  • 11. Data: 2009-05-13 06:00:51
    Temat: Re: Zakup karty dźwiękowej
    Od: "mirror" <l...@o...pl>

    Pablo wrote:

    > Te najtańsze X-Fi to pewnie coś na kształt wcześniejszych serii
    > Value, więc raczej nie wart.

    a ktore z X-Fi warto byloby ewentualnie kupic jako te najbardziej
    Econo ? ZS ma juz troche stare oprogramowanie ... Jesli ktos chcialby
    cos nowszego pozostajac przy Creativie to co powinien wybrac ?

  • 12. Data: 2009-05-13 06:27:11
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > aktualnie posiadam SB LIVE 5.1 SB0220 i do tego głośniki 2.0 Genius
    > Jaką kartę dźwiękową polecacie tak, żeby poprawić jakość dźwięku?

    Moim skromnym zdaniem - nie zmnieniaj karty, tylko glosniki. Powaznie.

    Live 5.1 moze i jest stary, moze i nie najlepszy, ale i tak smiem watpic,
    czy w domowych warunkach w slepym tescie i z wymienionymi przez
    Ciebie glosnikami bedziesz potrafil go odroznic od Audigy.
    Zwlaszcza, jesli sluchasz muzyki z plikow stratnie kompresowanych.

    Jesli koniecznie chcesz zmieniac i moze to byc karta z drugiej reki,
    to poszukaj moze testow kart opartych o chipy Cirrus'a "CrystalSound".
    Osobiscie mam XFire od Terratec'a i sobie chwale (jesli pominac
    maly zonk w sterownikach pod Win, ale ten nie dotyczy ani
    stabilnosci ani jakosci dzwieku).

    Ze starych konstrukcji wart polecenia jest jeszcze ICEnsemble
    (jesli dobrze pamietam nazwe, pozniej uklad sprzedawany byl
    przez VIA).

    Aha - i cokolwiek bys nie kupowal - upewnij sie jakie producent
    wpakowal tam przetworniki D/A. Bywa z tym bardzo roznie.

    pozdrawiam,
    Vituniu.

    PS:
    A i tak GUS Rulez! :P

  • 13. Data: 2009-05-13 07:07:59
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    nornik pisze:
    > Hej,
    > daj sobie spokój, u mnie na półce lezy SB Live 5.1, w PC, X-Fi Xtreme Audio
    > - i nie widze zadnej rozcy a mam Logitech 5.1 - X540 -
    > nie ma co zmieniac karty muzycznej, Wymien glosniki a nie k.muzyczna,
    > doznasz milszych uczuc ...

    Przy tych głośnikach nic dziwnego, że nie słyszysz różnicy :)

  • 14. Data: 2009-05-13 07:11:24
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Pablo pisze:

    > Te najtańsze X-Fi to pewnie coś na kształt wcześniejszych serii Value, więc
    > raczej nie wart.

    Najtańszy X-fi Xtreme Audio to to samo co Live! 24bit lub Audigy SE.
    Karta, która w ogóle nie jest X-fi.

  • 15. Data: 2009-05-13 07:25:50
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    losowy pisze:

    > aktualnie posiadam SB LIVE 5.1 SB0220 i do tego głośniki 2.0 Genius
    > SP-HF 3000A -> http://www.forumpc.pl/index.php?showtopic=89297

    Ja bym skorzystał z alternatywnych sterowników póki co (kxDrivers) i
    przestawił wyjście dźwięku z analog front na analog rear (będzie szło
    przez lepszy przetwornik od suba i tym samym jakość dźwięku sie poprawi
    - poczytaj o tym w necie). Twoja karta SB0220 powinna być wspierana
    (warto sprawdzić bo 'partially supported'):
    http://kb.kxproject.lugosoft.com/list.html

    Tutaj masz sterowniki: http://kxproject.lugosoft.com/down.php

    a tutaj masz gotowe presety DSP (żebyś sie nie przestraszył wirtualnych
    kabelków) ;)
    http://my.kxproject.lugosoft.com/uploads.php?search=
    &by=name&type=kx&sort=upddate&sortdir=desc&page=2

    Pzdr, OMSON

    P.S. A w tych pieniądzach, które chcesz przeznaczyć to popieram
    propozycje SB Audigy 2 ZS (serii SB0350 najlepiej).

  • 16. Data: 2009-05-13 07:31:07
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    > P.S. A w tych pieniądzach, które chcesz przeznaczyć to popieram
    > propozycje SB Audigy 2 ZS (serii SB0350 najlepiej).

    Plus sterowniki kx oczywiście do niej a nie oryginalne WDM-y ;)

    Pzdr, OMSON

  • 17. Data: 2009-05-13 08:31:02
    Od: losowy <u...@d...invalid>

    KILu napisał(a):
    > Moim zdaniem po zmianie karty nie uslyszysz roznicy - duzo wiecej da
    > zmiana sterownikow na takie o wiekszych mozliwosciach i lepsze
    > dostosowanie parametrow dzwieku do warunkow odsluchowych. Szczegolnie duzo
    > daloby to u czlowieka z powyzszego linka - biurko z plyty i glosniki
    > umieszczone .5m od siebie (w dodatku w malej wnece) to zdecydowanie nie sa
    > dobre warunki akustyczne.

    U mnie podobnie to stoi, trochę większa odległość między głośnikami i
    nie we wnęce.

    > Sporo da rowniez zmiana zrodla odtwarzanej muzyki - MP3 160kbps brzmi duzo
    > gorzej, niz dobry 320kbps (zalezy tez czym kompresujesz dzwiek), o
    > formatach w stylu FLAC nie mowiac.

    Większość to raczej 320kbps, jedyne co mam we FLACach to Dżem i U2 ;)

    > Swoja droga niezly jest ten tekst: "w trakcie użytkowania, z godziny na
    > godzinę, dźwięk się "stabilizuje", jest coraz lepiej." - czyzby adaptacja
    > audiofilskich bajek do pecetowych realiow? :)

    Pewnie tak. :)

  • 18. Data: 2009-05-13 08:55:34
    Od: " toolpusher" <t...@p...onet.pl>

    Polecam X-Fi Extreme Music pełne X-Fi a nie kastrat jak Extreme Audio. Ja na
    Allegro znalazłem w cenie która mieści się w Twoim limicie- nówka
    oczywiście.

    Piotr

  • 19. Data: 2009-05-13 09:00:56
    Od: losowy <u...@d...invalid>

    OMSON napisał(a):
    > Ja bym skorzystał z alternatywnych sterowników póki co (kxDrivers) i
    > przestawił wyjście dźwięku z analog front na analog rear (będzie szło
    > przez lepszy przetwornik od suba i tym samym jakość dźwięku sie poprawi

    Zrobiłem to kilka tygodni temu. Mogłem wspomnieć o tym w pierwszym poście.

    > a tutaj masz gotowe presety DSP (żebyś sie nie przestraszył wirtualnych
    > kabelków) ;)

    A no tym się nie bawiłem. Zainstalowałem i zostawiłem jak zobaczyłem
    ogrom tych ustawień, ale na gotowce się skuszę :)

  • 20. Data: 2009-05-13 10:19:48
    Od: ".Peeter" <p...@n...onet.pl>

    Użytkownik "Pablo" napisał:
    > Jeśli gotowy jesteś kupić używaną kartę to Audigy 2 ZS można znaleźć za
    > niewiele ponad połowę zakładanego budżetu.

    Tylko że pod względem jakości dźwięku A2ZS koło Xonara DX nawet nie leżało.

    Zależy, czy ma to być karta do ding.wav, czy do słuchania muzyki na
    normalnym
    sprzęcie podłączonym do komputera. Jeśli to drugie, Xonar DX jest wart
    swojej
    ceny.

    Pozdrawiam
    .Peeter