  • 21. Data: 2017-12-10 10:43:25
    Temat: Re: Zapalarka piezo do kuchenki mgazowej
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 8 Dec 2017 22:34:15 +0100, Roman Rogóż napisał(a):

    > W szufladzie pod kuchenką mam składaną zapalarkę do zniczy na kilka zł w
    > razie braku prądu i to wszystko. Ciesz się ze generator iskry nie jest
    > sterowany dotykowo albo jakimś innym inteligentnym modułem

    Ty się nie śmiej - ostatnio spotkałem się z sytuacją, że kuchenka
    gazowo-elektryczna (góra na gaz, piekarnik elektryczny, jedna faza,
    model mający co najmniej kilka lat)... się zawiesiła. Cały czas pracował
    wentylator w piekarniku, wyświetlacz od zegara był ciemny a zapalanie
    gazu (praca iskrownika) powodowało przysiad napięcia - wentylator w tym
    momencie zwalniał. Pomogło odłączenie kuchenki od sieci, po ponownym
    podłączeniu do gniazdka wszystko wróciło do normy :)
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 22. Data: 2017-12-10 15:15:32
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-12-10 o 10:43, badworm pisze:

> [...]
    > momencie zwalniał. Pomogło odłączenie kuchenki od sieci, po ponownym
    > podłączeniu do gniazdka wszystko wróciło do normy :)

    Qrde, nie przypuszczałem, że Windows zawita do kuchenek ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 23. Data: 2017-12-10 15:17:21
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-12-09 o 23:20, NakGaiwer pisze:

    > Jak raz w tygodniun wyłaczą to już jest problem.
    > A kupiłem kuchnię na gaz, bo w pomieszczeniun nie ma prądu.
    > Dobrze że jeszcze producenci kuchenek turystycznych i palników gazowych
    > nie wpadli na pomysł stosowania takiej nowoczesnej i wygodnej zapalarki
    > elektrycznej i najlepiej zasilanej trzyfazowo:)

    Widywałem (i w rodzinie była) zsilana na baterie. Bateria 3R12 kończyła
    się fizycznie (zaczynała wylewać), ale napięcie jeszcze miała.
    Wystarczała na kilka lat.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 24. Data: 2017-12-10 16:17:12
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Qrde, nie przypuszczałem, że Windows zawita do kuchenek ;)

    Będzie tak:
    http://www.emailgoodies.faketrix.com/pics-computer-j
    okes-funny-pc-humor-8-windows-crashes-during-surgery
    .htm
    :)
    (na obrazku W95)

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.

  • 25. Data: 2017-12-10 17:52:00
    Od: EdiM <e...@p...onet.pl>

    W dniu 09.12.2017 o 11:54, SnCu pisze:

    > W sumie dziwię się, że producenci routerów WiFi jeszcze nie wpadli na
    > to, żeby sprzedawać buforowe akumulatory do podtrzymywania routera w
    > czasie braku zasilania.

    Wpadli

    Pozdrawiam
    EdiM

  • 26. Data: 2017-12-10 17:58:09
    Od: EdiM <e...@p...onet.pl>

    W dniu 09.12.2017 o 23:20, NakGaiwer pisze:

> [...]
    > nie wpadli na pomysł stosowania takiej nowoczesnej i wygodnej zapalarki
    > elektrycznej i najlepiej zasilanej trzyfazowo:)

    Możesz nie używać wbudowanej zapalarki, przecież palnik jest dostępny
    dla zapałki, czy zapalarki na gaz. Raczej lepsze i wygodniejsze niż
    wbudowana zapalarka piezo własnej konstrukcji.
    EdiM

  • 27. Data: 2017-12-10 18:27:53
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 09.12.2017 o 23:15, NakGaiwer pisze:

    > Ty kurcze nie podpowiadaj, bo forum czytają endzinierowie kuchenek
    > gazowych i niedługo wprowadzą termopary zasilane z sieci, kurcze, moze
    > juz wprowadzili, trzeba sprawdzić:(

    Podejrzewam, że mam taką płytę. Muszę sprawdzić, czy działa przy braku
    zasilania. Po zgaszeniu płomienia po kilku sekundach słychać pyknięcie,
    instrukcja wspomina o termoparze...

    --
    Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

  • 28. Data: 2017-12-10 18:29:08
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2017-12-10 15:15, Adam wrote:
    (ciap)

    > Qrde, nie przypuszczałem, że Windows zawita do kuchenek ;)

    Gates tak chciał, już lata temu ;-)

    Włodek

  • 29. Data: 2017-12-10 18:39:48
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2017-12-09 o 23:17, NakGaiwer pisze:

    > Wygodniejsza jest zapalarka Piezo, nie trzeba do gniazdka podłączać i
    > szuklać zapałek pod stołem gdy prądu zabraknie

    Ludzie, czy u Was naprawdę braki prądu są codziennie jak za komuny po 3
    stopniu zasilania ?
    Ja rozumiem piezoelektryk w kuchence turystycznej na campingu dobra
    rzecz zamiast zapałek bo się nie zgubi i nie wyczerpie

  • 30. Data: 2017-12-10 18:50:57
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2017-12-09 o 23:29, NakGaiwer pisze:

    > W pomieszczeniu bez prądum oraz w czasie zaniku zasilania, taka
    > zapalarka to porażka.
    > Po to się kupuje gaz, żeby się uniezależnić od prądu.

    Po to się kupuje gaz bo jest tańszy od prądu. Gdyby dało się zasilać
    gazem sprzęty domowe takie jak żelazka, odkurzacze TV komputery to
    chętnie bym zamienił.

    > Czyli wygląda że będę musiał podłączyc pięć zapalniczek do kuchenki i
    > pstrykać odpowiednią do palnika, ale jak to estetycznie wmątować w płytę
    > kuchenki to już nie wiem.

    Jak WMĄTOWAĆ to też nie wiem. Może pomyśl o jakiejś maszynie
    elektrostatycznej na korbkę i będziesz dawał iskry na wszystkie palniki :)