  • 31. Data: 2019-02-06 16:45:23
    Temat: Re: Zamiennik dla karty GT 240
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2019-02-05 o 22:45, miab pisze:
> [...]
    -1030 ta 1030 nie

    > No nie był bym taki pewien:
    >
    > https://gpu.userbenchmark.com/Compare/Nvidia-GT-1030
    -vs-Nvidia-GeForce-GT-240/m283726vsm7947

    > miab

    Trzeba jednak wziąć pod uwagę że to są dane dla sprzętu optymalnego,
    tymczasem nie ma pewności czy czy w ogóle na moim sprzęcie 1030
    zadziała. Wczoraj przeglądałem posty na grupie i ktoś zupełnie niedawno
    opisywał problemy z kompatybilnością na linii stara płyta - nowa karta
    graficzna.

  • 32. Data: 2019-02-06 16:46:22
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2019-02-05 o 20:24, JaNus pisze:

    > Używałem przejściówki z DVI (na VGA), ale nie pomnę już, z którą,
    > kolejną literką, chyba jednak DVI-I, a nie DVI-D, no nie pamiętam.
    > Jak znajdę chwilkę czasu, to poszperam w szufladach, może gdzieś ta
    > przejściówka leży.

    Moja karta ma DVI-I i podobno można zastosować przejściówkę. Problem
    możne być tylko z dostępnością, bo to w dzisiejszych czasach takie
    adaptery towar niezbyt chodliwy.

  • 33. Data: 2019-02-06 21:30:16
    Od: JaNus <p...@b...pl>

    W dniu 06.02.2019 o 16:46, Trybun pisze:
    > Moja karta ma DVI-I i podobno można zastosować przejściówkę. Problem
    > możne być tylko z dostępnością, bo to w dzisiejszych czasach takie
    > adaptery towar niezbyt chodliwy.

    Oj tam, zaraz "niezbyt chodliwy".
    Na Alle-drogo jest tego od pyty:
    https://allegro.pl/listing?string=przej%C5%9Bci%C3%B
    3wka%20adapter%20dvi%20vga&order=m&bmatch=baseline-n
    -dict-sort-sqm-ele-1-2-0131

    Te tańsze to pewnie pasywne, aktywne zasik droższe.

  • 34. Data: 2019-02-07 00:20:34
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    > Moja karta ma DVI-I i podobno można zastosować przejściówkę. Problem
    > możne być tylko z dostępnością, bo to w dzisiejszych czasach takie
    > adaptery towar niezbyt chodliwy.

    DVI-I obsługuje też sygnał analogowy i dlatego wystarczy zwykła
    mechaniczna przejściówka dopasowująca rodzaj wtyczki bo nie ma potrzeby
    przetwarzania rodzaju sygnału.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Digital_Visual_Interfa
    ce
    Co do dostępności - można kupić na kilogramy, już za 2 zł, przykładowy
    sklep https://restartplus.pl/k/34/akcesoria

    --
    Czarek

  • 35. Data: 2019-02-07 00:21:32
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 06.02.2019 o 21:30, JaNus pisze:
> [...]
    3wka%20adapter%20dvi%20vga&order=m&bmatch=baseline-n
    -dict-sort-sqm-ele-1-2-0131

    > Te tańsze to pewnie pasywne, aktywne zasik droższe.

    W przypadku DVI-I nie ma potrzeby stosowania aktywnej przejściówki

    --
    Czarek

  • 36. Data: 2019-03-08 15:27:46
    Temat: Re: Zamiennik dla karty GT 240, Smarowanie łożysk wiatraka - olej
    Od: "jedrek" <w...@...on>

    "Adam" news:q33rpu$8a0$1$Adam@news.chmurka.net
    > Olej wazelinowy, dedykowany do smarowania wolnych (powolnych) i
    > obciążonych elementów używasz do szybkoobrotowego łożyska ślizgowego?
    > Użyj smaru ceramicznego, ewentualnie litowego. Względnie olej silikonowy,
    > jeśli elementy z tworzywa sztucznego.

    Jak w zestawieniu z powyższymi smarowidłami wypada syntetyczny olej
    silnikowy?
    Na podstawie lektury
    https://www.audiostereo.pl/topic/42356-smarowanie-%C
    5%82o%C5%BCyska-w-gramofonie/
    wynika, że w gramofonach do smarowania ośki talerza się sprawdza.
    Robiłem próbę z wiatrakiem Zefir z PRL, tam są łożyska ślizgowe
    "samosmarujące", które są nasączane olejem ponoć w procesie produkcji (coś
    jak gąbka), ale po kilu dekadach lat pracy jako wentylator pokojowy na
    letnie dni, łożyska trochę oporne są i wskazane je czymś kropnąć po
    wykąpaniu dla lepszego poślizgu.
    Pisano wtedy by ponoć zalewać olejem maszynowym.
    ps.com
    Jak to się ma do łożysk ślizgowych (nie kulkowych) z tworzywa w wiatrakach w
    PC?
    Wiadomo, że niewłaściwe smarowidło może wejść w reakcję z tworzyme i zrobić
    z niego gumę do żucia ;)
    Może jest jakaś strona rozprawiająca o olejach co gdzie do czego i dlaczego
    ten a nie inny. Znajomość tematu potem oznacza, że nabędziemy sobie środek
    za 5zł, a nie za 100zł płacąc za piękną etykietę, a w środku i tak będzie to
    samo smarowidło.

  • 37. Data: 2019-03-08 15:36:01
    Temat: Re: Zamiennik dla karty GT 240, smarowanie łożysk wiatraka, olej, towot
    Od: "jedrek" <w...@...on>

    "zhbick" news:5c58316c$0$482$65785112@news.neostrada.pl
    > W dawnych czasach, gdy jako student często rzeźbiłem w g*wnie, zdarzało mi
    > się smarować wiatraczek od Riva TNT2. Smarowanie go olejem pomagało na
    > kilka dni, natomiast gęsty towot wyciszał go na długie miesiące.

    To ten silnik zapewne miałeś jakiejś szalonej mocy, albo ten towot był
    rzadki jak sraczka ;)
    Przesmarowanie wiatraczka chłodzącego CPU typowym towotem powodowało, że
    bardzo zwolniał, bo smar był za gęsty i ośka dostawała duże opory toczenia,
    to już złożony na sucho żwawiej pomykał :) Natomiast kropnięcie w umyte
    łożysko ślizgowe syntetyka samochodowego rozwijało skrzydła. Kwestia jeszcze
    rozważenia jak silnikowy syntetyk reaguje z łożyskami ślizgowymi z tworzywa
    sztucznego.

  • 38. Data: 2019-03-09 09:05:27
    Od: ń <k...@t...sie>

    A jak płyn syntetyczny do automatycznych skrzyń biegów? I podobne motocyklowe
    wynalazki?
    IMHO olej silnikowy przeznaczony jest do pracy w bardzo wysokich temperaturach
    spalani węglowodorów, które w komputerze jednak nie
    występują.

    -----

  • 39. Data: 2019-03-09 09:23:27
    Od: Stregor <s...@w...to.gmail.com>

    > IMHO olej silnikowy przeznaczony jest do pracy w bardzo wysokich
    > temperaturach spalani węglowodorów, które w komputerze jednak nie
    > występują.

    Na szczęście może też pracować w temperaturze pokojowej. Ci debile tego
    nie sprawdzają ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Stregor

  • 40. Data: 2019-03-09 09:35:15
    Od: ń <k...@t...sie>

    I na pewno ma wówczas "optymalne" właściwości ;-)
    Rosół też można jeść zimny, to niekaralne.

    -----