  • 11. Data: 2016-09-16 16:12:01
    Temat: Re: Zasilacze z trafem - ku przestrodze.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:a...@n...neos
    trada.pl...
    On Fri, 16 Sep 2016 12:33:00 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    >Takie trafo się wyrzuca a nie używa.

    Innych nie ma :-(

    Tzn pewnie sa, ale przeciez nie bede trafa kupowal, zeby sobie
    zasilacz zrobic, jesli moge zasilacz gotowy za cwierc ceny kupic :-)

    J.

  • 12. Data: 2016-09-16 16:25:47
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2016-09-16 o 13:08, J.F. pisze:

    > Ale bardzo kiepski prawde mowiac.
    >
    > No i ... jestes pewien, ze dostosowany do ciaglej pracy ?

    Były doniesienia na tej grupie, że transformator dzwonkowy przeżył
    kilkadziesiąt lat ciągłej pracy w stanie zwarcia. Tylko że one mają
    cos fi pewnie w okolicach 0.000001.

  • 13. Data: 2016-09-16 17:21:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał w wiadomości grup

    > Ale bardzo kiepski prawde mowiac.
    > No i ... jestes pewien, ze dostosowany do ciaglej pracy ?

    >Były doniesienia na tej grupie, że transformator dzwonkowy przeżył
    >kilkadziesiąt lat ciągłej pracy w stanie zwarcia.

    Mozliwe ... ale to znaczy, ze to zly transformator byl :-)
    Choc jak widac - dla jednych celow zly, dla innych bardzo dobry :-)

    Kiedys rozebralem.
    Nawiniety byle jak, rdzen z dwoch polowek E, bez przeplotu blach jak w
    EI, polowki sciagniete plastikowa folia ... taka tam owczesna
    chinsczyzna.

    Dla dzwonkow bez znaczenia, choc ja juz bardziej pamietam dzwonki na
    220V ...

    J.

  • 14. Data: 2016-09-16 20:31:08
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    Występują transformatory bezwarunkowo odporne na zwarcie i zwarcie
    takiego transformatora na krótko nie spowoduje zadziałania żadnego
    zabezpieczenia jak i zniszczenia transformatora (w teorii).

    Twój przypadek przypomina mi to co spotkałem wielokrotnie - klient
    zamawia trafo z IP 00 lub 23 a potem pakuje go do niewiele większego
    pomieszczenia/rozdzielnicy bez wentylacji. A potem płacz że się
    spaliło ...
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 15. Data: 2016-09-16 21:28:43
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-09-16 o 12:02, Piotr Gałka pisze:

    > Nigdy się z czymś takim nie spotkałem. Myślałem, że w przeciwieństwie do
    > zasilaczy impulsowych taki z trafem nie jest groźny.
    > Macie jakąś wiedzę na ten temat?
    > Emalia po np. 20 latach traci swoje właściwości izolacyjne?
    > Zasilacz na 220V nie wytrzymał wielu lat pod 230V?

    Stare żywice dwuskładnikowe do impregnacji przy przedozowaniu
    utwardzacza były agresywne dla emalii.

    > Poważnie się zastanawiam, czy można zostawiać zasilony telefon jak się z
    > domu wychodzi tylko jak to zorganizować.

    Telefon i kupię innego sprzętu.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 16. Data: 2016-09-17 01:59:21
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Wygląda na to, że trafo samo z siebie się zepsuło i to stopniowo.

    Glosniczki do kompa jakies tanie wyprodukowane w kraju defaultowym od
    czasu do czasu zalatywaly czyms przypalonym w roznych porach dnia i
    nocy. W koncu zidentyfikowalem zrodlo, rozebralem, a tam wsciekle goracy
    transformatorek, sadzac po przekroju rdzenia, jakies 1 W.
    Z ciekawosci podlaczylem w idlu i obserwuje. A ten czasem goracy, czasem
    tylko cieply w odstepach nieregularnych. Nie chcialo mi sie badac,
    napiecia i czy to jego niewielkie zmiany powodowaly tak wielkie zmiany
    temp. Trafo i glosniczki wyladowaly w (elektro)smieciach, kosztowaly
    kilkanascie zl. Przeplacilem;-)
    Inny trafo na szczescie byl w metalowej obudowie (zasilacz buforowy), a
    dostal wysokiej goraczki, gdy akumulator zelowy wysechl byl zupelnie,
    dostal zwarcia, a trafo walczylo dzielnie.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 17. Data: 2016-09-17 09:11:12
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-09-16 o 21:28, PeJot pisze:

    > Telefon i kupię innego sprzętu.

    Niedawno pod *dłuższą nieobecność* mojej mamy zasilacz do modemu
    telefonicznego wziął i zdechł był, przy okazji wywalając zabezpieczenie
    na tablicy. Na tym zabezpieczeniu była także lodówka. 2 tygodnie bez prądu.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 18. Data: 2016-09-17 12:47:31
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:nrgfvh$261$1@news.chmurka.net...
    > Następny raz jak usłyszę jakiś huk to jednym z podejrzanych będą włączone
    > urządzenia, czego dotychczas nie brałem pod uwagę.

    Jestem u znajomego, żonglujemy dyskami (istotne - kładzione były na
    obudowie), nagle huk, błysk, jak zwarcie supercapa. Szybko wyłaczenie kompa
    i bardzo dokładne obejrzenie miejsca zdarzenia. Nie znaleźliśmy ani śladu, a
    powinno co najmniej byc porządne osmalenie, z erozją materiału, nic. Nie
    wiadomo, co się zwarło, co strzeliło, mimo, że smród był całkiem wyraźny.
    Nic, kompletnie nic, chyba z godzinę siedzieliśmy i na wszystkie strony
    obracaliśmy, nosz, UFO jakieś, czy poltergeist...Obudowa czyściutka, bez
    zadrapania, elementy czyściutkie. Kolega później mi zameldował, ze cały
    sprzęt obejrzał i kompletnie nic. A przecież obaj widzieliśmy miejsce,
    usłyszeliśmy huk, poczuliśmy smród, nawet chyba dymek był, ale nie mam
    pewności.

    > Poważnie się zastanawiam, czy można zostawiać zasilony telefon jak się z
    > domu wychodzi tylko jak to zorganizować.

    Po prostu szarpnąć się na zasilacz, który nie pracuje na granicy wydolności.
    Ile już macałem zasilaczy, które same już na biegu jałowym grzały się, że aż
    wydzielały charakterystyczny zapaszek... To ogólnoświatowa tendencja. Mam
    przywieziony z USA telefon (Analogowy bezprzewodowy Uniden z cyfrowym
    rozpraszaniem widma, bardzo skutecznym zresztą), do którego zasilacz aż ma
    zbrązowiałą od temperatury obudowę. robione przeze mnie (na własny użytek),
    z jednym wyjątkiem, gdzie nie było innego wyjścia, nawet pod pełnym
    obciążeniem były jedynie lekutko ciepłe, jeśli w ogóle się zagrzały.
    A na szybko, wstawić bezpiecznik w obwód, aby to on strzelił, zanim się
    wszystko pozwiera i wystrzeli, z niewiadomym skutkiem.

    Tak ja to widzę.

    --
    Gdy więc wszystkie sposoby ratunku upadły,
    Wśród SERDECZNYCH PRZYJACIÓŁ, psy zająca zjadły. - I.Krasicki "Przyjaciele"

    ---
    Avast.

  • 19. Data: 2016-09-17 19:15:14
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    > Nie, zawiniety gdzies w srodku.

    Widywałem niekiedy "przytulone" z zewnątrz, przeważnie do uzwojenia.

  • 20. Data: 2016-09-17 19:23:55
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "HF5BS" <h...@j...pl> napisał w wiadomości
    (...)

    > ---
    > antywirusowe Avast.

    Przepraszam, że mi znów dokleił to kurestwo. Chciał coś aktualizować, to iu
    pewnie zaptaszył przy okazji, nie pytając o pozwolenie.
    Już odptaszam...