  • 41. Data: 2017-12-11 11:30:44
    Temat: Re: Zapalarka piezo do kuchenki mgazowej
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:p0lj6n$t63$1$P...@n...chmurka.ne
    t...
    W dniu 2017-12-10 o 18:27, Cezary Grądys pisze:

> [...]
    >Jak syn był w gimnazjum to miał w ramach czegoś tam przygotować
    >jakieś eksperymenty na temat ciepła. Poza standardami: spirala
    >kręcąca się nad żarówką, podgrzewana ośka obracającą igłę ze
    >wskazówką, zrobiliśmy też coś takiego: dwa paski blaszki (aluminiowa
    >i miedziana) zgięte w kształcie U i skręcone na końcach, tak, że
    >między dnami ich U buło dość miejsca na kompas. Końcówki wstawione w
    >dwie szklanki i obrócone tak, że igła kompasu równoległa do blaszek.
    >Do jednej szklanki zimna woda, do drugiej wrzątek i igła się obraca.
    >Według moich szacunków około 0,5A tam płynie (zależy od

    "termopara" do piecyka to ma gruby drut i niewielka szpulke
    elektromagnesu - zwojow malo, prad musi byc wysoki.

    Sa przyrzady demonstracyjne gdzie jest jeden zwoj i przyciagaja - ale
    zwoj jest ze sztaby.
    Tam pewnie ze 100A plynie ...

    J.

  • 42. Data: 2017-12-11 12:19:13
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w wiadomości grup
    t...

    > Byc moze dlatego maja wlasny prad :-)
    >
    > Ale ze wladza na taki przemyt pozwala ?

    A dlaczego miała by nie pozwalać? Nie ma ku temu powodu przecież.
    A prąd, owszem, wyłaczają, ale tak w ogóle to jest. Wystarczy zobaczyć filmy
    z nocnymi zdjęciami Pyongyangu (naprawdę warto) i miasto nie tonie w
    ciemnościach. A kręcić tam wolno (nawet piwo w parku pić pozwalają), jedynie
    obiekty strategiczne (w metrze można) i niektóre muzea to nie. Na filmach
    widać, jak są tu i tam wystawione panele, gdyby władza miała to ścigać, to
    dawno by zrobiła porządek.
    Pewnie was zdziwi, ale oni to nawet własne sampochody robią.
    https://www.youtube.com/watch?v=fFta74N1i-o. A takie coś widzieliście -
    korki na ulicach? https://www.youtube.com/watch?v=0P2f92E2SAk.
    Nawet zdarza się, że się stukną...
    https://www.youtube.com/watch?v=tYprA3VteZU... (wiele nie widać, zresztą
    stuknięty jedzie).
    Zresztą... stoją sobie w DPRK solary, też przemycone?
    https://www.youtube.com/watch?v=9g7DxpX8H6I :)

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.

  • 43. Data: 2017-12-11 12:24:56
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2017-12-10 18:50, Roman Rogóż wrote:
    (ciap)
    > Po to się kupuje gaz bo jest tańszy od prądu. Gdyby dało się zasilać
    > gazem sprzęty domowe takie jak żelazka, odkurzacze TV komputery to
    > chętnie bym zamienił.

    Lodówki się da!
    i takie są...

    Włodek

  • 44. Data: 2017-12-11 13:37:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

    >A dlaczego miała by nie pozwalać? Nie ma ku temu powodu przecież.
    >A prąd, owszem, wyłaczają, ale tak w ogóle to jest.

    Ja jeszcze PRL pamietam i to "tak w ogóle to jest".

    >Wystarczy zobaczyć filmy z nocnymi zdjęciami Pyongyangu (naprawdę
    >warto) i miasto nie tonie w ciemnościach.

    U mnie tez nie tonelo. "Bo tam jest przedszkole i hydrofornia".

> [...]
    >filmach widać, jak są tu i tam wystawione panele, gdyby władza miała
    >to ścigać, to dawno by zrobiła porządek.

    Wladzy moze nawet odpowiada, ze obywatele nie narzekaja na brak pradu.
    Tylko ... gdzie to kupili, a za ile, a skad dolary.

    Ale moze juz sa na tym etapie, ze rodzina w Korei Poludniowej jest
    mile widziana.

    >Zresztą... stoją sobie w DPRK solary, też przemycone?
    >https://www.youtube.com/watch?v=9g7DxpX8H6I :)

    Ale to sa solary publiczne, zatwierdzone przez szesc instytucji, ktore
    udowadniaja, ze Koreanczyk potrafi i jest nowoczesny.

    P.S. Gdzies widzialem oferte na latarnie uliczne hybrydowe - z solarem
    i wiatrakiem.
    I sie nawet oplacaly, gdy instalacje elektryczna trzeba bylo od nowa
    polozyc.
    Tylko ze kalkulacja zaczynala sie od "uwzgledniono 75% dofinansowanie
    ze srodkow unijnych"

    J.

  • 45. Data: 2017-12-11 17:44:20
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Ja jeszcze PRL pamietam i to "tak w ogóle to jest".

    Też pamiętam, właśnie, zgodnie z przysłowiem "życie zaczyna się po..."
    zaczęło się moje życie... Nie wszystko było takie najgorsze. Była bida, ale
    zawsze, jak się do sąsiada wpadło, poczęstował choćby herbatą.

    > U mnie tez nie tonelo. "Bo tam jest przedszkole i hydrofornia".

    Moje osiedle wisi(ało) na linii zasilającej RAWAR, też prawie nie znam
    większych wyłączeń, oczywiście były, ale raczej tylko z powodu awarii.

    > Wladzy moze nawet odpowiada, ze obywatele nie narzekaja na brak pradu.
    > Tylko ... gdzie to kupili, a za ile, a skad dolary.

    Mądra władza miarkuje ucisk obywateli. Jak uciśnie za mocno, obywatele
    chwycą władzę za mordę, przypomnijmy sobie wydarzenia w Rumunii.

    > Ale moze juz sa na tym etapie, ze rodzina w Korei Poludniowej jest mile
    > widziana.

    Bo ja wiem? Oni przede wszystkim, nie lubią, nazywać ich Północą, oni są po
    prostu Koreą i chcą być jako jeden naród.

    > Ale to sa solary publiczne, zatwierdzone przez szesc instytucji, ktore
    > udowadniaja, ze Koreanczyk potrafi i jest nowoczesny.

    Ale też pokazują, że nie boją się solarów jako takich, nie doszukują się
    nie-wiadomo-jakiej hamerykańsko-inperialistycznej skazy. A skoro na ulicy
    nic się nie dzieje, to w domach też. Na pewno, jakby władza się tego bała,
    nie chciała, to nie było by to tak masowo w oknach wystawiane. To po prostu
    prąd, niewłaściwym obchodzeniem się, to obywatel sobie krzywdę zrobi, nie
    władzy. Więc ta nie ma się czego obawiać. Ani Wolnej Europy, ani Głosu
    Aneryki, ani innych takich, nie odbiorą. Żarówkę zaświecą, a więcej, jak
    będą mieć prąd, to wysłuchają/obejrzą kolejnego Bardzo Ważnego Przemówienia
    Ukochanego Przywódcy. Jak by lokalna władza się buntowała, to obywatele
    zastosują wybieg Papcia Chmiela (zaraz go opiszę), meldując władzy wyższej,
    że utrudnia im się kontakt z Przywódcą, Który Przemawia. Miałby lokalny
    watażka ciepło...
    A wybieg Papcia był mniej-więcej taki:
    W komunistycznych krajach, mocno krzywo patrzono na coś takiego, jak komiks.
    Papcio chciał rysować swoją znaną czeredkę, pewnie musiałby latać po
    komitetach, słać pisma, tłumaczyć się, ale nadarzyła się pewna okazja -
    ruski program kosmiczny. To Papcio OIMW, opisał go w postaci komiksu. I
    teraz co będzie, gdyby nawet PZPR się stawiała, że komiks jest be. Wiadomo,
    że KPZR (nie powiem, czy LKSW, nie wiadomo czemu pisany jako NKWD, istniał i
    czy by czegoś nie wtrącił) bardzo by się pogniewała, gdyby jakikolwiek ruch
    ograniczył informację o wielkiej chwale czynów człowieka radzieckiego. Więc
    PZPR musiała pokornie przełknąć gorzką pigułkę... I poszło.

    > P.S. Gdzies widzialem oferte na latarnie uliczne hybrydowe - z solarem i
    > wiatrakiem.
    > I sie nawet oplacaly, gdy instalacje elektryczna trzeba bylo od nowa
    > polozyc.

    Dniem słonko, nocą jakaś niżowa piździawka, której teraz sporo... A i dniem,
    jak się zachmura, może coś pokręci?

    > Tylko ze kalkulacja zaczynala sie od "uwzgledniono 75% dofinansowanie ze
    > srodkow unijnych"

    Czy chcesz zasugerować, że coś tu może być nie tak? Bo i ja mam takie
    wrażenie niekiedy (że może być nie tak). Bo czy to finansowanie rzeczywiście
    przydało ilości takich latarni, czy bardziej poszło w szwagrów wujka siostry
    brata prezesa? Ja w każdym razie, na różne przełomy pogodowe, gdzie idą duże
    fronty i powiewa nieco bardziej, niż by się zebździła czyjać teściowa,
    postawiłbym taki mały wiatraczek, coby choć dla routera i telefonu
    starczyło. Ładowało by to jakiś akusek, coby nie wołać do teściowej "mamusia
    dmucha, bo muszę zadzwonić", tylko by z bufora brało. W końcu to osoba
    najbliższa "Kobiecie Mojego Życia" i nie można jej zbytnio zamęczać.

  • 46. Data: 2017-12-11 17:51:58
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" <"WBodzimierz Wojtiuk"> napisał w
    wiadomości news:5a2e6b08$0$15186$65785112@news.neostrada.pl...

    I to od dawna!
    https://www.youtube.com/watch?v=KDPgGDCdAo4

  • 47. Data: 2017-12-11 21:24:40
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-12-11 o 10:14, Piotr Gałka pisze:

    > Zaskoczyłeś mnie. Sytuację "wcięło jedną/dwie fazy" pamiętam tylko z
    > dzieciństwa (do mieszkania dochodziła jedna faza). Tata wtedy szedł
    > przełączyć się na działającą fazę.
    >
    > Od ponad 20 lat mam 3 fazy i nigdy mi się nie zdarzyło, aby wcięło
    > częściwo - jak znikają (zdarza się może raz na rok) to wszystkie.
    > No ale u nas w Gdańsku halny nie wiewa :).
    To Ci powiem lepiej, dzisiaj mam powtórkę z rozrywki, koło południa
    znowu dwie fazy padły
    (te same) i nadal ich nie ma, jak piszę tego posta. Czyli awaria już
    trochę trwa, a wczorajsze "przyszły" w nocy po 3 bo załączył się dzwonek
    z brami i pies zaczął szczekać. Ci co akurat są na tych złych fazach
    mają ciężkie dni.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 48. Data: 2017-12-11 21:32:01
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 11.12.2017 o 21:24, Janusz pisze:
    > i pies zaczął szczekać

    Dobrze, że nie jest na pierwszej fazie bo by cały czas szczekał ;-)

    --
    Czarek

  • 49. Data: 2017-12-11 21:34:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 11 Dec 2017 17:44:20 +0100, HF5BS napisał(a):

    > Też pamiętam, właśnie, zgodnie z przysłowiem "życie zaczyna się po..."
    > zaczęło się moje życie... Nie wszystko było takie najgorsze. Była bida, ale
    > zawsze, jak się do sąsiada wpadło, poczęstował choćby herbatą.

    20 stopien zasilania byl jednak faktem, i tak w ogole prad byl, ale
    dzis po poludniu to niekoniecznie.

    > Moje osiedle wisi(ało) na linii zasilającej RAWAR, też prawie nie znam
    > większych wyłączeń, oczywiście były, ale raczej tylko z powodu awarii.

    A u mnie nie bylo tak dobrze. W domu ciemno, ale widze swiatlo w
    blokach sasiednich.

    > Mądra władza miarkuje ucisk obywateli. Jak uciśnie za mocno, obywatele
    > chwycą władzę za mordę, przypomnijmy sobie wydarzenia w Rumunii.

    Jakos nie wydaje mi sie, aby Korea Polnocna to byl przyklad mądrej
    wladzy ... no ale poczekajmy jeszcze pare lat.

    > Bo ja wiem? Oni przede wszystkim, nie lubią, nazywać ich Północą, oni są po
    > prostu Koreą i chcą być jako jeden naród.

    No ba, ktory dyktator by nie chcial.
    A wypuszczaja juz ludzi na wycieczki do tej drugiej czesci?

    > Ale też pokazują, że nie boją się solarów jako takich, nie doszukują się
    > nie-wiadomo-jakiej hamerykańsko-inperialistycznej skazy.

    No ba, jesli pomagaja obywatelom sluchac jak Najukochanszy Przywodca
    przemawia, to nie sa zle.
    Tylko wiesz - sami tego nie robia. Wiec trzeba miec znajomosci za
    granica. I uskladac mala fortune.

    No chyba, ze sie myle - sami robia, sa tanie, obywateli stac.

> [...]
    > będą mieć prąd, to wysłuchają/obejrzą kolejnego Bardzo Ważnego Przemówienia

    A jak sobie przy okazji radio sprowadza ?

> [...]

    > przydało ilości takich latarni, czy bardziej poszło w szwagrów wujka siostry

    Byc moze w cene byla takze wliczona 10% prowizja :-)
    Szkoda, bo wtedy sie nie dowiemy ile ten ekologiczny prad kosztuje ..

    J.

  • 50. Data: 2017-12-15 12:50:03
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Czarek <c...@n...fm> wrote:

    > Dobrze, że nie jest na pierwszej fazie bo by cały czas szczekał ;-)

    http://sneakykitchen.com/Humor/telephone.htm

    An elderly lady phoned her telephone company to report that her telephone
    failed to ring when her friends called - and that on the few occasions
    when it did ring, her pet dog always moaned right before the phone rang.

    The telephone repairman proceeded to the scene, curious to see this
    psychic dog or senile elderly lady.

    He climbed a nearby telephone pole, hooked in his test set, and dialed the
    subscriber's house. The phone didn't ring right away, but then the dog
    moaned loudly and then the telephone began to ring.

    Climbing down from the pole, the telephone repairman found:

    1. The dog was tied to the telephone system's ground wire via a steel
    chain and collar.

    2. The wire connection to the ground rod was loose.

    3. The dog was receiving 90 volts of signaling current when the phone
    number was called.

    4. After a couple of such jolts, the dog would start moaning and then
    urinate on himself and the ground.

    5. The wet ground would complete the circuit, thus causing the phone to
    ring.

    Which demonstrates that some problems CAN be fixed by pissing and moaning!

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]