  • 21. Data: 2016-12-16 17:37:09
    Temat: Re: Zasilacz ATX
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    news:5853e537$0$5142$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

    > Tak, chyba te sama mamy na mysli :-)

    Taka ciężka landara, symbolu dokładnie nie pamiętam, ale coś mi się kołacze
    liczba "20".

    > Docenilem, bo pokazala wiecej niz lzejsze.

    Oj, tak, lubiłem ten model, kilka minut czekania, aż się lampy rozgrzeją i
    już można mierzyć, co się da.

    > Tym niemniej jakbym tak 20 lat pozniej przytargal, i stwierdzil, ze nie
    > dziala ... oj, to lepiej, zeby jej wcale nie bylo :-)

    Jakby nie działała, oj, to dowiedziała by się coś o swoim pochodzeniu i
    lekkości prowadzenia :P
    Ale pewnie, po początkowym skurwieniu, podziałałbym w kierunku jednak
    uruchomienia, o ile tylko by była kompletna... OSA - miły dla mnie, ciężki
    model, na radiokółku stawiało się na wózku na kółkach i woziło po sali.
    Chętnie bym przyjął takie urządzenie, bo mam dobre o nim wspomnienia.

    --
    ...Ja biorę na siebie schody, znajdę je skubane i skopię im poręcz
    tak, że nie będą wiedziały, którędy na górę. (C) Osioł ze Shreka.

  • 22. Data: 2016-12-17 18:45:01
    Od: Paweł Kasztelan <P...@g...com>

    W dniu 2016-12-15 o 17:27, J.F. pisze:

    > No coz, te lampowe potrafily miec przyzwoite parametry ... ale jak
    > komus "strzeli w krzyzu" podnoszac ten zlom, ktory nie zadziala z
    > powodu starosci, to lepiej bylo nie miec nic :-)

    Właśnie mam OK-12 w piwnicy i właściwie to boję się go używać.
    Taki:
    http://tinyurl.com/jkqgtl4

    Po prostu widząc te świecące lampy wydaje mi się że zaraz jakaś padnie
    i będzie po zabytkowym oscyloskopie.
    Brakuje mi do niego sond. Możecie coś doradzić.
    Myślałem o zrobieniu czegoś samodzielnie ale może da się coś
    kupić niedrogo i dostosować.
    Poradźcie jak go uruchomić (na dłużej) żeby to było bezpieczne dla
    takiego starocia.

    Pozdrawiam. PK.

  • 23. Data: 2016-12-19 00:08:03
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "J.F." napisał:

    > No coz, te lampowe potrafily miec przyzwoite parametry ... ale jak komus
    > "strzeli w krzyzu"

    Od mojego nie strzela w krzyżu bo to Mini4. Oczywiście lampowy i nawet
    działa. Tyle, że parametry ma słabiutkie. Parafrazując dowcip o pierwszym
    stopniu wtajemniczenia muzycznego. W tym oscyloskopie można zobaczyć czy
    jakiś przebieg jest, czy go nie ma.

    pzdr

  • 24. Data: 2016-12-20 12:29:14
    Od: Tomasz Szcześniak <t...@e...com>

    Dnia 17.12.2016 Paweł Kasztelan <P...@g...com> napisał/a:

> [...]
    > Taki:
    > http://tinyurl.com/jkqgtl4
    >
    > Po prostu widząc te świecące lampy wydaje mi się że zaraz jakaś padnie

    AKurat w nim nie ma żadnej nietypowej lampy, same popularne typy i dostępne
    za grosze.

    --
    Tomasz Szcześniak

    t...@s...pl
    FIDO: 2:480/127.134 HYDEPARK moderator
    http://www.stareradia.pl - wszystko o przedwojennej radiotechnice

  • 25. Data: 2016-12-22 21:36:22
    Od: Paweł Kasztelan <P...@g...com>

    W dniu 2016-12-20 o 12:29, Tomasz Szcześniak pisze:

    > AKurat w nim nie ma żadnej nietypowej lampy, same popularne typy i dostępne
    > za grosze.

    Dobrze wiedzieć. Zawsze to jakaś pociecha. A co z zasilaniem? Kiedyś
    było 220V a dążymy do 240V. Obecne 230V. Czy coś z tym robić czy
    liczyć na to że budowali z zapasem.

    Pozdr. PK.

  • 26. Data: 2016-12-22 22:07:35
    Od: Tomasz Szcześniak <t...@e...com>

    Dnia 22.12.2016 Paweł Kasztelan <P...@g...com> napisał/a:

    > Dobrze wiedzieć. Zawsze to jakaś pociecha. A co z zasilaniem? Kiedyś
    > było 220V a dążymy do 240V. Obecne 230V. Czy coś z tym robić czy
    > liczyć na to że budowali z zapasem.

    Nie znam dokładnie konstrukcji, w każdym razie żarzenie lamp fda radę,
    tolerancja napięcia rzędu 10% dla normalnych typów jest dopuszczalna.
    Minimalnie większe mapięcie anod też nie powinno zaszkodzić, to nie
    był przyrząd wysokiej klasy, więc i parametrów za dobrych do psucia
    tez nie miał :)

    Trzeba tylko zwrócić uwagę na kondensatory elektrolityczne w zasilaczu.
    Jakl dawno nie był włączany to wypadałoby je sprawdzić i ewentualnie
    zaformować. Co prawda nasze zabytkowe Elwy są trwałe i mało się
    rozformowują, ale sprawdzenie dużo czasu nie kosztuje, a może życie
    ułatwić.

  • 27. Data: 2016-12-22 23:16:04
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 22 grudnia 2016 22:08:04 UTC+1 użytkownik Tomasz Szcześniak napisał:
> [...]
    > zaformować. Co prawda nasze zabytkowe Elwy są trwałe i mało się
    > rozformowują, ale sprawdzenie dużo czasu nie kosztuje, a może życie
    W przypadku takiej jednostki lampowej znalezionej w piwnicy można
    zacząć tradycyjnie, od uruchamiania z żarówką włączoną w szereg.

    Pozdrawiam,
    --
    Karol Piotrowski