  • 11. Data: 2018-01-13 12:16:35
    Temat: Re: Zasilacz z 3 pinowa wtyczką.
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 1/13/2018 11:56 AM, Bytomir Kwasigroch wrote:
    > To znaczy że kupiłeś podróbę.

    Nie zmienia to faktu ze faktycznie zapodaje 6A @ 19V co mi całkowicie
    wystarczy.

  • 12. Data: 2018-01-14 12:15:31
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-01-11 o 20:39, Jawi pisze:
    > Wszystkie Delle chyba weryfikują zasilacz, działają, czasami obniżają
    > taktowanie procka i nie lądują baterii.

    Zgadza się, jak mi padła ta komunikacja to laptop zwolnił tak że nie
    dało się nic na nim zrobić, długo się z tym woziłem dopiero znajomy z
    serwisu mi podpowiedział, po wymianie zasilacza laptop ożył, nigdy
    więcej dell-a.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 13. Data: 2018-01-14 12:55:52
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 14 Jan 2018 12:15:31 +0100, Janusz wrote:
> [...]
    > dało się nic na nim zrobić, długo się z tym woziłem dopiero znajomy z
    > serwisu mi podpowiedział, po wymianie zasilacza laptop ożył, nigdy

    Niestety nie tylko Dell robi takie jaja. Ja miałem przykrą niespodziankę
    kiedy próbowałem wymienić kartę wifi w Lenovo - komputer sprawdza typ
    karty, i jeśli to nie jest specjalna sprzedana od Lenovo to odmawia
    startu, na ekranie wyświetlając tylko komunikat BIOS "kup kartę od nas i
    nie kombinuj złodzieju"...

    Mateusz

  • 14. Data: 2018-01-14 20:37:11
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > karty, i jeśli to nie jest specjalna sprzedana od Lenovo to odmawia
    > startu, na ekranie wyświetlając tylko komunikat BIOS "kup kartę od nas i
    Niestety lenowo zeszło na psy, do ibm-a nijak się to teraz ma.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 15. Data: 2018-01-15 15:53:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >dało się nic na nim zrobić, długo się z tym woziłem dopiero znajomy z
    >serwisu mi podpowiedział, po wymianie zasilacza laptop ożył, nigdy

    Delle, przynajmniej te nowsze, wyswietlaja stosowne ostrzezenie, jak
    zasilacz jest za slaby.

    A myslisz, ze inna firma lepiej by dzialala ?
    W sumie ... powinna, tylko potem to zdziwienie, czemu bateria sie nie
    laduje, czemu komputer dziwnie wolno chodzi ... bo na baterii sie
    wlacza tryb oszczednosci :)
    Albo ... czemu zasilacz smierdzi :-)

    J.

  • 16. Data: 2018-01-15 17:44:32
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-01-15 o 15:53, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup

    > Delle, przynajmniej te nowsze, wyswietlaja stosowne ostrzezenie, jak
    > zasilacz jest za slaby.
    Ten był starszy polisingowy i nic nie wyświetlał.

    > A myslisz, ze inna firma lepiej by dzialala ?
    Noo, te które mają normalne zasilacze na pewno.

    > W sumie ... powinna, tylko potem to zdziwienie, czemu bateria sie nie
    > laduje, czemu komputer dziwnie wolno chodzi ... bo na baterii sie wlacza
    > tryb oszczednosci :)
    Ale zasilacz dawał pełną moc i bateria się ładowała, ten trzeci pin to
    tylko identyfikacja
    zasilacza która nie niesie żadnej informacji o jego wydajności.
    Takie zabezpieczenie żebyś nie podłączył innego, lenovo podobno ma
    podobne i oczywiście zamiennie nie działają :(

    > Albo ... czemu zasilacz smierdzi :-)
    Nic nie śmierdziało, padła kostka 1-wire robiona specjalnie dla dell-a.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 17. Data: 2018-01-15 19:46:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup

    >Ten był starszy polisingowy i nic nie wyświetlał.

    albo zle zainstalowany :-)

    >Noo, te które mają normalne zasilacze na pewno.

    a jak im podlaczysz zasilacz od innego modelu, dwa razy za slaby ?

> [...]
    >Takie zabezpieczenie żebyś nie podłączył innego, lenovo podobno ma
    >podobne i oczywiście zamiennie nie działają :(

    Alez niesie.
    Dell robi zasilacze ... od 4.62A do 9.23A widze u siebie, a sprzet
    laduje ... widac dobrze zrobiony i bez potrzeby nie bierze 9A.
    Ale jak zajdzie potrzeba ...

    >Nic nie śmierdziało, padła kostka 1-wire robiona specjalnie dla
    >dell-a.

    Ale jak myslisz, co bedzie, jak z zasilacza 5A sprobujesz pociagnac 6
    czy 7A dluzszy czas ?

    Mieszane uczucia mam co do Delli ogolnie, ale to im akurat dziala.

    J.

  • 18. Data: 2018-01-15 22:31:56
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-01-15 o 19:46, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup

    > albo zle zainstalowany :-)
    Nie, ten typ tak miał.

    > a jak im podlaczysz zasilacz od innego modelu, dwa razy za slaby ?
    To nie wydoli i bedzie się restartował, wtedy przynajmniej widać od razu
    co sie dzieje.

    > Alez niesie.
    > Dell robi zasilacze ... od 4.62A do 9.23A widze u siebie, a sprzet
    > laduje ... widac dobrze zrobiony i bez potrzeby nie bierze 9A.
    To był stary laptop i nie brał tyle prądu, chyba 5A mu starczało i zasilacz
    to wydalał, zresztą był oryginalny od niego.

    > Ale jak zajdzie potrzeba ...

    > Ale jak myslisz, co bedzie, jak z zasilacza 5A sprobujesz pociagnac 6
    > czy 7A dluzszy czas ?
    To się zagrzeje i wyłączy, akurat to nie problem bo każdy markowy zasilacz
    ma zabezpieczenia.

    > Mieszane uczucia mam co do Delli ogolnie, ale to im akurat dziala.
    Firma ma zagrywki garażowe i dlatego przestałem ich lubić.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 19. Data: 2018-01-16 12:23:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup

    >Nie, ten typ tak miał.

    Byc moze, ale tego nie wiesz.
    Ja wiem, ze wyswietla ... przynajmniej niektore.

    >To nie wydoli i bedzie się restartował, wtedy przynajmniej widać od
    >razu co sie dzieje.

    restartowac nie powinien, w koncu ma baterie :-)

    >To był stary laptop i nie brał tyle prądu, chyba 5A mu starczało i
    >zasilacz
    >to wydalał, zresztą był oryginalny od niego.

    Laptopy maja zmienny pobor pradu.
    Raz mu 2A starczy, za chwile moze byc 9A potrzebne.

    >To się zagrzeje i wyłączy, akurat to nie problem bo każdy markowy
    >zasilacz
    >ma zabezpieczenia.

    Miejmy nadzieje ... ja bym taki pewny nie byl.

    >Firma ma zagrywki garażowe i dlatego przestałem ich lubić.

    Akurat to to nie bardzo uznam za zagrywke garazowa, skoro pokazuje
    ostrzezenie :-)
    Ale czasem stosuje "nowoczesne" rozwiazania, ktorych nie rozumiem :-)

    Np takie "podwojne karty graficzne", ktore nie wiadomo jak dzialaja.

    J.

  • 20. Data: 2018-01-16 23:09:06
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

> [...]
    > Ale czasem stosuje "nowoczesne" rozwiazania, ktorych nie rozumiem :-)
    >
    > Np takie "podwojne karty graficzne", ktore nie wiadomo jak dzialaja.

    A ja tam sobie bardzo chwalę. Jakiś czas temu przeszedłem ze składaków
    na Dell-e i mam święty spokój. Raz na ruski rok czyszczę styki pamięci
    (skubane potrafią się drzeć że im "CRC" nie pasuje) i tyle.
    Jak ostatnio dmuchnąłem w budę ze ślusarni, to szybciutko musiałem się
    oddalić. Gdzie tyle paprochów się pomieściło w obudowie - nie wiem.

    Mam też notebooka, chyba z 2006 czy 2007 roku. M6400 chyba, 17" FHD,
    bateria oryginalna, trzema jeszcze godzinę, ale zasilacz mam już drugi,
    właśnie z powodu "niewykrywania" typu. Tak więc zgadza się, bywają
    problemy, w tym konkretnym przypadku problem kosztował 230PLN brutto z
    FV, około rok temu.
    Udało mi się go też upuścić z ręki - jak stałem wyprostowany. W efekcie
    ramka klapy jest zgięta, ale zawiasy trzymają - lekko przeskakuje jeden
    jak ruszam, bo klapa zaczepia rogiem o obudowę. Więc jak widzę jakąś
    Tekrę czy Lenowo z rozwalonym zawiasem... to wiecie... słabo.

    Widzę też wady, wszystko mają cholernie ciężkie. Stacjonarny 7500 to
    chyba we 2 osoby wypada nosić, a mój notebook spokojnie może być
    obronnym, jak mnie stado dzików zaatakuje ;) Po półgodzinnym noszeniu w
    torbie ręce odpadają, zresztą sam zasilacz ma gabaryty cegłówki i
    podobną jak nie większą wagę, 19.5V 12.3A zobowiązuje. Szczęśliwie
    bezpieczniki w domu dają radę. ;)

    Miłego.
    Irek.N.