  • 11. Data: 2016-12-02 08:20:20
    Temat: Re: Zasilacz ATX
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "t-1" napisał:

    > No i co w tym złego? Mieszczą się w 5%.
    > A jakiej klasy masz woltomierz?

    Kilka mierników cyfrowych pokazuje to samo. No i fiksuje komputer. Po
    wymianie zasilacza jest dobrze. Wracając do rzeczy. W omawianym zasilaczu na
    drugiej, nir obciążonej wiązce napięcia są właściwe. Czyli co? Zbyt cienkie
    przewody? Straty na złączach? Z zasilaczami ATX dzieja się czasem "cuda".
    Jakiś czas temu miałem przypadek, że na nowym zasilaczu deklarowanym jako
    500W komputer z AMD Phenom Quad temperatura procesora wynosiła ca 70 st w
    spoczynku, a wiatrak szalał. Miernik pokazywał napięcia cacy. Po wyminie
    zasilacza na 400W procek ma 35 st, a wiatrak ucichł (1200 obr(. I co o tym
    myśleć?

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2016-12-02 08:25:19
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Mario" napisał:

    > Nie podałeś czy na 12 V czy może na 24. 2*100 W to trochę dużo. No i
    > trzeba się domyślać, że jedno włókno na 5V a drugie na 12V. Zamiast
    > wypowiadać się na temat zdolności intelektualnej innych, podałbyś
    > grzecznie brakujące informacje. W końcu to tobie zależy na pomocy.

    Napisałem:

    "Do 5V i 12V podłączona żarówka samochodowa 2x100W"

    Trzeba mieć wybitne zdolności intelektualne, aby czytać ze zrozumieniem? A
    12V, czy 24V? A może 230V? Przestań się wymądrzać. Mądrej głowie dość ...
    Jak koś siedzi w temacie to nie będzie pisał takich jak Twoje komentarze,
    ale przejdzie do rzeczy.

    Pzdr

  • 13. Data: 2016-12-02 21:26:06
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2016-12-02 o 08:20, Kamil pisze:

> [...]
    > pokazywał napięcia cacy. Po wyminie zasilacza na 400W procek ma 35 st, a
    > wiatrak ucichł (1200 obr(. I co o tym myśleć?

    Może problemem była czystość napięcia stałego na wyjściach.
    Widziałem zasilacze bez dławików (ze zworami) w obwodach filtracji
    napięcia wyjściowego. Przy nowych elektrolitach jakoś wystarczy, przy
    starych może być gorzej.
    Przydał by się oscyloskop.

  • 14. Data: 2016-12-02 21:33:47
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello t-1,

    > Może problemem była czystość napięcia stałego na wyjściach.
    > Widziałem zasilacze bez dławików (ze zworami) w obwodach filtracji
    > napięcia wyjściowego.

    Niemożliwe.

    > Przy nowych elektrolitach jakoś wystarczy, przy
    > starych może być gorzej.

    Bez znaczenia.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 15. Data: 2016-12-07 17:40:48
    Od: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    W dniu 30.11.2016 o 14:28, Kamil pisze:
    > Witam
    >
    > Mam na stole zasilacz ATX 500W. Do 5V i 12V podłączona żarówka samochodowa
    > 2x100W. Na linni 12V jest 11,8V, a na 5V jest 4,8V. W komputerze te
    > napięcia
    > są jeszcze bardziej zaniżone.

    A jakiej firmy ten zasilacz i ile kosztował ?

    G.B.

  • 16. Data: 2016-12-15 15:54:57
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał:

> [...]

    Mam jakąś staroć, ale nie wpadłem na to aby go użyć. Póki co oddałem złom
    sklepikarzowi. TO było jakieś badziewie noname za 100 zł. Szkoda czasu na
    badania naukowe.

    Pzdr

  • 17. Data: 2016-12-15 17:24:30
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Kamil,

    To nie ja pisałem...

    > Mam jakąś staroć, ale nie wpadłem na to aby go użyć. Póki co oddałem złom
    > sklepikarzowi. TO było jakieś badziewie noname za 100 zł. Szkoda czasu na
    > badania naukowe.

    Nawet stary, lampowy oscyloskop jest lepszy niż nic.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 18. Data: 2016-12-15 17:27:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    alid...
    Hello Kamil,

    >Nawet stary, lampowy oscyloskop jest lepszy niż nic.

    No coz, te lampowe potrafily miec przyzwoite parametry ... ale jak
    komus "strzeli w krzyzu" podnoszac ten zlom, ktory nie zadziala z
    powodu starosci, to lepiej bylo nie miec nic :-)

    J.

  • 19. Data: 2016-12-16 13:55:56
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > No coz, te lampowe potrafily miec przyzwoite parametry ... ale jak komus
    > "strzeli w krzyzu" podnoszac ten zlom, ktory nie zadziala z powodu
    > starosci, to lepiej bylo nie miec nic :-)

    Hehe, "Osę" targałeś temi rencamy? :))

    --
    ...Ja biorę na siebie schody, znajdę je skubane i skopię im poręcz
    tak, że nie będą wiedziały, którędy na górę. (C) Osioł ze Shreka.

  • 20. Data: 2016-12-16 13:59:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

    >Hehe, "Osę" targałeś temi rencamy? :))

    Tak, chyba te sama mamy na mysli :-)
    Docenilem, bo pokazala wiecej niz lzejsze.

    Tym niemniej jakbym tak 20 lat pozniej przytargal, i stwierdzil, ze
    nie dziala ... oj, to lepiej, zeby jej wcale nie bylo :-)

    J.