień płacą 200 Euro :)

    BTW: jeśli porsche to 911 z roku max 2007 o pojemności 3.6.
    3.8 to padlina. I nieustannie twierdzę, że wszystko od VAG to padlina.

    Trwały jest podobno0 OM642 (MB 320cdi) ma opinie bardzo trwałego.
    I mam na myśli zespół korbowo-tłokowy. Robią po 500.000 km
    bez problemów, bez brania oleju itp.

    Osprzęt oczywiście siada.

  • 18. Data: 2014-04-18 19:51:48
    Od: megrimsES <m...@i...pl>

> [...]
    > opłaca produkować trwałych urządzeń.
    >
    > http://moto.wp.pl/kat,15953,title,Polacy-wykorzystaj
    a-grafen-w-silnikach,wid,16543111,wiadomosc.html?tic

    W Chinach nie ma chińskich rzeczy. Chińskie lodówki, telewizory,
    tablety rowery i żarówki nie psują się. Nie muszą - i tak rynek
    zbytu jest. Chińczyk nie kupi drugi raz czegoś, co się zepsuło.

    Wystarczy pojechać na targi maszynowe do Hannoveru i zobaczyć co
    Chińczycy wystawiają.

  • 19. Data: 2014-04-19 08:39:58
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 17 Apr 2014 15:03:52 +0200, Trybun napisał(a):

    > Tylko jaki producent jest dzisiaj zainteresowany wytwarzaniem trwałych
    > silników

    Jakbys spojrzal troche dalej... Amerykanskie klocki V8 nadal standardowo
    wytrzymuja po 300-400 tys. mil.

    --

    * Sygnatura zastępcza *