  • 11. Data: 2018-04-19 13:25:16
    Temat: Re: Zaleznosc cisnienia w oponie od temperatury
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 18.04.2018 o 07:55, miumiu pisze:
    > Jak sie ma cisnienie w oponie zaleznosci do temperatury? O ile wzrosnie gdy
    > napompuje sie opone np. na 2 bary przy 0stC a temperatura wzrosnie do 25stC?
    Uuu, Panie, to nie takie proste.
    Mi niedawno oponiarz proponował pompowanie azotem, bo ciśnienie azotu
    jest "stabilne" i "odporne na temperaturę".
    Ja wybrałem jednak mieszankę azotu z tlenem plus drobne domieszki.
    Jacek

  • 12. Data: 2018-04-19 13:54:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Uuu, Panie, to nie takie proste.
    >Mi niedawno oponiarz proponował pompowanie azotem, bo ciśnienie azotu
    >jest "stabilne" i "odporne na temperaturę".
    >Ja wybrałem jednak mieszankę azotu z tlenem plus drobne domieszki.

    A kiedy niedawno ?

    Bo wsrod tych domieszek jest para wodna, a ona bardzo nieodporna na
    temperature :-)

    Niedawno bylo jej malo, dzis grozi calkiem sporo ...

    J.

  • 13. Data: 2018-04-19 16:04:41
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 19.04.2018 o 13:54, J.F. pisze:
    > Bo wsrod tych domieszek jest para wodna, a ona bardzo nieodporna na
    > temperature :-)
    >
    > Niedawno bylo jej malo, dzis grozi calkiem sporo ...
    Para wodna jako gaz podlega takim samym prawom, jak inne gazy.
    Inna sprawa jest, jak zachodzi przemiana fazowa z gazu w ciesz i
    odwrotnie ale nie sądzę, żeby tu mógł być taki przypadek.
    Jacek

  • 14. Data: 2018-04-19 16:54:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Para wodna jako gaz podlega takim samym prawom, jak inne gazy.

    A jednak nie.
    Para wodna przy wiekszym cisnieniu sie skropli, a azot nie.

    >Inna sprawa jest, jak zachodzi przemiana fazowa z gazu w ciesz i
    >odwrotnie ale nie sądzę, żeby tu mógł być taki przypadek.

    Doczytac o temperature krytycznej, cisnieniu nasycenia itp.

    J.

  • 15. Data: 2018-04-19 18:10:05
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2018 o 08:46 miumiu <a...@b...pl> pisze:

    > A mierzyles tym samym miernikiem?

    Mam czujniki w oponach, które pokazują online ciśnienie na desce
    rozdzielczej. Tak więc miernik za każdym razem ten sam :-)

    TG

  • 16. Data: 2018-04-19 18:22:54
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Sprezarki maja odwadniacze.

  • 17. Data: 2018-04-19 19:22:30
    Od: "Karolek" <k...@e...pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > Mam czujniki w oponach, które pokazują online ciśnienie na desce
    rozdzielczej. Tak więc miernik za każdym razem ten sam :-)

    Miernik ten sam, ale czujników jest cztery i mogą dawać różne
    wartości.