  • 41. Data: 2010-12-27 09:03:21
    Temat: Re: Z wiatrem szybciej od wiatru
    Od: "tadeusz" <t...@o...pl>

    Użytkownik "adam" <a...@w...de> napisał w wiadomości
    news:fc764c23-74dd-4e4e-bb30-67ca8ff15afb@j25g2000yq
    a.googlegroups.com...
    On Dec 15, 9:21 am, "tadeusz" <t...@o...pl> wrote:
    > Artykul konstruktorow rekordowego
    > pojazdu:http://www.wired.com/autopia/2010/08/ddwfttw
    /all/1

    > Czy rzeczywiście z wiatrem?

    Tak, z wiatrem rzeczywistym..

    > Czy zauważyliście oszustwo z pokazaniem kierunku wiatru na powyższym
    > filmie?
    > Wystarczy popatrzeć na śmigło pojazdu (jego profil).
    > Wiatr ze względu na profil powinien nacierać na śmigło od przodu pojadu.
    > Natomiast stacja meteo pokazuje w pierwszych scenach kierunek przeciwny
    > wiatru co jest manipulacją.

    Nie wiem o co ci chodzi, ale chyba nie rozumiesz, ze smiglo jest
    smiglem, a nie turbina. Poczytaj sobie temat, to bylo juz wiele razy
    tlumaczone.

    Stwierdzenie, że nie wiesz o co chodzi wyjaśnia wszystko.
    Nie zamierzam nic więcej pisać.

    pozdrawiam

    Tadeusz

  • 42. Data: 2010-12-27 13:03:34
    Od: adam <a...@w...de>

    On Dec 27, 10:03 am, "tadeusz" <t...@o...pl> wrote:
    > U ytkownik "adam" <a...@w...de> napisa w wiadomo
    cinews:fc764c23-74dd-4e4e-bb30-67ca8ff15afb@j25g2000
    yqa.googlegroups.com...

    > Tak, z wiatrem rzeczywistym..

    > Stwierdzenie, e nie wiesz o co chodzi wyja nia wszystko.

    Tylko tyle ze niejasnie sie wyrazasz. Ale kawalek o tym jaki wiatr
    powinnien byc dla smigla sugeruje, ze blednie uwazasz je za wiatrak
    (turbine), i robisz zaraz teorie spiskowa.

    > Nie zamierzam nic wi cej pisa .

    W kazdym razie nie bez przemyslenia spawy. W tym dziale jest sporo
    linkow to materialow z obliczeniami:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Sailing_faster_than_the
    _wind#Sailing_dead_downwind_faster_than_the_wind