eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Z 10w40 na 5w40 ....
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 90

  • 11. Data: 2015-03-05 13:33:36
    Temat: Re: Z 10w40 na 5w40 ....
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    Martuś wydumał(a) w news:54f849f2$0$5880$65785112@news.neostrada.pl :
    >> Wszystko zalezy jakiej generacji jest silnik (rocznik) i jaki olej
    >> przewidział producent i tutaj z naciskiem czy to benzyna czy diesel. W
    >> benzynie z uwagi na inną budowę silnika (szczególnie starsze auta <12
    >> lat) w miarę przebiegu, nalezy zmieniac olej na gęstszy...no chyba ze
    >> ktoś sobie zrobi remont silnika. W dieslach wyglada to troche inaczej i
    >> tutaj raczej nie zmienia się gestosci oleju.
    > 2005 rok, benzyna, ok 200 tys przebiegu, przewidywany jest vw 502 to jest
    > chyba 5w 40 tylko nie wiem czy sie moge cofnac jak mam 10w40

    Różnie bywa i zalezy ile zmian oleju już było. 200tys niewiele mówi tak
    naprawdę, bo spotkałem jednostki, gdzie filtr powietrza wyjęto... a silnik
    nadawał się do kapitalki.
    Jesli teraz ma minerał to zmiana na syntetyk może spowodowac wypłukanie się
    nagaru, który sie osadził a to spowoduje głosniejsza pracę i możliwość
    "brania" oleju. Zasada jest taka (zawsze) jesli ktoś zmienił z syntetyka na
    minerał i zrobił 4-5 wymian mineralnym, nie cofa się już do syntetyka.

    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\
    "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
    as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)EUR


  • 12. Data: 2015-03-05 13:37:36
    Temat: Re: Z 10w40 na 5w40 ....
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello LordBluzg(R),

    Thursday, March 5, 2015, 1:33:36 PM, you wrote:

    >>> Wszystko zalezy jakiej generacji jest silnik (rocznik) i jaki olej
    >>> przewidział producent i tutaj z naciskiem czy to benzyna czy diesel. W
    >>> benzynie z uwagi na inną budowę silnika (szczególnie starsze auta <12
    >>> lat) w miarę przebiegu, nalezy zmieniac olej na gęstszy...no chyba ze
    >>> ktoś sobie zrobi remont silnika. W dieslach wyglada to troche inaczej i
    >>> tutaj raczej nie zmienia się gestosci oleju.
    >> 2005 rok, benzyna, ok 200 tys przebiegu, przewidywany jest vw 502 to jest
    >> chyba 5w 40 tylko nie wiem czy sie moge cofnac jak mam 10w40
    > Różnie bywa i zalezy ile zmian oleju już było. 200tys niewiele mówi tak
    > naprawdę, bo spotkałem jednostki, gdzie filtr powietrza wyjęto... a silnik
    > nadawał się do kapitalki.
    > Jesli teraz ma minerał to zmiana na syntetyk może spowodowac wypłukanie się
    > nagaru, który sie osadził a to spowoduje głosniejsza pracę i możliwość
    > "brania" oleju. Zasada jest taka (zawsze) jesli ktoś zmienił z syntetyka na
    > minerał i zrobił 4-5 wymian mineralnym, nie cofa się już do syntetyka.

    Silnik "uszczelniony" nagarem się remontuje a nie dobija mu więcej
    nagaru lejąc gówniany olej.

    Mój 16-letni Lanos ma 270kkm i jeździ na syntetycznym 5W-40. I nie
    żre.


    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 13. Data: 2015-03-05 13:43:12
    Temat: Re: Z 10w40 na 5w40 ....
    Od: Martuś <m...@o...pl>


    > Silnik "uszczelniony" nagarem się remontuje a nie dobija mu więcej
    > nagaru lejąc gówniany olej.
    >
    > Mój 16-letni Lanos ma 270kkm i jeździ na syntetycznym 5W-40. I nie
    > żre.
    >
    >
    Czytałam ze valvoline maxlive 10w40 to jeden z lepszych olejów


  • 14. Data: 2015-03-05 13:47:48
    Temat: Re: Z 10w40 na 5w40 ....
    Od: "LordBluzgŽ" <s...@o...com>

    RoMan Mandziejewicz wydumał(a) w
    news:6523335083$20150305133736@squadack.com :
    > Hello LordBluzg(R),
    > Thursday, March 5, 2015, 1:33:36 PM, you wrote:
    >>>> Wszystko zalezy jakiej generacji jest silnik (rocznik) i jaki olej
    >>>> przewidział producent i tutaj z naciskiem czy to benzyna czy diesel. W
    >>>> benzynie z uwagi na inną budowę silnika (szczególnie starsze auta <12
    >>>> lat) w miarę przebiegu, nalezy zmieniac olej na gęstszy...no chyba ze
    >>>> ktoś sobie zrobi remont silnika. W dieslach wyglada to troche inaczej i
    >>>> tutaj raczej nie zmienia się gestosci oleju.
    >>> 2005 rok, benzyna, ok 200 tys przebiegu, przewidywany jest vw 502 to
    >>> jest chyba 5w 40 tylko nie wiem czy sie moge cofnac jak mam 10w40
    >> Różnie bywa i zalezy ile zmian oleju już było. 200tys niewiele mówi tak
    >> naprawdę, bo spotkałem jednostki, gdzie filtr powietrza wyjęto... a
    >> silnik nadawał się do kapitalki.
    >> Jesli teraz ma minerał to zmiana na syntetyk może spowodowac
    >> wypłukanie się nagaru, który sie osadził a to spowoduje głosniejsza
    >> pracę i możliwość "brania" oleju. Zasada jest taka (zawsze) jesli ktoś
    >> zmienił z syntetyka na minerał i zrobił 4-5 wymian mineralnym, nie
    >> cofa się już do syntetyka.
    > Silnik "uszczelniony" nagarem się remontuje a nie dobija mu więcej
    > nagaru lejąc gówniany olej.

    To że tańszy i gęstszy nie oznacza że gówniany. Nie mam pojecia skad sie
    bierze takie rozumienie u "domorosłych mechaników". Publikacji na ten temat
    jest sporo, jak i nawet "spiski producentów oleju" i są osoby, które tylko
    wymieniają filtry przez 600tys i wiecej, dolewajac olej (ubytki) a silnik
    sobie hula i ma to gdzieś :)
    Polecam:
    http://moto.onet.pl/porady-ekspertow/teoria-spisku-c
    zy-warto-wymieniac-olej-w-silniku-wasze-zdanie/jm8st

    > Mój 16-letni Lanos ma 270kkm i jeździ na syntetycznym 5W-40. I nie
    > żre.

    To i tak zalezy od wielu warunków, kiedy żre. Lanos jakos nie miał
    specjalnych "dokonań" wiec się ciesz :) Wystarczy że raz przegrzejesz silnik
    albo auto używane jest w piaszczystych terenach.

    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\
    "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
    as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)EUR


  • 15. Data: 2015-03-05 13:48:02
    Temat: Re: Z 10w40 na 5w40 ....
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Martuś,

    Thursday, March 5, 2015, 1:43:12 PM, you wrote:


    >> Silnik "uszczelniony" nagarem się remontuje a nie dobija mu więcej
    >> nagaru lejąc gówniany olej.
    >> Mój 16-letni Lanos ma 270kkm i jeździ na syntetycznym 5W-40. I nie
    >> żre.
    > Czytałam ze valvoline maxlive 10w40 to jeden z lepszych olejów

    Powiem tak - nie masz problemów z odpalaniem zimą, wymieniasz
    regularnie olej i filtry, nie widać rosnących nagarów na klawiaturze -
    nie zmieniać.

    Zimą ciężko pali i masz na tyle duże przebiegi, że możesz zmieniać dwa
    razy do roku - na zimę wlać 5W-40 i obserwować, co się dzieje.
    Oczywiście po upewnieniu się, że na klawiaturze nie ma po pół
    centymetra przypalonej smoły.

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 16. Data: 2015-03-05 13:52:30
    Temat: Re: Z 10w40 na 5w40 ....
    Od: Jimiasty <j...@g...com>

    W dniu czwartek, 5 marca 2015 13:04:54 UTC+1 użytkownik Martuś napisał:
    > noi jestem w kropce :( a jak przewiduje sie do tego samochodu
    > specyfikacje vw 502.00 to jest chyba 5w40, to zostac przy tym 10w40 czy
    > zmieniac ??

    Zmienic na pelny syntetyk 5w40.


  • 17. Data: 2015-03-05 14:00:41
    Temat: Re: Z 10w40 na 5w40 ....
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-03-05 o 12:14, Martuś pisze:
    > Z 10w40 na 5w40 ....Da się tak zmienić ?? Nic się nie stanie z
    > silnikiem? Czy lepiej pozostać przy 10w40 ?
    > Nie wiem jaki był zalany wcześniej, dlatego zalałam 10w40, ale teraz sie
    > zastanawiam. Samochod ma przejechane 200 tys km, ma 10 lat, silnik 3.0
    > benzyna
    Po zakupie miałem zalany 10W40 (120tys.), pierwszy rok zalałem "z
    rozpędu" 10W40, później zmieniłem na 5W30. Teraz mam 240tys. i
    zastanawiam się nad powrotem na 10W40, bo zaczął brać olej (jakiś 1l/10tys.)

    --
    Pozdrawiam
    Maciek


  • 18. Data: 2015-03-05 14:04:51
    Temat: Re: Z 10w40 na 5w40 ....
    Od: Martuś <m...@o...pl>

    Każdy pisze co innego :) Już mnie głowa od tego rozbolała:)


  • 19. Data: 2015-03-05 14:07:43
    Temat: Re: Z 10w40 na 5w40 ....
    Od: Martuś <m...@o...pl>

    Jeszcze gdzie tam czytałam ze im silnik ma wiecej tys km to wymienia sie
    olej na gestszy np 10w , a mysle ze 200 tys to nie jest mało.



  • 20. Data: 2015-03-05 14:08:00
    Temat: Re: Z 10w40 na 5w40 ....
    Od: Jimiasty <j...@g...com>

    W dniu czwartek, 5 marca 2015 14:00:43 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:
    > Po zakupie miałem zalany 10W40 (120tys.), pierwszy rok zalałem "z
    > rozpędu" 10W40, później zmieniłem na 5W30. Teraz mam 240tys. i
    > zastanawiam się nad powrotem na 10W40, bo zaczął brać olej (jakiś 1l/10tys.)

    I myslisz, ze to cos pomoze?

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 9


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: