  • 31. Data: 2017-12-10 20:28:54
    Temat: Re: Zapalarka piezo do kuchenki mgazowej
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2017-12-09 o 23:20, NakGaiwer pisze:

    > Jak raz w tygodniun wyłaczą to już jest problem.
    > A kupiłem kuchnię na gaz, bo w pomieszczeniun nie ma prądu.
    > Dobrze że jeszcze producenci kuchenek turystycznych i palników gazowych
    > nie wpadli na pomysł stosowania takiej nowoczesnej i wygodnej zapalarki
    > elektrycznej i najlepiej zasilanej trzyfazowo:)
    Możesz kupić np. W09-2A-1V5 2 wyjścia zasilanie 1,5V.
    W tme są dostępne po 19zł/netto.
    Zastosujesz wtedy np 2 szt R6 równolegle i wystarczy na ponad rok czasu.

    --
    pzdr, j.r.

  • 32. Data: 2017-12-10 21:35:34
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-12-10 o 18:39, Roman Rogóż pisze:

    > Ludzie, czy u Was naprawdę braki prądu są codziennie jak za komuny po 3
    > stopniu zasilania ?
    Dzisiaj mam tylko 1 fazę, tak jak jeszcze 2 dzielnice Bielska, wieje halny,
    jak wiał parę tyg temu było tak samo, więc jak sam widzisz nadal się to
    zdarza.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 33. Data: 2017-12-10 22:41:34
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 10.12.2017 o 18:27, Cezary Grądys pisze:

    > Podejrzewam, że mam taką płytę. Muszę sprawdzić, czy działa przy braku
    > zasilania. Po zgaszeniu płomienia po kilku sekundach słychać pyknięcie,
    > instrukcja wspomina o termoparze...

    Oczywiście, że działa bo w innym przypadku być ej nie użył przy braku
    zasilania a tak zapalasz np. zapałkami i dale działa

    --
    Czarek

  • 34. Data: 2017-12-11 00:09:20
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Roman Rogóż" <r...@s...krakow.pl> napisał w wiadomości
    > Po to się kupuje gaz bo jest tańszy od prądu. Gdyby dało się zasilać gazem
    > sprzęty domowe takie jak żelazka, odkurzacze TV komputery to chętnie bym
    > zamienił.

    A Bułgarzy z gazu zrezygnowali (w Sofii gazu nie ma ZTCW)... Zagrożenie
    sejsmiczne ZTCP nie było ani jedynym, ani najważniejszym powodem...
    Ale co do pomysłu... to czemu nie? Do tego pralkę "ji fejzbóka". Tylko chyba
    i tak czekała by nas przemiana energii gazu w energię porądu?
    Ale, miny ludzi, jak zdechniętą komórę zasilam, kupując za 4 zyla, czy ile
    tam, gaz do zapalniczek, sru męskie w żzeńskie i napełniam... Nie powiem, na
    campingi byla by to rewela, bo zużytych baterii nie trzeba ani targać, ani
    męczyć się z akumulatorami, ani dawać górkę "karczmarzowi", jak się w
    jakiejś knajpce poprosi o dostęp do gniazdka, gaz zużyty, to tak, jak bąka
    puścić, uleci. A puste puszki można zgnieść... mówią, żeby nie, ale nożykiem
    ostrożnie naciąć, aby uleciały resztki i skompresować, wygodne by było. Przy
    okazji mogła by byc fajerlampka, jakby ktoś jarał.
    Najchętniej, to fotoogniwo jakieś, ale, czy było by dość skuteczne?

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.

  • 35. Data: 2017-12-11 00:30:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 11 Dec 2017 00:09:20 +0100, HF5BS napisał(a):

    > A Bułgarzy z gazu zrezygnowali (w Sofii gazu nie ma ZTCW)... Zagrożenie
    > sejsmiczne ZTCP nie było ani jedynym, ani najważniejszym powodem...

    Wiele nowych budynkow w Polsce tez nie ma gazu.
    Zdaje sie, ze tak po prostu taniej ... dla developera.
    W domach tez tak bywa - ogrzewanie gazem, a w kuchni gniazdko.
    I jakies glupie tlumaczenie, ze przepisy nie pozwalaja inaczej.

    > Ale co do pomysłu... to czemu nie? Do tego pralkę "ji fejzbóka". Tylko chyba
    > i tak czekała by nas przemiana energii gazu w energię porądu?

    Sa takie male generatory - budynkowe elektrocieplownie, CHP.
    Japonczycy to robia ... i sie zastanawiam o co chodzi - prad drogi,
    czy sieci elektryczne im nie wyrabiaja ?

> [...]
    > campingi byla by to rewela, bo zużytych baterii nie trzeba ani targać, ani

    Tu az sie prosi o ogniwa paliwowe ... mialy byc :-(
    A chwilowo zostaje czajnik Biolite :-(

    Ale ... mam wrazenie ze ogniwo termoelektryczne grzane swieczka i
    zasilajace LED daje wiecej swiatla niz ta swieczka.

    > Najchętniej, to fotoogniwo jakieś, ale, czy było by dość skuteczne?

    Jak sobie mozesz pozwolic na metr kwadratowy, to tak, tylko jeszcze
    akumulatory, przetwornice ...

    J.

  • 36. Data: 2017-12-11 02:22:12
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

> [...]
    > W domach tez tak bywa - ogrzewanie gazem, a w kuchni gniazdko.
    > I jakies glupie tlumaczenie, ze przepisy nie pozwalaja inaczej.

    Gdzieś mi się obiło o uszy, że gaz nie jest dociagany wyżej, niż do któregoś
    piętra. O ile w ogóle jest w domach, co wysokość tę przekraczają.

    > Sa takie male generatory - budynkowe elektrocieplownie, CHP.
    > Japonczycy to robia ... i sie zastanawiam o co chodzi - prad drogi,
    > czy sieci elektryczne im nie wyrabiaja ?

    Oni chyba 110, czyz 115 mają, jak w Usiech, TV analog też (o ile jeszcze),
    NTSC/59.97 FPS (60 Hz sieć) (gdyby sieć miała 50 Hz, to ramka miała by
    dokładnie 50 Hz). To może im się po niskiej nie wyrabia?
    Wiem, że w Korei Północnej dużo ludzi ma fotoogniwa i własny prąd, jak im z
    sieci wyłaczą.

    > Ale ... mam wrazenie ze ogniwo termoelektryczne grzane swieczka i
    > zasilajace LED daje wiecej swiatla niz ta swieczka.

    No, Świeczka to raczej nikłą ma sprawność, więc, jak ciepełko zmienić w
    światełko, do tego pozwolić tej świeczynie świecić, to jaśniej musi być.

    > Jak sobie mozesz pozwolic na metr kwadratowy, to tak, tylko jeszcze
    > akumulatory, przetwornice ...

    Na początek, aby było w ogóle. A Jak to mamy, możemy oszczędzać, by nadmiar
    w ciepło po próżnicy nie szedł.
    Zresztą, jak mamy wieczorami mieć jakąś lampczynę aby było widać, czy lejemy
    gorzałę do kielicha, czy na ziemię :), naładować choć trochę radio ręczne i
    zwykłe, oraz telefon(y) i już. To może po paneliku na plecaku (są takie) i
    reszta podziwiajmy piękno przyrody?
    ...telefony? No, jakbyśmy byli w zasiegu... to tylko służbowe powyłączać
    "szefie, sygnału nie było". A z rodziną mieć łączność.
    Ja jeszcze chciałbym jakiś mały wiatraczek z dymankiem (ale to już raczej na
    balkonie, chyba żze składane i wygodne do noszenia), aby mi wietrzną nocą do
    baterii dołożyło... Ale to jużz poza tematem...

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.

    PS Pardon za literówki.

  • 37. Data: 2017-12-11 10:14:55
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-12-10 o 21:35, Janusz pisze:

    > Dzisiaj mam tylko 1 fazę,

    Zaskoczyłeś mnie. Sytuację "wcięło jedną/dwie fazy" pamiętam tylko z
    dzieciństwa (do mieszkania dochodziła jedna faza). Tata wtedy szedł
    przełączyć się na działającą fazę.

    Od ponad 20 lat mam 3 fazy i nigdy mi się nie zdarzyło, aby wcięło
    częściwo - jak znikają (zdarza się może raz na rok) to wszystkie.
    No ale u nas w Gdańsku halny nie wiewa :).
    P.G.

  • 38. Data: 2017-12-11 10:30:00
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-12-10 o 18:27, Cezary Grądys pisze:

    > Podejrzewam, że mam taką płytę. Muszę sprawdzić, czy działa przy braku
    > zasilania.

    Ty serio, czy żartujesz?

    Jak syn był w gimnazjum to miał w ramach czegoś tam przygotować jakieś
    eksperymenty na temat ciepła. Poza standardami: spirala kręcąca się nad
    żarówką, podgrzewana ośka obracającą igłę ze wskazówką, zrobiliśmy też
    coś takiego: dwa paski blaszki (aluminiowa i miedziana) zgięte w
    kształcie U i skręcone na końcach, tak, że między dnami ich U buło dość
    miejsca na kompas. Końcówki wstawione w dwie szklanki i obrócone tak, że
    igła kompasu równoległa do blaszek. Do jednej szklanki zimna woda, do
    drugiej wrzątek i igła się obraca. Według moich szacunków około 0,5A tam
    płynie (zależy od grubości/długości użytych blaszek).

    Przy braku zasilania nie działa bo czajnik w szkole jest na prąd :)
    P.G.

  • 39. Data: 2017-12-11 10:38:41
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-12-11 o 02:22, HF5BS pisze:
    > Wiem, że w Korei Północnej dużo ludzi ma fotoogniwa i własny prąd, jak
    > im z sieci wyłaczą.

    Wydawało mi się, że tam jest raczej odwrotnie - czasem włączą na chwilę.
    P.G.

  • 40. Data: 2017-12-11 11:00:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...

    >Wydawało mi się, że tam jest raczej odwrotnie - czasem włączą na
    >chwilę.

    Byc moze dlatego maja wlasny prad :-)

    Ale ze wladza na taki przemyt pozwala ?

    J.