  • 11. Data: 2017-12-09 14:06:21
    Temat: Re: Zapalarka piezo do kuchenki mgazowej
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    W dniu 2017-12-08 o 20:30, NakGaiwer pisze:
    > elektryczne zapalarki gazu, pewnie chodzi o to żeby szybciej się to
    > psuło, ale takie zapalarki są bardzo niepraktyczne i nie wygodne, bo gdy
    > nie ma prądu, albo go wyłącza, to mamy zabawę z zapałkami.
    To u Ciebie co godzinę ten prąd wyłączają?
    Iskrowniki są praktycznie wieczne, to, co sie psuje, to zwykle same
    "świece". Izolacja się uszkadza/jest brudna i iskrzy pod spodem. Zajrzyj
    pod płytę przy słabym świetle, jak błyskawice lataja pod spodem, to już
    masz do wymiany kabelek ze świecą za chyba 2,50zł.
    A propos świecy, to w samochodzie tysiące razy na min. cewka daje
    impuls, że aż strach;-) Kup taką cewką, daj przerywacz i będziesz miał z
    12v akumulatora odpalanie.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 12. Data: 2017-12-09 16:43:22
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-12-09 o 11:54, SnCu pisze:

    > W sumie dziwię się, że producenci routerów WiFi jeszcze nie wpadli na
    > to, żeby sprzedawać buforowe akumulatory do podtrzymywania routera w
    > czasie braku zasilania.

    Mądrzy są.
    Zauważyli że samo WiFi to nie wszystko, musi jeszcze być sieć
    która znika razem z zasilaniem. :-)
    Chyba ze masz internet przez kartę SIM, takie routery miewają baterie.

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2017-12-09 18:08:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 9 Dec 2017 16:43:22 +0100, RadoslawF napisał(a):
    > Mądrzy są.
    > Zauważyli że samo WiFi to nie wszystko, musi jeszcze być sieć
    > która znika razem z zasilaniem. :-)

    A to akurat roznie bywa. Byla powodz - gaz i telefon mialem.

    > Chyba ze masz internet przez kartę SIM, takie routery miewają baterie.

    Bo to czesto mial byc internet "mobilny".

    J.

  • 14. Data: 2017-12-09 18:36:24
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 08.12.2017 o 20:30, NakGaiwer pisze:
> [...]
    > lub od zapalniczek do takiej kuchenki, może wiecie jak się coś takiego w
    > handlu nazywa żeby to kupić?
    > Problem polega na tym ze palników jest 5 a dobrze by było żeby przycisk
    > iskrownika był jeden.
    > Gdyby podłącze jeden iskrownik piezo do pięciu palników, to iskra będzie
    > przeskakiwała we wszystkich palnikach, czy tylko w jednym? Ewentualnie
    > jak zrobić zęby iskra z jednego iskrownika przeskakiwała w pięciu
    > palnikach jednocześnie? Wolał bym uniknąć zabawy z wmontowania pięciu
    > przycisków przełączających iskrownik do konkretnego palnika, macie
    Miałem do czynienia z przeróżnymi zapalarkami i powiem tak:
    zapalarki sieciowe nie wbudowane w kuchenkę - zapalają idealnie, ale są
    grube i nie da się włożyć takiej zapalarki pod garnek.
    Piezoelektryczne nie wymagają zasilania, ale pojedyncza iskra zapala
    słabo. Gaz ziemny jako-tako, ale propan butan kiepsko.
    Zapalarki wbudowane piezoelektryczne (raz miałem z taką do czynienia).
    Głośna i zapala nie za pierwszym razem. Czuła na zanieczyszczenie.
    Nie da się w nocy zapalić gazu pod garnkiem, żeby nie zrobic pobudki
    domownikom.
    Zapalarki zasilane z sieci - działają idealnie tak długo, jak kuchenka
    jest czysta. Przy zabrudzeniu iskra skacze zamiast od iskrownika do
    palnika to leci po brudzie do masy.
    Obecnie mam trzecią kuchenkę z taką zapalarką i powiem tylko tyle, że
    nie wiem, czego się czepiasz. Zapalarka skuteczna i bezawaryjna, ale
    niestety, jak coś wykipi, to potem umyć trzeba. Na to nie ma aplikacji
    na smartfona.
    Jacek

  • 15. Data: 2017-12-09 22:12:29
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    > W sumie dziwię się, że producenci routerów WiFi jeszcze nie wpadli na
    > to, żeby sprzedawać buforowe akumulatory do podtrzymywania routera w
    > czasie braku zasilania.

    Producenci routerów nie, ale gdzieś już widziałem takie "UPSy".
    Standardowa wtyczka, standardowe gniazdko, napięcie nominalne bodaj 9V.
    Taki powerbank tylko na inne napięcie i gniazdka. A czy tam USB czasem
    nie było? Nie pamiętam.

    Pozdrawiam

    DD

  • 16. Data: 2017-12-09 22:24:57
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2017-12-08 22:27, EdiM wrote:
    (ciap)
    > Teraz mam taką kuchnię na prąd. Jak nie ma gazu działa :), jak nie ma
    > prądu nie działa. Super sprawa.

    Bo

    Jest pretekst aby zamówić pizzę!

    Włodek

  • 17. Data: 2017-12-09 23:15:53
    Od: "NakGaiwer" <L...@o...pl>

    > W kuchenkach są też zawory które odcinają gaz w przypadku kiedy
    > wiatr zgasi płomień, te zawory są na prąd.

    Ty kurcze nie podpowiadaj, bo forum czytają endzinierowie kuchenek gazowych
    i niedługo wprowadzą termopary zasilane z sieci, kurcze, moze juz
    wprowadzili, trzeba sprawdzić:(

  • 18. Data: 2017-12-09 23:17:04
    Od: "NakGaiwer" <L...@o...pl>

    > Takie zapalarki sa bardzo wygodne i dlatego sa stosowane.
    > Oczywiscie dopoki dzialaja :-)

    Wygodniejsza jest zapalarka Piezo, nie trzeba do gniazdka podłączać i
    szuklać zapałek pod stołem gdy prądu zabraknie

  • 19. Data: 2017-12-09 23:20:34
    Od: "NakGaiwer" <L...@o...pl>

> [...]
    > pod płytę przy słabym świetle, jak błyskawice lataja pod spodem, to już
    > masz do wymiany kabelek ze świecą za chyba 2,50zł.

    Jak raz w tygodniun wyłaczą to już jest problem.
    A kupiłem kuchnię na gaz, bo w pomieszczeniun nie ma prądu.
    Dobrze że jeszcze producenci kuchenek turystycznych i palników gazowych nie
    wpadli na pomysł stosowania takiej nowoczesnej i wygodnej zapalarki
    elektrycznej i najlepiej zasilanej trzyfazowo:)

  • 20. Data: 2017-12-09 23:29:25
    Od: "NakGaiwer" <L...@o...pl>

    > Ile wymieniłeś transformatorów WN w kuchenkach ?
    > Ja przez 20 lat jeden i nawet nie mam już tej kuchenki.
    > Piezo to porażka, mechanizm zapadkowy robi dużo hałasu zwłaszcza, że pudło
    > kuchenki rezonuje jak bęben.
    > W szufladzie pod kuchenką mam składaną zapalarkę do zniczy na kilka zł w
    > razie braku prądu i to wszystko.

    W pomieszczeniu bez prądum oraz w czasie zaniku zasilania, taka zapalarka to
    porażka.
    Po to się kupuje gaz, żeby się uniezależnić od prądu.
    Czyli wygląda że będę musiał podłączyc pięć zapalniczek do kuchenki i
    pstrykać odpowiednią do palnika, ale jak to estetycznie wmątować w płytę
    kuchenki to już nie wiem.