  • 31. Data: 2020-03-13 21:56:24
    Temat: Re: Żarówka tradycyjna wolframowa E27 25W 230V matowa, mleczna. GDZIE KUPIĆ?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    s...@g...com napisał:

    > Hmmm, nie bardzo mi to sie spina z tym co widzialem w kastoramach
    > wszelakich. te same waty na pudelku a lumenow mniej.
    > Nie moge teraz znalezc online ale to powtarzalne bylo. Pamietam bo
    > jak byla szajba i ostatki w marketach to wybieralem i analizowalem
    > to co podawane bylo (wat/lumen)

    Philips tuż przed zakazem wypuścił halogeny zamknięte w bańki zwykłej
    żarówki. Bardzo udany pomysł, później kopiowany również przez innych
    producentów. W wersji z bańką matową i przezroczystą (te drugie nie
    wiem po co). Miały podawane lumeny na pudełku -- była jakaś śmieszna
    różnica w końcówce. Jak mi pierwsza taka żarówka padła po długiej
    pracy, zrobiłem sekcję. To zmatowienie robiono przez napylenie czegoś
    bardzo delikatnego na szkło. Ścierało się przy lekkim dotknięciu
    palcem. Ale robiło swoje. Potem matowe zniknęły, zostału przezroczyste.
    Już nie aż tak fajne.

    --
    Jarek