  • 21. Data: 2019-02-05 13:28:14
    Temat: Re: Zamiennik dla karty GT 240
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2019-02-03 o 16:01, MadMan pisze:

    > Nie, to po prostu producent karty graficznej, sprawa wg mnie
    > drugorzędna.
    > A co do zasilacza, ja w swoim kompie z procesorem i7 i GeForce 1050Ti
    > mam zasilacz 240W. Wystarcza z naddatkiem.

    Dzięki. Coraz bardziej przemawia do mnie ta GT 1030. Właściwie to
    pozostały dwie wątpliwości, jedna to rodzaj złącza w komputerze raczej
    na pewno jest slot oznaczony jako PCI-Ex 16 2.0, tymczasem złącze na
    tych kartach ma parametr 3.0, czy będzie pasowała? Druga sprawa to
    ubogość wyjść na tej karcie, z reguły są dwa DVI-D i HDMI, czy są jakieś
    przejściówki za pomocą których do tych gniazd można by podłączyć starszy
    monitor? Oczywiście pytanie jest czysto teoretyczne bo
    najprawdopodobniej nigdy to nie będzie potrzeby podłączać taki monitor.

  • 22. Data: 2019-02-05 13:29:06
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2019-02-03 o 21:09, miab pisze:
> [...]
    -msi-geforce-gt730-2048mb-64bit-low-profile.html

    -inno3d-geforce-gt-730-low-profile-2gb-ddr3.html

    > Na pewno żre mniej niż inne wspomniane a jest ze 2-3x mocniejsza.
    >
    > miab

     Mimo ceny chyba jednak się na nią zdecyduję, dzięki.

  • 23. Data: 2019-02-05 16:55:14
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 05.02.2019 o 13:28, Trybun pisze:

> [...]
    > na pewno jest slot oznaczony jako PCI-Ex 16 2.0, tymczasem złącze na
    > tych kartach ma parametr 3.0, czy będzie pasowała?

    Tak, tylko nie wykorzystasz pełnej przepustowości złącza zainstalowanego
    w karcie a co za tym idzie karta nie osiągnie pełnej swojej wydajności
    Poczytaj: https://pl.wikipedia.org/wiki/PCI_Express#Przepustow
    o%C5%9B%C4%87

> [...]
    > monitor? Oczywiście pytanie jest czysto teoretyczne bo
    > najprawdopodobniej nigdy to nie będzie potrzeby podłączać taki monitor.

    Starszy to znaczy jaki? VGA? Są dostępne, ale z tego typu przejściówkami
    różnie bywa, najlepiej sobie odpuść temat podłączania tego typu monitora

    Zwróć za to uwagę na to, że te karty są produkowane w kilku wersjach
    (np. z pamięciami DDR4 i DDR5) oraz z różnymi częstotliwościami pracy a
    to oznacza różną wydajność.

    --
    Czarek

  • 24. Data: 2019-02-05 17:12:15
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 05.02.2019 o 16:55, Czarek pisze:

> [...]
    >
    > Zwróć za to uwagę na to, że te karty są produkowane w kilku wersjach
    > (np. z pamięciami DDR4 i DDR5) oraz z różnymi częstotliwościami pracy a

    http://www.benchmark.pl/aktualnosci/nvidia-geforce-g
    t-1030-porownanie-wydajnosci-modeli-gddr5-i-ddr4.htm

    http://gpuboss.com/gpus/GeForce-GT-730-vs-GeForce-GT
    -1030

    --
    Czarek

  • 25. Data: 2019-02-05 18:13:26
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2019-02-05 o 16:55, Czarek pisze:

    > Tak, tylko nie wykorzystasz pełnej przepustowości złącza
    > zainstalowanego w karcie a co za tym idzie karta nie osiągnie pełnej
> [...]

    No ale na ile będzie niedomagała? Może wydajnością  nie przebije nawet
    730tki?

> [...]
    >
    > Zwróć za to uwagę na to, że te karty są produkowane w kilku wersjach
    > (np. z pamięciami DDR4 i DDR5) oraz z różnymi częstotliwościami pracy

    Tak - VGA. No to teraz z kolei coraz mniej mi się podoba ta 1030tka. Gdy
    odejmiemy te straty z powodu małej przepustowości złącza i wąskiej szyny
    danych (64bit), to może się okazać że wydajność będzie nawet niższa niż
    u obecnie posiadanej karty (GT240). No i brak tego wyjścia VGA..

  • 26. Data: 2019-02-05 18:16:09
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2019-02-05 o 17:12, Czarek pisze:

    > http://www.benchmark.pl/aktualnosci/nvidia-geforce-g
    t-1030-porownanie-wydajnosci-modeli-gddr5-i-ddr4.htm

    > http://gpuboss.com/gpus/GeForce-GT-730-vs-GeForce-GT
    -1030

    Tu akurat nie przykładałbym dużej wagi do danych pokazywanych na
    wykresie, ale jak by nie było to w sferze zainteresowań jest ta z DDR5,
    tym bardziej że zachowują podobny poziom ceny.

  • 27. Data: 2019-02-05 18:25:46
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 05.02.2019 o 18:13, Trybun pisze:
> [...]
    > danych (64bit), to może się okazać że wydajność będzie nawet niższa niż
    > u obecnie posiadanej karty (GT240). No i brak tego wyjścia VGA..

    Zgodnie z tym http://gpuboss.com/gpus/GeForce-GT-240-vs-GeForce-GT
    -1030
    ta 1030 nie jest znacząco wydajniejsza od GT240

    --
    Czarek

  • 28. Data: 2019-02-05 20:24:11
    Od: JaNus <p...@b...pl>

    W dniu 05.02.2019 o 13:28, Trybun pisze:
    > są dwa DVI-D i HDMI, czy są jakieś przejściówki za pomocą których do
    > tych gniazd można by podłączyć starszy monitor?

    Używałem przejściówki z DVI (na VGA), ale nie pomnę już, z którą,
    kolejną literką, chyba jednak DVI-I, a nie DVI-D, no nie pamiętam.
    Jak znajdę chwilkę czasu, to poszperam w szufladach, może gdzieś ta
    przejściówka leży.

  • 29. Data: 2019-02-05 20:27:46
    Od: JaNus <p...@b...pl>

    W dniu 05.02.2019 o 20:24, JaNus pisze:
    > chyba jednak DVI-I, a nie DVI-D,

    Zerknij tu:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Digital_Visual_Interfa
    ce

  • 30. Data: 2019-02-05 22:45:58
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 05-02-2019 o 18:25, Czarek pisze:

    > Zgodnie z tym http://gpuboss.com/gpus/GeForce-GT-240-vs-GeForce-GT
    -1030
    > ta 1030 nie jest znacząco wydajniejsza od GT240

    No nie był bym taki pewien:

    https://gpu.userbenchmark.com/Compare/Nvidia-GT-1030
    -vs-Nvidia-GeForce-GT-240/m283726vsm7947

    miab